Obyś miał wysoki cholesterol :-)

11. Data: 2015-10-31 12:20:36

Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:

> Krzyczącą oczywistością jaka wynika dla mnie z tego co napisałaś
> jest to że nie masz bladofiołkowego pojęcia n/t co to jest cholesterol.
>
> Podpowiem Ci, że cholesterol NIE JEST trawiony w sensie w jakim
> trawienie rozumiemy w przypadku białek, tłuszczów i węglowodanów!
> Nie jest on rozbijany na czynniki proste bo cholesterol jest już gotową
> do użycia molekułą aktywną biochemicznie

Jest lipidem.

> i molekułą którą umiemy
> przyswoić z pokarmu lub wytworzyć samemu...

No i na tym drugim się skup, bo ja wiem, a Ty nie, że ten
przyswojony (egzogenny) to w porywach 20-30 procent, gdyż
organizm ludzki z dostarczonej choćby największej dawki przyswaja
niewiele - pozostałe 80 procent to własny, wytworzony w wątrobie
(endogenny). Więc mity o tym, że ten z jajek i mięsa zawali mi
tętnice, pozostają mitami, dokładnie tak, jak odzawszecznie
uważałam, NAWET nie trawiąc (he he) cholesterolu
:->

> A co to są jajeczka solo? :-)

Bez towarzystwa mleka i sera.

--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

12. Data: 2015-10-31 12:25:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:

> A gdzie to te mądrości wyczytałaś? :-))
> Na co cholesterol rozbijamy? Na chole i sterol?

Mam ci wykład o HDL, LDL i rozkładaniu cholesterolu w wątrobie
robić? Takiemu mundremu inaczy?

--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

13. Data: 2015-10-31 12:35:54

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Mam ci wykład o HDL, LDL i rozkładaniu cholesterolu w wątrobie
> robić? Takiemu mundremu inaczy?

Czy możesz napisać nam czym konkretnie tak *skrajnie* różni się
cholesterol z kurzego jajka od cholesterolu który wytwarza XL-ka?

14. Data: 2015-10-31 12:38:33

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
> tętnice, pozostają mitami, dokładnie tak, jak odzawszecznie
> uważałam, NAWET nie trawiąc (he he) cholesterolu

Napisałaś że cholesterol świński czy wołowy NIE JEST
przyswajany w całości, jest najpierw rozbijany w czasie
trawienia tak jak białka, co jest totalnym kłamstwem.

Napisałaś też, że cholesterol "świński" skrajnie różni się
od tego Twojego, co jest drugim totalnym kłamstwem.

Gdzie takie bzdury wyczytujesz?
Po co się tak publicznie chwalisz swoją IGNORANCJĄ?

15. Data: 2015-10-31 15:28:06

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli tłuszczem, to bardzo liczna grupa , są tam tłuszcze nasycone,
nienasycone,
białaka z odpowiednią doczepioną strukturą, kwasy......................

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

16. Data: 2015-10-31 15:44:25

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Głupoty gadasz. ...

Cytat z jakiejś strony internetowej:
"
Kiedy cząsteczki LDL [zły holesterol] dostarczą już swoją zawartość do
komórek, stają się "małe i gęste". W normalnych warunkach pozostałości te
powracają do wątroby, a ta rozkłada je i przetwarza pod kątem dalszego
wykorzystania. Jednak przyczepione do nich cukry [głównie fruktoza]
zaburzają ten proces. W rezultacie "rozkładaniem" cząsteczek LDL zamiast
wątroby zajmują wyspecjalizowane makrofagi znajdujące się między innymi w
tętnicach. "Przepakowują" one cholesterol z uszkodzonych cząsteczek LDL,
które zostają uwięzione w tętnicach, do cząsteczek HDL[dobry holesterol].
"

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

17. Data: 2015-10-31 15:56:07

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Niestety wiekszosc lekarzy "osiadla na laurach", nie edukuja sie i wmawiaja
>swoim >pacjentom wszystkie te bzdury cholesterolowe wymyslone w latach 60 i
>70.
>Diabli mnie biora, kiedy moja babcia, ktora rok temu przeszla ciezka
>operacje >serca wraca z wizyty kontrolnej od kardiologa z kolejna recepta
>na statyny ...

No właśnie te statyny zaczynają kląć w internecie. Tamten fragment to z
takiej strony www co wszystko o holesterolu pisze odwrotnie. I oczywiście
krytykuje statyny.

>i zaleceniami, zeby jak ognia unikac masla (tylko margarynka!),
Debilizm. Masło to zdrowie. Zły holesterol ma duży związek z tłuszczami
trans.
Czyli nie tszeba jeść zjajczałego tłuszczu, margaryny, tłuszczu nawet
odrobinę spalonego. Dlatego bezpieczniej jest smażyć na smalcu, byle żadko,
bo ma wysoką temperaturę dymienia, czyli momentu gdy dobry tłuszcz zamienia
się w zły, trans.
A tłuszcze roślinne lepiej na surowo.

>jajek, smietany ...
Jajka najlepsze nie są, ale to zależy od źrudła.
Najczęściej zalecają by nie jeść jaj, a w pszykładowym jadłospisie
umieszczają 3-4 tygodniowo, czyli popularne broszury są pełne spszeczności.
Śmietana na co dzień 12%, od święta bez oporu 36%, jak ognia unikam 18%,
mającej według mnie najwięcej takiej frakcji tłuszczu, ktura jest szkodliwa.
Zawsze świeża, żadka, lejąca się, nie kwaśna (z wyjątkiem specjalnyh
potraw).

>i ogolnie produktow zwierzecych... a tluszcze zwierzece absolutnie
>wykluczone :)
Mogą być, byle nie za bardzo pszetwożone termicznie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

18. Data: 2015-10-31 16:42:51

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
.net...

>Cholesterol. Previously, the Dietary Guidelines for Americans recommended
>that cholesterol intake be limited to no more than 300 mg/day. The 2015
>DGAC will not bring forward this recommendation because available evidence
>shows no appreciable relationship between consumption of dietary
>cholesterol and serum cholesterol, (?.) Cholesterol is not a nutrient of
>concern for overconsumption.?

Nie do końca to zrozumiałaś. Cholesterol jest szkodliwy dla zdrowia i należy
reagować na jego zbyt wysoki poziom. Z dokumentu wynika jedynie, że nie
wykazano związku między jego obecnością w diecie i we krwi.

19. Data: 2015-10-31 19:24:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 15:56:07 +0100, Stokrotka napisał(a):

> [...]
> mającej według mnie najwięcej takiej frakcji tłuszczu, ktura jest szkodliwa.
> Zawsze świeża, żadka, lejąca się, nie kwaśna (z wyjątkiem specjalnyh

O jakiej śmietanie Ty piszesz? - o tym białym czymś z karagenami?
3333333-]
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

20. Data: 2015-10-31 19:33:26

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> O jakiej śmietanie Ty piszesz? - o tym białym czymś z karagenami?
> 3333333-]

Wy obie jesteście udane - śmiechu z Wami po same pachy!

tęsknię za smakami
Barwniki spożywcze
Granice dobrej woli!
A Ewę przepraszam.