Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym

From: krys <k...@p...onet.pl>
Date: Mon, 29 Feb 2016 11:59 +0100
Subject: Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym
Newsgroups: pl.rec.kuchnia

Jarosław Sokołowski wrote:

> I to mi sie podoba! Nie sięnieznanie na chemii, ale jasne postawienie
> sprawy.

> Higroskpijnośc ogromną ma też choćby stężony kwas siarkowy. A że jest
> on cieczą, to zbrylanie słabo mu wychodzi. Tak więc bez urazy, ale
> taka "zależność", to przykład tzw. wnioskowania wielkoformatowego.

No ale gadamy nie o chemii, tylko o kuchni. Oraz o substancjach
przeznaczonych do użycia w kuchni. Nie wiem jak Ty, ale ja to raczej kupuję
cukier, sól i mąkę, a nie kwasy.

> To w ogóle nie jest powód do kłótni. Przeważnie kupuję różne dziwne
> sole, najczęściej gruboziarniste, więc mniej podlegające zbrylaniu.
> Nie że uważam, że one istotnie lepsze od białej miałkiej z dodatkiem
> żelazocyjanku potasu (prawda, jak okropnie brzmi!) -- bardziej na
> zasadzie "a czemu nie".

A ja owszem, uwazam, ze sa lepsze. Po pierwsze, właśnie ze wzgledu na brak
żelazocyjanku zresztą, w USA zabronionego), poza tym, ja tam lubię sól z
kopalni( z wszystkimi atrakcjami), a nie czysty NaCl z warzelni.

> Tu by warto postawić pytanie, kto kogo robi w konia. Czy to szwagier aż
> tak pilnie strzeże tajemnic zawodowych, że w ramach akcji uświadamiania
> nawet rodzinę wpuszcza w maliny?

Nie wpuszcza. Nie strzeże. I tak moje domowe jest lepsze niż jego śliczne z
cukierni;-P. Nawet we Biedronce w okolicy świąt był "cukier puder do wyrobów
cukierniczych". Zresztą, przecież widać, że w domu nie popudrujesz trwale
ciasta.

> Czy może faktycznie ktoś wpadł na pomysł,
> by dostarczać cukiernikom produkt buraczano-ziemniaczany po kilkakrotnie
> zawyżonej cenie.

A dlaczego nie? Przecież oni żeby sprzedać swoje wyroby, muszą je zaoferować
estetycznie. Nie to co ja, ja nie muszę się bawić w dekoracje, jak upiekę,
to pożrą zanim wystygnie;-)

J.

www.kontestacja.com