Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)

41. Data: 2015-11-02 23:36:29

Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Nov 2015 10:40:24 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Ty dalej nie rozumiesz, że holesterol to nie taka prosta sprawa,
> tylko prymitywnie łykając propagandę antyholesterolową powtażasz slogany
> ulotek.
> A już w średniowieczu wiedzieli, że są rużne tłuszcze ,
> że mają rużne właściwości, i są zalecane na rużne horoby.
> Że na co innego jest tłuszcz z niedźwiedzia,
> a na co innego tłuszcze ze świni. Czyli, że to NIE TO SAMO.
>
> --
> (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
> [...]

Stokrociu, daj sobie spokój z tym panem. Ostatnio usłyszałam fajne
afrykańskie przysłowie - "Kiedy ktoś udaje, że umiera, udawaj, że go
grzebiesz". Pasuje :-)
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

42. Data: 2015-11-03 00:35:00

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

samya pisze:

> Dzieki. To walka z wiatrakami. I w przenosni i w rzeczywistosci.
> Wtryniaja mi warczace wentylatory twierdzac, ze "wymienili caly
> system chlodniczy"... Ze starego na gorszy. Ot, serwis - bo ja
> baba jestem i nie znam sie, wiec mozna :)

Na bardziej sławetnego i znamienitego konsultanta od tych rzeczy
w całym Usenecie trafić nie podobna! Toż sam Don Kichot z La Manchy
zdaje się tu postacią nic nie znaczącą i nieznaną.

Jarek (pamiętamy, pamiętamy...)

--
Don Kichot z Manchy, jak się snadnie
Przekona ten, co rusza głową

43. Data: 2015-11-03 03:15:01

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w całym Usenecie trafić nie podobna! Toż sam Don Kichot
> z La Manchy zdaje się tu postacią nic nie znaczącą i nieznaną.

Era zatartych wiatraczków powodujących błędy w liczeniu
"Pentiumów" odeszła w arkany historii - dzisiejsze "pentiumy"
umieją się same ochłodzić spowalniając sobie średnią szybkość
pracy przytykając i odtykając sobie okresowo zegar taktujący :-)

Nasza grupowiczka ma jednak inny problem: głośny wiatraczek.
W laptopach jest to całkiem typowe, i jeśli warczy dalej, po naprawie,
to ewidentny znak że panowie z serwisu wiatraczka nie wymienili
albo kaloryferka obok wiatraczka nie przeczyścili i coś z kaloryferka
wystaje i tyrka w wiatraczku, niestety. Więcej bym już komputera
do nich nie zanosił, bo szkoda czasu i pieniędzy...

44. Data: 2015-11-03 10:53:57

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "samya" napisał w wiadomości grup

>Jezeli masz na mysli tzw. dobry i zly cholesterol, to musisz wiedziec, ze
>LDL i HDL to tylko "nosniki" jednej i tej samej substancji.

Bardzo superancko. A teraz zważ na kontekst dyskusji i spróbuj zaakceptować
fakt, że w "codziennej" medycynie (i żywieniu) stosuje się powszechnie nazwę
"cholesterol" właśnie do LDL i HDL, nie zważając na istnienie "chemicznie
czystego" cholesterolu. I o tym "wysokim", złym cholesterolu w wątku jest
mowa.

45. Data: 2015-11-03 10:54:41

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, nie chodzi mi ....o potoczne rozumienie
> cholesterolu z karteczki z wynikami badania krwi...

Wydaje mi się, ale o to raczej pytaj Miodka, że użycie nazwy cholesterol na
dokumencie z laboratorium , czyli w wyniku badań z refundacji NFZ,
to nie język potoczny.

> Na tych wynikach nie ma błędu. Podawane są steżenia
> w mg/litr cholesterolu zawartego w dwu różnych typach/grupach
> lipoprotein. To tak jak byś analizowała zawartość azotu w dwu różnych
> grupach jonów: azotanowym i azotynowym badając jakość wody.
> Nie ma tu błędu. Co nie znaczy że azotan jest azotem ani że HDL
> czy LDL to cholesterol. Nie wiem za bardzo czemu to takie trudne
> dla Ciebie do zrozumienia - tyle już to wałkujemy, chyba odpuszczę.

