Oda do dys.

31. Data: 2012-10-06 07:19:43

Temat: Re: Oda do dys.
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-05 22:36, Andromeda pisze:

> Chociaż polonista z państwowej, twierdził że nie przyjmie żadnego
> papierka od ckliwej pani psycholog i każdy będzie pisał dyktanda, a
> kto się okaże dyslektykiem to ocena nie będzie wpisywana.

Papierek o dys (wszelkich) powinien pełnić przede wszystkim funkcję
informacyjną - dla nauczyciela i rodziców, że dziecko musi poświęcić na
coś więcej czasu. To miałoby sens, a nie zwalnianie z czegoś.

Ewa

32. Data: 2012-10-06 07:23:17

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-05 22:31, Andromeda pisze:

> Wątpię , bo takie rzeczy właśnie odróżniają kategorycznie ludzi
> kultury od tzw bydła.

Czasem zwykłe niezrozumienie lub nienadążanie za tematem. Kiedyś
spotkałam się z opinią, że nie są potrzebne ułatwienia architektoniczne
dla niepełnosprawnych, bo przecież oni i tak nigdzie nie wychodzą. ;)
Groteska. Albo niedawna rozmowa u Lisa z Korwinem Mikke na temat
paraolimpiady - też coś w ten deseń.

Ewa

33. Data: 2012-10-06 13:54:13

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Paź, 09:23, medea <e...@p...fm> wrote:

> [...]
> dla niepełnosprawnych, bo przecież oni i tak nigdzie nie wychodzą. ;)
> Groteska. Albo niedawna rozmowa u Lisa z Korwinem Mikke na temat

Obrzydliwe polactwo nawet niepełnosprawnych zaprześladuje, na każdym
kroku tylko trzesie się z nienawiści, ledwie trzymając się na nogach
pozuje na siłę, a na słabszych, czy kalekich dokazuje.

34. Data: 2012-10-06 15:36:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Oct 2012 09:19:43 +0200, medea napisał(a):

> Papierek o dys (wszelkich) powinien pełnić przede wszystkim funkcję
> informacyjną - dla nauczyciela i rodziców, że dziecko musi poświęcić na
> coś więcej czasu. To miałoby sens, a nie zwalnianie z czegoś.

Dokładnie tak.
(by XL)

35. Data: 2012-10-11 10:36:14

Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In pl.soc.dzieci Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> No niby są i tacy, i tacy, tylko powiedz mi, gdzie ci drudzy nagle się
> rozpływają, kiedy trzeba poprawnie napisać CV, ba, poszukać pracy, w której
> wymagania sa takie, aby jednak zapomnieć o swej ?dys?. Jakoś wśród
> pracowników instytucji publicznych, finansowych itp, gdzie trzeba wykazywać
> sprawność w pisaniu i liczeniu, w czarodziejski oto sposób znikają ci
> wszyscy ?dys?, co to na maturze ledwie litery składali albo liczyli drugą
> potęgę z dwóch przez godzinę.

Ale pierdoły.
Mam kolegę, który jest w stanie zmasakrować każdy wyraz pochodzenia
obcego i każde nazwisko, czasem trudno zrozumieć jego e-maile, ale jakoś
sobie radzi, ma wykształcenie ścisłe, ale i ogromną wiedzę o historii,
ma doskonałe pomysły w swojej dziedzinie i wygląda na to, że wręcz robi
karierę. Ale dysleksja mu w tym nie pomaga, rozwija się mimo niej.

R.
--
???? ???? ???, ????? ???? ??????? ? ???????. (????? ?????????? ?????????)

36. Data: 2012-10-11 18:55:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Oct 2012 10:36:14 +0000 (UTC), Rafał Maszkowski napisał(a):

> Ale pierdoły.

Nie.

> Mam kolegę, który jest w stanie zmasakrować każdy wyraz pochodzenia
> obcego i każde nazwisko,

Piszę o POLSKIM języku.

> [...]
> ma doskonałe pomysły w swojej dziedzinie i wygląda na to, że wręcz robi
> karierę. Ale dysleksja mu w tym nie pomaga, rozwija się mimo niej.

Co nie znaczy, że może pracować wszędzie z powodzeniem.
--
XL Wartością jest autentyczność wnętrza - warto być nawet chamem, ale takim, żeby
każdy szukał twego towarzystwa.

37. Data: 2012-10-11 20:22:52

Od: HGW <h...@h...abuse> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-11 20:55, Ikselka pisze:

> Nie.

> Piszę o POLSKIM języku.

Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę ale prawie geniusz (130 IQ) z
lateryzacją może "zapomnieć" że leżący przed nim kotlet to "schabowy" i
pochwali że dobry był ten "placek z mięsa"! Najprawdziwszy autentyk i w
zasadzie nie wiadomo jak na takie coś poradzić. W młodości przedszkolnej
nazwy kolorów po angielsku znał poprawnie a po polsku mu się tak myliły
że wyglądał na jakiegoś przygłupa, poza kolorami znał jeszcze słówko
szit, poza tym czytał w 5 roku życia myląc notorycznie kolory -
oczywiście wcześniej zaliczył kilka wizyt u okulisty!

38. Data: 2012-10-11 21:48:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Oct 2012 22:22:52 +0200, HGW napisał(a):

> Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę ale prawie geniusz (130 IQ)

Myślisz, że 135 to już geniusz? - o, dzięki 3-)

> lateryzacją

Oj, taki z lateryzacją to się nadaje już tylko na śmietnik chyba ;-P
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lateryzacja
Chyba, że chodzi o lateralizację 3-)

> [...]
> szit, poza tym czytał w 5 roku życia myląc notorycznie kolory -
> oczywiście wcześniej zaliczył kilka wizyt u okulisty!

Może. "Może" to takie małe słowko, a jak dużo może lub nie 3-)
(by XL)

39. Data: 2012-10-12 07:17:14

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-11 22:22, HGW pisze:

> Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę ale prawie geniusz (130 IQ)

Alesz te normy teraz zanirzajom we fszystkim!

Ewa

40. Data: 2012-10-12 08:08:46

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "HGW" <h...@h...abuse> napisał w wiadomości

> Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę ale prawie geniusz (130 IQ) z

To chyba amerykański geniusz. Oni na wszystko mają własne normy.

> lateryzacją może "zapomnieć" że leżący przed nim kotlet to "schabowy" i
> pochwali że dobry był ten "placek z mięsa"! Najprawdziwszy autentyk i w
> zasadzie nie wiadomo jak na takie coś poradzić.

Lateralizacją.
Skrzyżowana lateralizacja jest strasznie przereklamowana. Mi się jakoś
schabowy z plackiem nie myli. Kolory też znam i to więcej niż cztery. Piszę
w miarę poprawnie i liczyć umiem. W zasadzie dopóki nie przyszłam tu na
grupy kilka lat temu, to nie wiedziałam, że ta nieszczęsna lateralizacja ma
tak destruktywny wpływ na moje życie. Dopiero tu się dowiedziałam tej
straszliwej prawdy. Na szczęście jakoś to przeżyłam ;-)

Agnieszka

Charakterystyka prawdziwego Polaka.
Pałą w pyska, pyskiem w Pałę.
Nalewka z aronii.
Dlaczego jest obraza uczuć religijnych, a nie ma potępiania o obrazę rozumu,przecież głupota rani i boli?
Moda na Jesień.