Data: 2007-04-07 18:01:22
Temat: Re: Ocena z zachowania
Od: Szerr <s...@g...peel>
Pokaż wszystkie nagłówki
Dnia Fri, 6 Apr 2007 15:41:46 +0200, złośliwa w wiadomości
<news:ev5ivo$js5$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):
>| Co preferujesz?
> móc powiedzieć do kogoś "jesteś beznadziejną glupią dziewczyną" i nie mieć z
> tego powodu obniżonego sprawowania :)
W życiu dorosłym nazywa się to zniewagą i jest przestępstwem z art. 216 kk.
> mój model nauczyciela to też taki przejmujący się losem swoich uczniów - ale
> tak szczerze, ile znasz nauczycieli którzy spełniają te kryterium ? Którzy
> naprawdę szczerze martwia się o los ucznia
Badań nie prowadziłem, ale znam takich nauczycieli.
> Krytykować i karać każdy potrafi - nawet najgłupszy :/
Krytykować i karać dziecko można też niezwykle konstruktywnie i mądrze - ze
świadomością misji budowania człowieka. Nie można odbierać wszystkim
nauczycielom prawa do krytyki i karania w obawie, że znajdzie się jakiś
głupiec, który tego nadużyje.
>| Wg mnie mądremu nauczycielowi powinno na uczniach zależeć.
> i to jest mądre podsumowanie całego wątku :)
Więc niech takich nauczycieli będzie jak najwięcej - i niech będą otoczeni
pwoszechnym szacunkiem: uczniów, rodziców i całego społeczeństwa.
--
Sz.
|