Prosze o propozycje kolacji dla dwojga !!!

1. Data: 2000-01-23 03:17:52

Temat: Prosze o propozycje kolacji dla dwojga !!!
Od: "norway" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,
Musi byc prosto (w przygotowaniu !), odpowiednio
do nastroju (kolacja przy swiecach) itp.

Termin tuz, tuz ...

Norway

P.S. Jak mi czegos nie poradzicie i kolacja sie nie
uda, ZWALE NA WAS !!!

1. Data: 2000-01-23 05:20:56

Temat: Re: Prosze o propozycje kolacji dla dwojga !!!
Od: "af" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

norway <n...@p...fm> wrote in message

> [...]
> uda, ZWALE NA WAS !!!
>
> Nie dam przepisu ale dobra rade... Przygotuj cos co pozniej wklada sie
tylko do piekarnika i podgrzewa. Jak bedziesz pichcic w kuchni a zostawisz
panne sama na dlugo, moze skorzystac z telefonu i zadzwonic z nudow do
lepszego kucharza...
F.

1. Data: 2000-01-23 05:37:32

Od: "af" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-01-23 15:54:47

Temat: Odp: Prosze o propozycje kolacji dla dwojga !!!
Od: "norway" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zostawisz
> panne sama na dlugo, moze skorzystac z telefonu i zadzwonic z nudow do

Moze, nie o taka rade prosilem, ale zawsze cos !

Dzieki

Czekam na bardziej konkretne propozycje !

NORWAY

1. Data: 2000-01-23 16:17:45

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czekam na bardziej konkretne propozycje !
>
> NORWAY

Zrob poledwiczki wieprzowe w sosie z plesnika (sos smakuje nawet zagorzalym
wrogom wszelkich plesniakow). Jak sobie przygotujesz wszystko wczesniej to
samo zrobienie zajmie Ci 20 minut.

2 poledwiczki wieprzowe pokrojone na grube plasrty rozgniatamy delikatnie
reka , solimy, pieprzymy i kminkujemy (mielonym) po czym smazymy na masle az
sie lekko zrumienia. Przekladamy w cieple miejsce, na pozostaly tluszcz
wrzucamy niewielki kawalek (50-80g) sera plesniowego (tylko, zeby byl
porzadny - nie polski rokpol, chyba ze chcesz miec kluski, niezly jest
Fourme de Auvergne, dostepny w supermarketach), roztapiamy ser, dolewamy
smietany 30% i chwile gotujemy az lekko zgestnieje.
Wystarczy juz nalozyc kotleciki i polac sosem
Dodatek do tego mozesz wymyslic dowolny, proponuje spaetzle podsmazane, sa
doskonale.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-23 18:03:14

Od: "norway" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Przemku, WIELKIE DZIEKI !

Pomysl mi sie podoba !

Jesli do wtorku, nie bedzie innych propozycji
"Twoja propozyja" bedzie na moim stole !

Pozdrawiam

1. Data: 2000-01-24 07:49:37

Od: "Marta M" <c...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys moja mama robila to na jakies kolacje ze znajomymi :) To sa omlety z
macy z zielenina, tartym zoltym serem i sosem
majonezowo-ketchupowo-czosnkowo-ziolowym :))

Na kolacje we dwoje nadaje sie swietnie pod warunkiem, ze lubicie oboje
czosnek ...
Proporcje na oko:

Omlet:
maca (mysle ze 1/2 opakowania, moze ciut mniej)
3 jajka
1/3 szklanki mleka
sol, pieprz (ja wole czerwona papryke, ale nie musi byc) do smaku
Mace lamiesz na male kawalki (takie ok 1x2 cm.), wrzucasz do
salaterki/miski, dodajesz rozbeltane jajka, mleko i przyprawy i odstwaisz na
dobra godzine (a moze dluzej)

Sos:
Wymieszaj majonez i ketchup pol na pol. Do tego dodaj rozgnieciony czosnek
(ja dodaje 1-2 zabki) i ziola: oregano, tymianek, prowansalskie. I to
najlepiej przygotowac sporo wczesniej (jeszcze przed masa na omlet), bo sie
musi "przegryzc" w chlodnym miejscu.

