Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)

61. Data: 2015-11-03 18:38:27

Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to jesteś na bieżąco :-)))
> Jesteś pewna że napisali że JEST tłuszczem czy tylko napisali
> że jest najczęstszą formą występowania tłuszczy we krwi?
> Bo to jest diametralna różnica...

Sześcian jest najczęstszą formą prostopadłościanu.
Dalej liczę na twoją inteligencję.

> Poprawili się? :-) No to masz dylemat - które dzieło wybrać...
> To wydane 45 lat temu czy to wydane 25 lat temu, bo jak
> widzę aktualny dostęp do encyklopedii masz "zablokowany" :-)

NIe masz racji, najnowsze jest coraz mniej tomowa.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

62. Data: 2015-11-03 18:41:11

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Acha... to wiele tłumaczy :-)

> To może wybierz się na wycieczkę do szkoły, do biblioteki,
> do kafejki internetowej i zweryfikuj swoje 45-letnie informacje.

Jak mi się spieszy, to się wybieram, a normalnie mam dostę do nie jednej
innej strony oferującej wyszukiwanie.
Co do wikipedi, to mając 2 duże encyklopedie, redagowane pszez zesopoły
naukowe, a nie pszez każdego z ulicy, wybiorę druki, i wcale nie są to
storodruki.
W wikipedi po prostu zdażają się błędy, niestety, nie do wykrycia dla laika
w dziedzinie (dowolnej).

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

63. Data: 2015-11-03 18:42:07

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak żyć, pani premiero, jak żyć?

Da się. Darowanemu koniowi , a internet mam darmowy, w zęby się nie zagląda.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

64. Data: 2015-11-03 19:07:22

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message
> Na kartecztce, sory- format maszynopisu, jest
> "Cholesterol...
> Cholesterol HDL...
> ..."
> Więc ten dokument jest pisany językiem potocznym?

Dawno nie robiłem badań krwi w Polsce... nie mogę więc łatwo
zweryfikować tego co relacjonujesz...

Czy jesteś pewna, że tam nie ma przypadkiem

Frakcje lipidow w osoczu krwi:
- cholesterol całkowity
- HDL
- LDL
- trójglicerydy

Innymi słowy, jesteś pewna, że poziom trójglicerydów
(często badany razem z poziomem cholesterolu) jest
również zgrupowany pod nazwą "cholesterol"? Wątpię.

W każdym razie jeśli prawdą jest że tam jest w nagłówku
"cholesterol" to jest to nieścisłe, a więc potoczne...

Czy skomentujesz w jakikolwiek sposób analogię jakiej
użyłem w przypadku labolatoryjnych badań jakości wody
i bardzo podobnego potraktowania na takim wydruku
wyników badania zawartości azotu pod postacią azotanów
i azotynów? Bo jakoś wycinasz ten przykład sumiennie
i nie odniosłaś się do niego ani słowem, a jest to dobry
przykład na zrozumienie o co chodzi z HDL i LDL w cholesterolu.

> Bo podałam 2 prace (encyklopedia i tablice) gdzie pszyjęto inne,
> jednak okazuje się powszednie nazewnictwo.

Powszednie = potoczne ?

Zacytuj co *dokładnie* napisano w encyklopedii z lat 70tych.
Bo moim zdaniem niewłaściwie interpretujesz te słowa...

> NIe pszyjmę do wiadomości , bo rozmawiam nie tylko z tobą,
> a powszedniejsze jest inne rozumienie teminologi, a poza
> tym sformułowanie "pszyjmij do wiadomości" śmierdzi po prostu twoją butą.
> Mogę pszyjąć tylko i wyłącznie na użytek tej dyskusji.

Sama sugerujesz aby postępować jak matematycy
a teraz obruszasz się na to co sugeruję do przyjęcia :-)

> Zdaje się np. tutaj
> http://nowadebata.pl/2011/11/08/statyny-medyczna-pom
ylka/

Czy możesz mi zacytować gdzie na tej stronie wyczytałaś
że HDL nie jest opakowaniem dla cholesterolu ?
Bo jakoś nie mogę znaleźć...

