Re: Odkurzacz z workiem czy bez?

Data: 2007-01-05 09:58:55
Temat: Re: Odkurzacz z workiem czy bez?
Od: eXt <r...@g...com>

Michał T wrote:
> To nie kwestia firmy. Sam kupiłem niedawno odkurzacz bezworkowy zupełnie
> innej firmy i do opisanych powyżej wad pragnę dodać jedno zdarzenie:
> Mieszkanie zamiecione po remoncie(gładź gipsowa),zostały resztki na
> ziemi,trzeba odkurzyć.
A w instrukcji nie napisali żeby takich rzeczy tym odkurzaczem nie odkurzać?

> Włączam machinę ,działam....4lub 5 minut widzę za
> mną chmurę gipsu(taka mgiełka)-myślę sobie"bez sensu,tu wlatuje,tam
> wylatuje"....a tu nagle jak nie pierd....nie. Strzał z filtra,znaczy
> wystrzelił filtr boczny(taki końcowy), wydmuchując przy okazji TROCHĘ ;-)
> gipsu.
Dziwi Cię to? Ostatnio odkurzałem po remoncie odkurzaczem z workiem (bo przy
moim bezworkowym electroluxie jest informacja, że nie należy go do takich
rzeczy używać) i nawet 5 minut nie działał jak trzeba. Już po minucie worek
przypominał gipsowe pudełko, które nie przepuszczało powietrza. Musiałem co
chwilę wyciągać worek, trzepać i wsadzać z powrotem. Wyobraź sobie teraz że
taka warstwa gipsu odłożyła się na filtrach w twoim odkurzaczu szczelnie je
zaklejając... Ja sobie wyobraziłem i nawet nie chciałem sprawdzać co się
stanie z bezworkowcem.

> Mycie("opróżnianie") tego pierd...ego odkurzacza polega na 15minutowym
> płukaniu filtrów i pojemnika.
Za każdym razem myjesz? Ja wytrzepuję pudełko do worka ze śmieciami i tyle.
Myję okazjonalnie, bo i po co częściej? Worka przecież też nie wymieniasz
po każdym odkurzaniu.

> W przypadku gipsu(drobne pyłki) oznacza to
> płukanie co 3 minuty, bo odkurzacz się zapycha i przestaje ssać.
A przy moim workowcu opróżnianie worka co minutę...

> Gdzie tu wygoda?? Lepiej kupić z workiem i raz na jakiś czas wyrzucić
> worek, zamiast płukać czy myć pojemnik.
Tu się zgodzę, że bezworkowiec jest jednak bardziej uciążliwy niż workowiec
(częściej się go opróżnia no i czasem myje). Za to nie trzeba kupować
worków (tylko filtry co jakiś czas ;P).

Podsumowując może masz jakiś badziewny ten odkurzacz? Ja z Electroluxa XL
jestem zadowolony, ciągnie bardzo dobrze, a zapchać się nigdy nie zapchał
pomimo wciągania sierści, a nawet chusteczek higienicznych albo liści.

eXt