Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)

51. Data: 2015-11-03 13:05:55

Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-) [OT]
Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-03 o 10:54, Stokrotka pisze:

> I słusznie że odpuścisz, bo ty z kolei nie rozumiesz, że ścisłe
> pszestszeganie nazewnictwa nażuconego pszez jakiegoś jednego reformatora
> chemi

Czy to samo dotyczy ortografii "nażucanej" przez jakiegoś jednego
reformatora?

> dowodzi ograniczenia twojego umysłu, bo jest niewygodne takie ograniczenie,
> i nie możesz się wtedy normalnie dogadać.

Jakoś ci nie przeszkadzają ograniczenia twojego umysłu związanego z
ortografią, pomimo że są niewygodne i nie możesz się normalnie dogadać.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

52. Data: 2015-11-03 13:18:22

Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message

> Mam 13 tomową z lat zdaje się 70.
> Tam jest lipoproteina jest tłuszczem.

No to jesteś na bieżąco :-)))
Jesteś pewna że napisali że JEST tłuszczem czy tylko napisali
że jest najczęstszą formą występowania tłuszczy we krwi?
Bo to jest diametralna różnica...

> W 6 tomowej, zdaje się lata 90 lipidy to tłuszczowce, a tłuszcze należą do
> lipiduw.

Poprawili się? :-) No to masz dylemat - które dzieło wybrać...
To wydane 45 lat temu czy to wydane 25 lat temu, bo jak
widzę aktualny dostęp do encyklopedii masz "zablokowany" :-)

53. Data: 2015-11-03 13:19:17

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ol&action=history

> Dzięki, ale dostarczyciel internetu zablokował mi dostęp do wikipedi
> i googla.

Acha... to wiele tłumaczy :-)

> Zwala na spszęt, spszęt zwala na dostarczyciela internetu.

To może wybierz się na wycieczkę do szkoły, do biblioteki,
do kafejki internetowej i zweryfikuj swoje 45-letnie informacje.

54. Data: 2015-11-03 13:33:40

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi się, ale o to raczej pytaj Miodka, że użycie nazwy cholesterol
> na dokumencie z laboratorium , czyli w wyniku badań z refundacji NFZ,
> to nie język potoczny.

Nie, nie mówiłem o języku potocznym na karteczce z badaniami krwi.
Mówiłem o potocznym rozumieniu tego co na tej karteczne napisane.
A na karteczce jest napisane bardzo ściśle i naukowo.
Tak samo naukowo jak na karteczce z badaniami jakości wody w kranie
pochodzącej z Zakładu Wodociągów miejskich.
Masz podaną zawartość azotu w wodzie pod postacią azotanów
i azotynów, co nie znaczy że istnieją w przyrodzie dwa różne azoty.
Tak samo istnienie HDL i LDL nie oznacza istnienia dwu cholersteroli.
Czy ten przykład przemawia Ci do wyobraźni?

> I słusznie że odpuścisz, bo ty z kolei nie rozumiesz,

Czy zechcesz przemyśleć sobie przyklad z azotem w wodzie?
Bo to ważne abyś zrozumiała co na wydruku z badań krwi piszą
o tym cholesterolu...

> że ścisłe pszestszeganie nazewnictwa nażuconego pszez
> jakiegoś jednego reformatora chemi dowodzi ograniczenia
> twojego umysłu, bo jest niewygodne takie ograniczenie,
> i nie możesz się wtedy normalnie dogadać.

Wyobraź sobie, że nie mam zwykle problemów z dogadaniem się :-)
I nie jest prawdą że nazewnictwo o którym mówimy jest narzucone
przez jakiegoś reformatora... Skąd Ty bierzesz takie paranoiczne pomysły?

> Mogłeś napisać "pszyjmijmy w tej dyskusji klasyfikację za [ np średnią
> encyklopedią] że lipidy to tłuszczowce, tłuszcze są podzbiorem lipiduw,
> lipoproteiny są lipidami i proteinami, i w oczywisty sposub
> tłuszczowcami..."
> Ten model dyskusji pszyjęli wszyscy matematycy, jest dobry,
> tylko może na wstępie nudny,
> bo praktycznie każda książka, lub cykl wykładuw
> zaczyna się od podania definicji, zwykle właśnie zaczynąjąc od liczb
> naturalnyh.

