Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostra
da.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Misiek" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Nowa pralka
Date: Thu, 23 Jul 2009 14:46:23 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 59
Message-ID: <h49mlk$a2n$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <h44f69$j04$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h46ekd$14g$1@news.onet.pl>
<h46hid$enp$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h46noq$udt$1@news.onet.pl>
<h46q4l$8ev$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h49cjv$9et$1@inews.gazeta.pl>
<h49gd1$1ks$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: eln162.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1248353780 10327 83.15.147.162 (23 Jul 2009
12:56:20 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jul 2009 12:56:20 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:113242
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
wiadomości news:h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl...
> Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak
> sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy umowie
> firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.
No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo niekorzystne
dla klienta indywidualnego)
> Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi go
> zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy ma
> dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego
> doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:
W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
bo ja jakos czegos takiego nie widze...
>
> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=321
>
> Art. 8.
>
> 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
> wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
> wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
> się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
> niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
> naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
KUPUJACY i jego zadania
> 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
> materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Znowu kupujacy
> 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
> ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się,
> że uznał je za uzasadnione.
Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)
> 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
> naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
> takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
> narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
> stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
> odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
> Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
> rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Znowu o kupujacym..
Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on
wybierze????
|