Dodatki:
ogorek
pomidor
papryka
salata ....
sporo startego zoltego sera

Przed samym podaniem omlety smazysz na rozgrzanym oleju (patelnia jak do
sporych nalesnikow), na talerzach ukladasz liscie salaty, na nich omlet, na
omlecie pomidory i ogorki pokrajane w plasterki i papryke, wszystko
posypujesz zoltym serem i na stol, a sos w sosjerce albo jakims innym
naczynku.

Omlety mozesz zrobic ciut wczesniej i wlozyc do piekarnika (tylko musza byc
przyrumienione), ale lepsze sa swieze.

Smacznego,

MM

1. Data: 2000-01-24 19:49:30

Od: "Kasia" <k...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik norway <n...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:Apui4.52113$X...@n...tpnet.pl...

> Kochani,
> Musi byc prosto (w przygotowaniu !), odpowiednio
> do nastroju (kolacja przy swiecach) itp.

Mam propozycje: gulasz z piersi kurczaka + ryz + kukurydza, pieczarki,
papryka (do wyboru) + biale wino wytrawne lub polwytrawne
Najpierw ugotowac ryz.
Dwie piersi z kurczaka pokoic na male kawalki. Podsmazyc na patelni, na
oleju. Nastepnie dodac do tego sos, najlepiej taki w torebce z Kamisa
(polecam meksykanski - wbrew nazwy nie jest za ostry). Jezeli do tego chce
sie dodac pieczarki, to nalezy je wczesniej podsmazyc. Gdy gulasz bedzie juz
gotowy, dodac do niego warzywa.
Ryz rozlozyc na talezy w formie pierscienia z dziurka w srodku. Do tej
dziurki wlewamy goracy gulasz.

Smacznego
Kasia

P.S. Kawalki kurczaka doskonale nadaja sie do karmienia partnera. Moj
chlopak to uwielbia:)

1. Data: 2000-01-24 21:40:43

Od: "Kasia L." <U...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wystarczy juz nalozyc kotleciki i polac sosem
> Dodatek do tego mozesz wymyslic dowolny, proponuje spaetzle podsmazane, sa

Mam 2 pytania. Czy solenie poledwicy przed koncem smazenia nie spowoduje, ze
bedzie twarda? A moze dotyczy to tylko poledwicy wolowej? I czy zastapienie
masla oliwa wplynie niekorzystnie na smak? Przepis wyglada smakowicie ale
unikam masla i smalcu :)

Kasia L.

1. Data: 2000-01-24 22:12:31

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zastapienie
> masla oliwa wplynie niekorzystnie na smak? Przepis wyglada smakowicie ale

Ja zawsze doprawiam juz na patelni jak sie lekko podsmazy, ale zauwazylem,
ze poledwiczce wolowej nie szkodzi posolenie wczesnie. Jednak zgodnie ze
sztuka jest pozniej :)
Maslo daje specyficzny smaczek, ale jak nie lubisz? Proponowal bym w takim
razie olej arachidowy lub kukurydziany bo oliwa z oliwek moze troche
pomieszac w delikatnym smaku miesa.

Co do sosu to zamiast plesniaka mozna dac camemberta (to tez plesniak ale
nie az taki) tylko obranego z bialej skorki, wtedy dla smaku mozna dac do
sosu troche ziolek (bazylia, tymianek, majeranek) i odrobine musztardy.

Przemyslaw Koziarski

Jak usmażyć stek ?
nalesniki
Pletwa rekina.
dania do mikrofalowki: zapiekanka z klusek i szpinaku
Rewelacja-sernik z rosą