Więc przyjmij do wiadomości, że cholesterol jest sterolem, należy
z innymi sterolami do większej grupy tłuszczowców, inaczej zwanych
lipidami. Trójglicerydy są natomiast przykładem tłuszczy, które
również należą do tej samej, większej grupy zwanej tłuszczowcami,
inaczej lipidami. A więc i trójglicerydy i cholesterol są lipidami.
Matematyku... :-)

> [...]
> upakowany, to lipoproteina składająca się z proteiny i cząsteczek do niej
> doczepionyh.
> Tymi cząsteczkami mogą być tłuszcze i inne związki np. witamina D.
> Jeśli do tej proteiny doczepi się coś złego, albo nie doczepi się
> odpowiedni tłuszcz, to wtedy właśnie LDL staje się złym. Tak jest gdy LDL
> produkowany jest np. zbyt szybko np. pod wpływem stresu.
> To coś dobrego co jest doczepione do tej proteiny będącej nośnikiem,
> to HDL zwany dobrym holesterolem.
> Czyli HDL od LDL nie rużni się sposobem upakowania,
> bo HDL nie ma w sobie nośnika, on sam jest noszony.

Podaj adresy tych "stron www". Chętnie poczytam sobie :-)

55. Data: 2015-11-03 17:28:41

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-11-03 11:02, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:

ol&action=history

> Dzięki, ale dostarczyciel internetu zablokował mi dostęp do wikipedi i
> googla.
> Zwala na spszęt, spszęt zwala na dostarczyciela internetu.

Jak żyć, pani premiero, jak żyć?

56. Data: 2015-11-03 18:13:11

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to samo dotyczy ortografii "nażucanej" przez jakiegoś jednego
> reformatora?

Nie pszemyślałam do końca, ale raczej tak.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

57. Data: 2015-11-03 18:15:05

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie pszemyślałam do końca, ale raczej tak.

To przemyśl jeszcze chwilkę... próbujesz reformować
pisownie, czyli to Ty jesteś tym "jakimś jednym reformatorem".

58. Data: 2015-11-03 18:15:06

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> Mam 13 tomową z lat zdaje się 70.
> Tam jest lipoproteina jest tłuszczem.
> W 6 tomowej, zdaje się lata 90 lipidy to tłuszczowce, a tłuszcze należą do
> lipiduw.

No to wszystko jasne...

@

59. Data: 2015-11-03 18:22:28

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"samya" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> No to wszystko jasne...

A ja nie wierzę, że napisali że lipoproteina jest tłuszczem
w encyklopedii. Nawet jeśli to encyklopedia z lat 70-tych.

Myślę, że to Stokrotka używa stokrotkowo/xl-kowego
wnioskowania i jej takie wnioski z pały wychodzą...

Dla Stokrotki, widzisz, jak ktoś powie że jadł mięso wołowe
pod postacią pierogów z mięsem, to jej z tego "logicznie"
wynika że ktoś stwierdził, że pierogi to jest wołowina...

Jako matematykowi mylą się jej też pojęcia z teorii zbiorów.
Nie dostrzega różnicy pomiędzy zawieraniem się zbiorów
a równoważnością zbiorów...

No ale pewnie to ten wysoki poziom nauczania przedmiotów
ścisłych za czasów komunizmu, do którego tęsknił dziś
nasz znajomy grupowicz z pl.rec.kuchnia...

60. Data: 2015-11-03 18:34:35

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, nie mówiłem o języku potocznym na karteczce z badaniami krwi.
Na kartecztce, sory- format maszynopisu, jest
"Cholesterol...
Cholesterol HDL...
..."
Więc ten dokument jest pisany językiem potocznym?

> Wyobraź sobie, że nie mam zwykle problemów z dogadaniem się :-)
> I nie jest prawdą że nazewnictwo o którym mówimy jest narzucone
> przez jakiegoś reformatora... Skąd Ty bierzesz takie paranoiczne pomysły?

Bo podałam 2 prace (encyklopedia i tablice) gdzie pszyjęto inne, jednak
okazuje się powszednie nazewnictwo.

> [...]
> również należą do tej samej, większej grupy zwanej tłuszczowcami,
> inaczej lipidami. A więc i trójglicerydy i cholesterol są lipidami.

NIe pszyjmę do wiadomości , bo rozmawiam nie tylko z tobą, a powszedniejsze
jest inne rozumienie teminologi, a poza tym sformułowanie "pszyjmij do
wiadomości" śmierdzi po prostu twoją butą.
Mogę pszyjąć tylko i wyłącznie na użytek tej dyskusji.

Zdaje się np. tutaj
http://nowadebata.pl/2011/11/08/statyny-medyczna-pom
ylka/

--