Re: O błędach z innej beczki dla humorku

Data: 2005-08-01 00:33:59
Temat: Re: O błędach z innej beczki dla humorku
Od: "waldek" <x...@o...pl>

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
news:dcjd3e$afl$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Przepraszam, ale wy naprawdę mówicie _strąg_ zamiast po prostu strong?
===
Mój słownik zawiera 13 wyrazów kończących się na "ong" - niemal wszystkie
rzadko występujące, ewidentnie pochodzenia obcego, oraz 70 wyrazów o
końcówce "ąg", typowo polskich (no bo jak inaczej?). Władsysław ma chyba
rację z tym piwem. A ja czekam teraz na zawody strągmenów, zwłaszcza, że są
sponsorowane przez warkę.

Co do wymowy, to jeszcze mówię "strong", choć ze względu na wyłącznie
komercyjne użycie tego wyrazu w nazwie piwa, przekornie rozważę przejście na
"strąg", zarówno w wymowie, jak i w pisowni. Podobnie, jak to uczyniłem z
innymi nazwami.

waldek
===