Re: OT - sprzeczanki ;) (Re: pytanko!!!)

Data: 2004-04-27 06:21:04
Temat: Re: OT - sprzeczanki ;) (Re: pytanko!!!)
Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

c...@s...re,
Sabinka <s...@c...wp.pl>:

> ale mozna wykorzystac ludzi, ktorzy i tak sie tam udaja. Nawet postac
> pod gabinetem i proponowac ludziom ktorzy byli u Zukowa darmowe
> zweryfikowanie tych badan.

Naukowa weryfikacja diagnoz irydologów byla przeprowadzana!

Np. tutaj:
http://skepdic.com/iridol.html
znajdziesz linki do dwóch opublikowanych badań systematycznych.

Zacytuje odnosny fragment:

In a study published in the Journal of the American Medical Association
(1979, vol. 242, 1385-1387), three iridologists incorrectly identified
nearly all of the study slides of the irises of 143 healthy and diseased
people. "In fact, they often read the irises of the sickest people as being
healthy and vice versa. They did not even agree with each other." Similar
results involving five Dutch iridologists were published in the British
Medical Journal (1988, vol. 297, 1578-1581)

> Ze co?? Uwazasz, ze lekarze interesuja sie czy dobrze zdiagnozowali
> chorobe czy ze zapisali dobre lekarstwa dopoki pacjent nie wroci i sie
> nie poskarzy? Uwazasz ze sprawdzaja co zdiagnozowali??

Nie zrozumialas: nie jest rolą lekarza praktyka prowadzenie kontrolowanych
badan statystycznych.

> Jestem tez przekonana ze irydolodzy jednak na jakichs badaniach sie
> opieraja, ze nikt nie pojdzie na studiowanie irydologii, dopoki nie
> dostanie dowodow na to, ze to dziala. Chyba ze to faktycznie kreci sie
> tylko wokol kasy, w co jednak trudno mi uwierzyc.

Przemysl jeszcze raz to wszystko powyzej.

> wytlumaczyc. Jak wytlumaczyc ze irydologia nie dziala? Badaniami
> statystycznymi badz przedstawieniem dowodow na to, ze nie mozliwe jest
> odbicie zlamania palca w teczowce. I juz.

Wlasnie Ci Robert usilowal przekazac, ze jest to niemozliwe. W naukach
empirycznych nie mozna ostatecznie wykazac braku takiego zwiazku.

> Da sie napewno ;)

Taaak???? Opublikuj jak, dostaniesz Nobla!

> Bardziej uniwersalny od czego niby... Moj moge ustawic aby wszystko z
> "@" traktowal jako email, ale nie jest mi to na reke bo czesto uzywam
> linkow do message-id-ow:) Ale to nie miejsce na dyskusje o czytnikach.

Jako uklon w strone tych z gorszymi czytnikami wpisuj news: przed podawanym
message ID i wszystkim powinno dzialac.

> Nie rozumiem.

W tym problem, ze za malo wiesz o metodzie naukowej, dlatego nie mozecie sie
dogadac. Jestes osoba dociekliwa - doczytaj sobie. To sa naprawde ciekawe i
pozyteczne rzeczy. Pisze to zupelnie niezlosliwie!

--
Robert