Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
ed.atman.pl!not-for-mail
From: "Szpilka" <s...@S...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Date: Thu, 28 Sep 2006 12:45:45 +0200
Organization: ATMAN
Lines: 89
Message-ID: <efg952$ftd$1@node4.news.atman.pl>
References: <451a33d1$0$17971$f69f905@mamut2.aster.pl> <efdtsq$1k0$1@news.onet.pl>
<c5mz9tn4tt12.12ja8xhhvgpdi$.dlg@40tude.net> <efdvek$6ur$1@news.onet.pl>
<1b3gkiyj6fpt.1pkp6nzb40hf8$.dlg@40tude.net> <efe05a$957$1@news.onet.pl>
<efe0fj$sdh$1@news.mm.pl> <3vi13ktjt4ku.1pxgusm6spmku$.dlg@40tude.net>
<efeaf8$vir$1@news.mm.pl> <171wll0safw3h$.1nvzn3cu1c7j$.dlg@40tude.net>
<efeedg$klb$1@news.mm.pl> <1p20iw1hxj0ss.1n7j428yq65q5$.dlg@40tude.net>
<efemli$2g6$1@news.mm.pl> <1925hwuims69b.1bvuywdztx5ve$.dlg@40tude.net>
<effva9$drn$1@node4.news.atman.pl> <efg23t$r5p$1@nemesis.news.tpi.pl>
<efg2en$eod$1@node4.news.atman.pl> <efg3pv$1pr$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: grc.spray.net.pl
X-Trace: node4.news.atman.pl 1159440354 16301 83.143.40.146 (28 Sep 2006 10:45:54
GMT)
X-Complaints-To: a...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 28 Sep 2006 10:45:54 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:18362
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Radek" <r...@z...net> napisał w wiadomości
news:efg3pv$1pr$1@atlantis.news.tpi.pl...
>>> Jasne jasne...
>>> I jeśli pani zaczyna każdą lekcję kartkówką i statystycznie
>>> będzie się jej spóźniać 1-3 dzieci na lekcję, też tak...? :>
>>
>> A dlaczego nie?
>> Chociaż wątpię że po takim ruchu pani uczniowie którzy by na drugi
>> raz chcieli się wywinąć od kartkóki spóźnieniem będą wiedzieli że
>> ich to i tak nie ominie. ale mowa o uczniach którzy specjalnie się
>> te 20 minut spóźnią. Bo takich co niechcący to się może zdarzyć.
>> Różne są wypadki losowe po drodze do skzoły :-)
>
> No właśnie. I zakładam, że w dniu, w którym ta lekcja
> byłaby na poczatku lekcji tych wypadków byłoby najmniej ;)
No a pewnie wcale nie byłoby takich przypadków gdyby lekacja wypadała
w środku dnia ;-)
>>> Czy może po kilku pałach dzieciaki zaczną przychodzić
>>> punktualnie?
>>
>> Podejrzewam że po kilku pałach to będą nawet 15 minut wcześniej
>> przed klasa byle by pani nie zdenerwować. Ale zawsze może się
>> znaleźć taki Adaś co mu na prawdę autobus się spóźni.
>> Wykluczasz takie przypadki?
>
> Nie wykluczam, ale zakładając, że zdarzy mu się to
> raz w roku/semestrze i że będzie to jedna pała, a z innych
> kartkówek bedzie miała same szóstki - to chyba
> mu nie zaszkodzi, co?
a jeśli to będzie uczeń czwórkowy/trójkowy. I taka pała własnie
zawazy na jego ocenie na semestr. Bo gdyby z tego sprwdzianu
dostał 3/4 to ocena byłaby mocna. A jesli pojawi tu się 1 (przy
uczniu trójkowym) to nauczyciel może wystawić ocenę mierną.
To już jest niesprawiedliwe.
Nie wszyscy nauczyciele stawiają co druga lekcję jakąś ocenę.
Nie raz sa skąpi i na cały semestr uczeń ma 4-5 ocen. I tu taka
1 może popsuć średnią.
> Może jednak nauczyciel nie jest jednak takim
> ostatnim osłem i weźmie to pod uwagę?
Jeden jest ok i weźmie a drugi to osioł i nie weźmie ;-)
>>> Nauczycielka wyjmuje sobie 10 minut z lekcji, żeby odpytać dzieciaki,
>>> a Ty proponujesz jej, żeby wyjęła kolejne 10 minut bo jednemu
>>> się "popsuł budzik"...
>>
>> Tak ja tak proponuję. I nie sądzę by nauczycielka w tym czasie siedziała
>> nad tym uczniem i mu zaglądała przez ramię a reszta klasy by się nudziła.
>> Nie. W tym czsaie można normalnie prowadzic lekcję. A uczeń napisze
>> przz 10 minut oddaje kartkówkę i uczestniczy w lekcji dalej. Ja nie widzę
>> tu problemu.
>
> A co jesli zaraz po kartkówce pani rozwiązuje
> na tablicy zadnie, które dzieci pisały wcześniej na kartach?
Chyba nie będzie oślicą i nie zaczeni rozwiązywać tylko poczeka te 10 minut.
A w tym czasie może poprosić klasę by przepisała do zeszytu zadanie
nr 5 ze str 18.
> A co jeśli te pozostałe 35 minut ledwo jej starcza
> na przeprowadzenie lekcji?
To jak jej nie starcza niech nie robi kartkówek tylko poświęci
jedną lekcję w m-cu na klasówkę ;-)
> Ma rozwalać swój plan lekcji (i wszystkim innym dzieciom)
> tylko dlatego, że Adaś zaspał?
No to niech postawi pałę. Pewnie.
Co byś zrobił gdyby przyszedł do ciebie Twój syn/córka z płaczem
i powiedział że spóźnił się na kartkówkę tylko kilka minut bo...
a pani od razu mu pałę postawiła.?
Sylwia
|