Nobliści o Bogu.

41. Data: 2018-05-12 17:52:49

Temat: Re: Nobliści o Bogu.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> Skąd wiesz?

Z LOGIKI.
Lem już dawno sformułował myśl, która wprost stwierdza oczywistą (dla
każdego mądrego człowieka) i niezmienną NIEMOŻNOŚĆ ,,wyprodukowania" mózgu.
Powód jest prosty - aby coś wyprodukować, najpierw trzeba opracować
powtarzalną zasadę działania tegoż. Myśl Lema (nie chce mi się szukać jej
brzmienia oryginalnego) jest porażająco logiczna i brzmi m.w. tak:

Niemożliwe jest poznanie mózgu przez samego siebie. Aby to było
możliwe, mózg musiałby być o wiele bardziej trywialny, ale wtedy nie mógłby
poznać niczego.

Teraz ci to wytłumaczę trywializując na użytek twojej mózgownicy - siekiera
nie stworzy sama siekiery, zegarek nigdy sam nie wyprodukuje zegarka,
komputer komputera, a mózg mózgu.
Nadal trywializując: do ,,wyprodukowania" czegokolwiek potrzeba o kosmos
wyższej organizacji niż organizacja produktu. Do wyprodukowania
inteligencji=mózgu trzeba...
Se tam dokończ, jak ci się podobie.

--
XL

42. Data: 2018-05-12 22:13:59

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-12 o 17:52, XL pisze:

> Z LOGIKI.

Z którą najwyraźniej ci nie po drodze.

> Lem już dawno sformułował myśl, która wprost stwierdza oczywistą (dla
> każdego mądrego człowieka) i niezmienną NIEMOŻNOŚĆ ,,wyprodukowania" mózgu.

No i? Znowu sama sobie strzelasz w kolano?
Sformułował również myśl, oczywistą dla każdego mądrego człowieka, że po
śmierci niczego nie ma, że to jest dobre dla dzieci.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1560

Tak wiec boga dodałaś od siebie, nie od Lema.
I ja się pytałem właśnie o ten twój "poziom boga", a ty jak zwykle
nieumiejętnie próbujesz zmienić temat.
Więc skąd wzięłaś ten "poziom boga"? Bo z logiką to nic wspólnego nie ma...

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

43. Data: 2018-05-12 22:29:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> [...]
> nieumiejętnie próbujesz zmienić temat.
> Więc skąd wzięłaś ten "poziom boga"? Bo z logiką to nic wspólnego nie ma...

Jednak ma - skoro prawidłowo dośpiewałeś.
Twoja ,,mięsna" logika powala - jak euforia głupców z powodu wytworzenia
bezpostaciowej masy organicznej zwanej ,,mięsem".

--
XL

44. Data: 2018-05-12 22:34:35

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 12 maja 2018 10:11:50 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Bezładne - znaczy bezpostaciowe. Nie wyhodują Ci baleronu ani schabu, ani
> wątróbki. Wyhodują BEZPOSTACIOWĄ masę komórek, którą nazwą szumnie
> ,,mięsem". Nie bedzie tam włókien mięśniowych, naczyń krwionośnych,
> powięzi... To, że ktoś nazwie to coś ,,mięsem" nie oznacza, że zostanie
> wyhodowane mięso.

Nie całkiem masz rację.
Włókna mięśniowe to akurat będą, bo to jest hodowla tkanki MIĘŚNIOWEJ!
A żyły i ścięgna, to przecież taka gospodyni jak ty z mięsa wykrawa.

Ile ja bym dał kasy, żeby mieć taką kabaninę na kotlet siekany, która sama
w słoiku odrasta jak się cukier i bulion sojowy nasypie...

45. Data: 2018-05-12 22:36:26

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.05.2018 o 22:34, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Ile ja bym dał kasy, żeby mieć taką kabaninę na kotlet siekany, która sama
> w słoiku odrasta jak się cukier i bulion sojowy nasypie...

A przy okazji ile by się zmniejszyło negatywnej karmy.
Skoro ludzie przestali by pasożytować na zwierzętach, to mając lepszą
karmę, los ludzi by się znacznie poprawił.

46. Data: 2018-05-12 22:49:18

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 12 maja 2018 22:36:25 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> A przy okazji ile by się zmniejszyło negatywnej karmy.
> Skoro ludzie przestali by pasożytować na zwierzętach, to mając lepszą
> karmę, los ludzi by się znacznie poprawił.

Też prawdopodobnie.

