Data: 2009-07-23 13:08:46
Temat: Re: Nowa pralka
Od: Maverick <k...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Misiek pisze:
>
> Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
> wiadomości news:h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl...
>> Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a
>> jak sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy
>> umowie firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.
>
> No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo
> niekorzystne dla klienta indywidualnego)
Ustawa jest lepsza od rekojmy - wiec jest to lepsze rozwiazanie.
>> Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi
>> go zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego -
>> kupujacy ma dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak
>> do tego doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:
>
> W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
> bo ja jakos czegos takiego nie widze...
O to wlasnie po czesci chodzi - nie jest napisane ze sprzedajacy musi
sie zastosowac do tego co chce kupujacy.
>> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=321
>>
>> Art. 8.
>>
>> 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
>> żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
>> naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są
>> niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności
>> kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i
>> stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
>> niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
>
> KUPUJACY i jego zadania
Nie tylko - jest np o nadmiernym koszcie naprawy czy wymiany (kupiles np
samochod, kosztowal 50k, potem podrozaly takie auta i nowy kosztuje juz
80k - a wiec np wymiana na nowy jest nieoplacalna i sposobem rozwiazania
bedzie np zwrot kasy lub naprawa - a nie wymiana na nowy):
chyba że naprawa albo wy- miana są
niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
>> 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
>> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
>> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
>> robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
>
> Znowu kupujacy
>
>> 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
>> ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
>> się, że uznał je za uzasadnione.
>
> Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)
tylko jesli nie masz odpowiedzi po 14 dniach. Jesli masz odpowiedz
odmowna ew propozycje innego rozwiazania problemu - to ustep ten nie ma
zastosowania.
>> 4. [...]
> Znowu o kupujacym..
> Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on
> wybierze????
A gdzie jest napisane ze sprzedajacy MUSI wykonac wole kupujacego? Ma
doprowadzic przedmiot tranzakcji do sprawnosci.
--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl
|