65. Data: 2015-11-03 19:12:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Nov 2015 18:34:35 +0100, Stokrotka napisał(a):

> [...]
> wiadomości" śmierdzi po prostu twoją butą.
> Mogę pszyjąć tylko i wyłącznie na użytek tej dyskusji.

Widzę, że wciąż prowadzisz charytatywną akcję dokształcania społeczeństwa
333333333-]
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

66. Data: 2015-11-03 19:13:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Nov 2015 18:41:11 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Co do wikipedi, to mając 2 duże encyklopedie, redagowane pszez zesopoły
> naukowe, a nie pszez każdego z ulicy, wybiorę druki, i wcale nie są to
> storodruki.

I racja!

67. Data: 2015-11-03 19:16:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Nov 2015 19:13:12 +0100, Ikselka napisał(a):

> I racja!

Ja mam to samo ze słownikami.

68. Data: 2015-11-03 19:20:17

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Sześcian jest najczęstszą formą prostopadłościanu.
> Dalej liczę na twoją inteligencję.

Sama teraz widzisz, jak niewłaściwe wnioski można wyciągać
z języka potocznego, gdy komuś brakuje wiedzy w temacie...
Niestety Twój przykład z sześcianem jest mylący. Choć oczywiście
*w tym konkretnym przypadku* sześcian jest prostopadłościanem
a więc poprawnie użyto określenia go jako formą prostopadłościanu.
Ja bym chyba bardziej użył słowa "typem prostopadłościanu",
ale język potoczny nie jest ani ścisły ani precyzyjny więc OK.

Ale rozważ taką alternatywę:
Większość roślin pobiera azot poprzez systemy korzeniowe
w formie jonów azotynowych lub azotanowych oraz
amonowych.
Poprawne zdanie? Czy wymieniono trzy formy "opakowania"
azotu? Ano wymieniono... Czy któraś z tych form jest azotem?
Ano nie jest... To jest lepszy przykład, moim zdaniem, do HDL/LDL.

> NIe masz racji, najnowsze jest coraz mniej tomowa.

Nie mam racji? W którym twierdzeniu?
Nie twierdzę przecież że ma więcej tomów!

69. Data: 2015-11-03 19:30:42

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> Prawda.
> NIE.

Klocisz sie o rzeczy oczywiste, a z artykulu, ktory sama podlinkowalas kilka
postow nizej, jasno wynika, ze:

"Lekarze zalecają nam zwykle, aby niepokoić się podwyższonym stężeniem
cholesterolu LDL z uwagi na związane z tym ryzyko wystąpienia choroby serca.
Warto jednak wiedzieć, że podział na cholesterol "dobry" (HDL) i "zły"
(LDL) to uproszczenie, które ma w sposób "obrazkowy" utrwalać w głowach
pacjentów lęki i obawy związane z cholesterolem. Jak pisze Seneff:

LDL to nie rodzaj cholesterolu, ale raczej pojemnik, który dostarcza
tłuszcze, cholesterol, witaminę D oraz rozpuszczalne w tłuszczach
antyoksydanty do wszystkich komórek organizmu człowieka. Ponieważ składniki
te nie rozpuszczają się w wodzie, muszą być upakowane i transportowane
wewnątrz cząsteczek LDL znajdujących się we krwi. Kiedy zaburzamy produkcję
cząstek LDL, zmniejszamy dostępność tych wszystkich składników dla komórek
naszego organizmu."

W jednym watku przeczysz swoim wlasnym twierdzeniom.

@

70. Data: 2015-11-03 19:49:36

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"samya" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> składników dla komórek naszego organizmu."
>
> W jednym watku przeczysz swoim wlasnym twierdzeniom.

He, he, czujna jesteś - ja to przeoczyłem, a to takie niezaprzeczalne.
Aczkolwiek, znając Stokrotkę, to powie że nie będzie się kierować
jakimś tam widzimisię jednego reformatora Seneffa i wie swoje! :-)

Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Obyś miał wysoki cholesterol :-)
tęsknię za smakami
Barwniki spożywcze