I słusznie że odpuścisz, bo ty z kolei nie rozumiesz, że ścisłe
pszestszeganie nazewnictwa nażuconego pszez jakiegoś jednego reformatora
chemi
dowodzi ograniczenia twojego umysłu, bo jest niewygodne takie ograniczenie,
i nie możesz się wtedy normalnie dogadać.
Mogłeś napisać "pszyjmijmy w tej dyskusji klasyfikację za [ np średnią
encyklopedią] że lipidy to tłuszczowce, tłuszcze są podzbiorem lipiduw,
lipoproteiny są lipidami i proteinami, i w oczywisty sposub
tłuszczowcami..."
Ten model dyskusji pszyjęli wszyscy matematycy, jest dobry,
tylko może na wstępie nudny,
bo praktycznie każda książka, lub cykl wykładuw
zaczyna się od podania definicji, zwykle właśnie zaczynąjąc od liczb
naturalnyh.

> Sposób zapakowania cholesterolu w lipoproteinach może się różnić i stąd
> pogrupwanie na HDL i LDL - nie znaczy to wcale że są dwa cholestorole.
NIE zgadzam się, strony www podają, że LDH - zły - to holesterol upakowany,
to lipoproteina składająca się z proteiny i cząsteczek do niej doczepionyh.
Tymi cząsteczkami mogą być tłuszcze i inne związki np. witamina D.
Jeśli do tej proteiny doczepi się coś złego, albo nie doczepi się odpowiedni
tłuszcz, to wtedy właśnie LDL staje się złym. Tak jest gdy LDL produkowany
jest np. zbyt szybko np. pod wpływem stresu.
To coś dobrego co jest doczepione do tej proteiny będącej nośnikiem,
to HDL zwany dobrym holesterolem.
Czyli HDL od LDL nie rużni się sposobem upakowania,
bo HDL nie ma w sobie nośnika, on sam jest noszony.

> To jest inny temat - chodzi Ci pewnie o nieczystości w soli zawarte.
Oczywiście, że tak, ale jak wyczytałeś wyżej, ten zły LDL może być naprawdę
złym LDL, lub nie takim złym LDL, w zależności od tego co niesie, co się do
tego białka - nośnika doczepiło. To co się doczepiło złego to
zanieczyszczenie, jak zanieczyszczeniem jest jod w soli niejodowanej.

> Są konglomeratem dwu cząsteczek, więc nie są ani lipidem ani proteiną.

NIe wiem co to jest konglomerat natomiast wiem, że jednoznacznie są lipidami
zwanymi tłuszczowcai, sa najczęstszą formą występowania tłuszczu i tak jest
w encyklopedi.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

46. Data: 2015-11-03 10:56:50

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli masz na mysli tzw. dobry i zly cholesterol, to musisz wiedziec, ze
> LDL i HDL to tylko "nosniki" jednej i tej samej substancji.

NIE.
Nośnikiem białko w składzie LDL.
To białko nosi w krwi związki tłuszczu i nie tylko.
HDL to juz nie nośnik, to to co było doczepione do tego białka.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

47. Data: 2015-11-03 10:59:18

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stokrociu, daj sobie spokój z tym panem.

Dzięki, może skożystam z rady.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

48. Data: 2015-11-03 11:02:01

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> specjalnie dla Ciebie zaplanowali te dyskusję w sierpniu
> https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Cholester
ol&action=history

Dzięki, ale dostarczyciel internetu zablokował mi dostęp do wikipedi i
googla.
Zwala na spszęt, spszęt zwala na dostarczyciela internetu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

49. Data: 2015-11-03 11:04:02

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale zaraz zaraz, z ktorego roku masz encyklopedie ?

Mam 13 tomową z lat zdaje się 70.
Tam jest lipoproteina jest tłuszczem.
W 6 tomowej, zdaje się lata 90 lipidy to tłuszczowce, a tłuszcze należą do
lipiduw.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

50. Data: 2015-11-03 11:07:48

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:

ol&action=history

> Dzięki, ale dostarczyciel internetu zablokował mi dostęp do wikipedi i
> googla.
> Zwala na spszęt, spszęt zwala na dostarczyciela internetu.

ROTFL

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?