Data: 2009-07-23 12:46:23
Temat: Re: Nowa pralka
Od: "Misiek" <p...@o...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
wiadomości news:h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl...
> Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak
> sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy umowie
> firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.
No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo niekorzystne
dla klienta indywidualnego)
> Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi go
> zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy ma
> dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego
> doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:
W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
bo ja jakos czegos takiego nie widze...
>
> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=321
>
> Art. 8.
>
> 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
> wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
> wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
> się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
> niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
> naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
KUPUJACY i jego zadania
> 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
> materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Znowu kupujacy
> 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
> ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się,
> że uznał je za uzasadnione.
Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)
> 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
> naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
> takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
> narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
> stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
> odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
> Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
> rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Znowu o kupujacym..
Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on
wybierze????
|