Podejrzewam, że podczas powstawania wynalazku sera pleśniowego w średniowiecznej
Francji ludzie też mówili: co to za paskudne dziwactwo? A to przecież były
wyizolowane z grzybka pędzlaka kultury komórkowe. Mięso "ze słoika" jak to
zapewne nazwą nie jest innowacją co do samej koncepcji żywności przetwarzanej
tylko co do jej przeznaczenia.

Przecież nie zabroni się towarzystwu dedykowanych żarłoków i smakoszy konsumpcji
mięsa organicznego, zaś rozwiąże problem, co spora część ludzi ma jeść, żeby
ograniczyć proceder rzeźny i odrybianie mórz do nieznacznych rozmiarów, które
środowisko naturalne może znieść bez uszczerbku.

47. Data: 2018-05-12 23:14:05

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-12 o 22:29, XL pisze:
> [...]

[ciach próby zmiany tematu i uciekanie od odpowiedzi]

Przestań znowu bredzić na poboczne tematy. Wiara w boga nie ma nic
wspólnego z logiką, gdyby miała, nie była by wiarą.
Odpowiedź na proste pytanie, skąd wiesz, że potrzebny jest poziom boga,
zwyczajnie przerasta cię intelektualnie.

Ty nie wiesz, czy do tego potrzebny jest bóg. Ty w to tylko wierzysz...

Ty nie jesteś zdolna żeby napisać uczciwie: "ja wierzę w istnienie
boga", ty bezczelnie napiszesz "bóg istnieje".
Ty nie jesteś zdolna uczciwie napisać: JA WIERZĘ, że do tego jest
potrzebna UKIERUNKOWANA reprodukcja komórkowa na poziomie Boga", ty
jesteś zakłamana do tego stopnia, że bezczelnie piszesz to jako
stwierdzenie oczywistości, że tak jest.

Nie. Tak nie jest. Ty tylko i wyłącznie w to wierzysz.

I dlatego nie potrafisz nic sensownego odpowiedzieć na pytanie, skąd to
wiesz. Tak jak zresztą każdy co mniej inteligentny religiant.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

48. Data: 2018-05-13 08:48:52

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 8 maja 2018 13:36:26 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Christian Boehmer Anfinsen biochemik: 1972 nagroda Nobla w dziedzinie
> chemii
> ,,Myślę, że tylko idiota może być ateistą. Musimy przyznać, iż
> istnieje pewna niepojęta moc czy siła posiadająca nieograniczoną zdolność
> przewidywania i wiedzę, która, po pierwsze, sprawiła, iż cały wszechświat
> zaistniał."
>
> Henry Margenau & Ray Abraham Varghese, eds., ,,Cosmos, Bios, Theos:
> Scientists Reflect on Science, God and the Origin of the Universe, Life and
> Homo Sapiens" (LaSalle, IL, USA: Open Court, 1992), str. 139

> [...]

ikselkus, tak. tylko ze oni piszac "caly wszechswiat" maja na mysli ten,
ktory jest nam znany.

jesli chodzi ogolnie o istnienie, to mozna o nim powiedziec tylko tyle,
ze zawsze istnialo.

i nawet nasz Bog Stworca nigdy by nie zaistnial, gdyby bylo inaczej.

jacek

49. Data: 2018-05-13 09:13:23

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 8 maja 2018 14:10:52 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> w wielki wybuch

bo widzisz, Kviat, nie jest to dokladnie tak;
nic nie moglo sie wziac tylko z Wielkiego Wybuchu.
nie moze byc to zjawisko jednostkowe ogolnie rzecz biorac;
oczywiscie w naszym wszechswiecie moze byc to prawda,
jednakze Stworca, nie zapewniajac powtarzalnosci w stworzonym swiecie,
bylby, przepraszam, glupcem - albo za malo inteligentny,
zeby stworzyc cos ponadmaterialnego.

wierze, ze Stworca, ktory wszakze wyrosl z ponadczasowosci,
przelal te wszystkie jej cechy na nasz Wszechswiat.

i to chyba oczywiste, skoro zarowno ty, jak i ja bym tak uczynil.

jacek

50. Data: 2018-05-13 10:31:06

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> A przy okazji ile by się zmniejszyło negatywnej karmy.
> Skoro ludzie przestali by pasożytować na zwierzętach, to mając lepszą
> karmę, los ludzi by się znacznie poprawił.

tu masz troszeczke racji:)
gdyby tak jeszcze zwierzeta przestaly pasozytowac na innych zwierzetach
i roslinach, a rosliny na materii, to calkiem byloby Niebo.
nieprawdaz:)

pozdrawiam,
jacek

Kosiński - antypolski żydowski kłamca.