Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Dlaczego lekarze nie informuja pacjentow??? Re: [OT] Na temat kształcenia, było: Dlaczego lekarze nie informuja pacjentow???

Re: [OT] Na temat kształcenia, było: Dlaczego lekarze nie informuja pacjentow???

From: porshe <a...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: [OT] Na temat kształcenia, było: Dlaczego lekarze nie informuja
pacjentow???
Date: Sun, 27 Nov 2005 23:00:30 +0100
<dmajp1$s0o$1@atlantis.news.tpi.pl> <f...@a...coca.cola>
<5...@4...com>
<1...@a...coca.cola> <dmcku3$1rv$1@atlantis.news.tpi.pl>
<u...@4...com>
<dmcnud$e1e$1@atlantis.news.tpi.pl>
<0...@4...com>
<dmcq10$375$1@nemesis.news.tpi.pl>
<12o34cc0kaqu3$.ivql5zn2pf6a$.dlg@40tude.net>

ika wrote:
> Dnia 27.11.05, około 18:21, porshe bulgocze

> A na którym roku jesteś?
> Do książek to można być przykutym na 1 i 2 roku.

Witaj nieznajoma, tu drugoroczniak właśnie pisuje :)

> Później już większość
> studentów wyrabia sobie własny system uczenia się - tzn dla siebie
> najwygodniejszy. Jedni siedzą systematycznie, inni wolą wiadro gwoździ w
> sesji ;)

jak się stosuje "wiadro gwoździ"?

> Z przedmiotów teoretycznych właściwie nic nie pamiętam. Na anatomii i
> biochemii jak faszerowali szczegółami, to człowiek nie wiedział co warto
> zapamiętać, więc zapamiętywał losowo drobiazgi, a rzeczy 'grube', teraz
> potrzebne, uleciały.

To szkoda, ja mam w miarę tyle dobrze, że pamiętam większość tego co
było. Np. teraz jestem w stanie opisać dokładnie łopatkę, a miałem to
jakby nie patrzeć już ponad rok temu :)

> Z kolei jak przedmiot trwa 3 lata (np. interna,
> pediatria), to choćby nie wiem jak się olewało, zawsze coś w głowie
> zostanie. A taka neurologia na przykład - krótki zryw w 2-tygodniowym
> bloku: zakuta, zdana (na 5) i zapomniana (również na 5 niestety).
> Geniuszy na medycynie jest tyle samo, ile w przeciętnym społeczeństwie,
> czyli pojedyncze przypadki. Reszta jakoś orze, są mistrzowie uników itd.
> Ja na przykład dość długo nie mogłam znaleźć swojego sposobu. Trzy lata
> spędziłam na drugim roku (mogę się 'poszczycić' tym, że miałam najniższą
> średnią na roku: 2.19;)

Gratuluję u nas jeden warunek albo wcale - lecisz poza uczelnię, nie ma
zawalenia wszystkiego bez konsekwencji. Nawet po zawaleniu jednego
komistu trzeba się extra starać o warunkowe powtarzanie roku.

>, po czwartym wkopałam się w warunek z farmy, a po
> piątym miałam już średnią > 4 i żadnej poprawki.

Ty, to co będzie z ludźmi, którzy teraz mają 5.0?? :)

> Więc się da, chociaż
> pracy włożyłam zdecydowanie mniej niż w ten pieprzony 2 rok ;)

Pocieszasz mnie :)

> Od 3 roku mam górę wolnego czasu, którą raczej przesrywam, zamiast
> zarabiać pieniądze, jak normalni ludzie. Bawię się w kółka studenckie,
> konferencje, łażę na dyżury (wszystko pozwalają robić)

szcześciara :)

> a teraz
> postanowiłam urodzić dziecko i zmieścić się z tym jeszcze na 6 roku.
> Więc jeden egzamin więcej różnicy nie robi. Wiadomo, że się marudzi, jak
> są 2 egzaminy jednego dnia i trzeci 2 dni później, ale wtedy rozkłada się
> inaczej priorytety i przez tydzień czy dwa wyjątkowo nie chodzi się na
> bani, tylko się uczy, i 'reset' planuje po oddaniu ostatniej kartki ;) ale
> przed wynikami i poprawkami.

A u nas jest tak, że 'reset' przypada średnio raz na dwa tygodnie,
bardzo regularnie... Natomiast przed egzaminem (tydz odróbkowy + czs do
egzamu jakoś się wcale nie bawimy, ba, my się prawie nie widzimy...)

> No to powodzenia i miłego zakuwania ;> Ja właśnie siedzę nad reaumato
> (chyba jutro egzamin) i nie odróżniam jednej choroby od drugiej...

Histologia - 12 grudnia pierwszy przedtermin... też patrzę i nie
odróżniam jednego preparatu od drugiego :)