c.o. gazowe - jaki piec dla 65mkw??

1. Data: 2004-12-08 09:09:12

Temat: c.o. gazowe - jaki piec dla 65mkw??
Od: "Agness" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Jestem na etapie kompletowania dokumentów. Na co zwrócić uwage przy
montażu?? Jakie grzejniki polecacie noi oczywiście jaki piec??? Z zamkniętą
komorą spalania czy otwartą? Jak na razie jestem laik ;-) ale niedługo musi
sie to zmienić, jak przyjdzie kupować... ;-)
Dodam że ogrzewane mieszkanie ma 65 m2 no i dwa pokoje - 25 i 16 mkw.
Jaki może być koszt potem ogrzewania - wysokosc rachunków??
Acha, mieszkanie ma 3,30 wysokości...
Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne sugestie i odpowiedzi.

1. Data: 2004-12-08 09:31:00

Temat: Re: c.o. gazowe - jaki piec dla 65mkw??
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agness napisał(a):

> noi oczywiście jaki piec??? Z zamkniętą
> komorą spalania czy otwartą?

Jak do mieszkania to wyłącznie z zamkniętą, chyba że chcesz sobie
wychładzać pomieszczenie z kotłem ( piece to zduni stawiają :) ), albo
nie masz możliwości technicznych zaadoptowania komina.

> Dodam że ogrzewane mieszkanie ma 65 m2 no i dwa pokoje - 25 i 16 mkw.
> Jaki może być koszt potem ogrzewania - wysokosc rachunków??

Jaki kocioł by nie był, będzie zbyt mocny, trzeba będzie aby serwisant
uruchamiający kocioł ustawił moc na minimum, a być może zakryzował
dopływ gazu. Co do rachunków, jezeli zrezygnowałaś z miejskiego CO, to
będziesz mile zaskoczona :) chyba że nie będziesz szanować ciepła, np.
ustawiając tempoeratury dzienne na +25 stopni.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-12-08 09:52:58

Temat: Odp: c.o. gazowe - jaki piec dla 65mkw??
Od: "Agness" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak do mieszkania to wyłącznie z zamkniętą, chyba że chcesz sobie
> wychładzać pomieszczenie z kotłem ( piece to zduni stawiają :) ), albo
> nie masz możliwości technicznych zaadoptowania komina.

Dzieki ;-) To wiem przynajmniej że z zamkniętą komorą, przyglądałam się
junkersowi - ponoć na nasz "czysty' gaz najlepszy... Euroline czy eurostar,
cos takiego chyba... Aktualnie w łazience mam junkersa do podgrzewania wody
i on ma osobny komin więc może da sie w to miejsce zamontowac nowy...oby...

> [...]
> będziesz mile zaskoczona :) chyba że nie będziesz szanować ciepła, np.
> ustawiając tempoeratury dzienne na +25 stopni.

hmmm... miejskiego nie ma....mam piece ;-( i założone konwektory (takie
montowane na stałe do prądu) tymczasowo - bo od kurzu z pieca etc. to mnie
krew zalewa... więc w końcu zakładam gazowe - w końcu - bo dwa lata
czekałam aby wykupic mieszkanie żeby wiedzieć że w swoim montuje.... a
konwektory......cóz na razie zawału nie dostałam chociaz było blisko...-
najwyższy rach. miałam 498 zł w tamtym roku (ogrzewanie 1 pokoju non
stop(przybył nam synuś ;-) wtedy) + łazienka dorywczo), w tym roku na
razie 378zł za ten sam okres przy wymienionych oknach na plastiki,
ogrzewanie dodatkowo drugiego pokoju dorywczo (goście, dzieciak się bawi tam
czasem ;-) czyli oszczedność widoczna....

Oczywiście normalne rachunki ok. 120zł - wiadomo komp, czajnik. No kuchenkę
mam na gaz ;-) POLECAM !!! Ostatnio kupiliśmy ardo gazowo-gazową - ma
zajeb....grill gazowy w piekarniku od góry - coś jak w tych samochodach co
kurczaki z rożna sprzedają - rożno tez jest ale z racji tego grila rozna nie
używamy bo żeberka, karkówka czy kurczak w kawałkach z takiego opiekania
gazem - REWELACJA!!! Dodam Że ciasto piecze się także super w tej kuchence
(- ale oczywiście wtedy grill gazowy nie działa) utrzymuje stałą
temperaturę, nie to co w starych kuchenkach. Takze polecam.

1. Data: 2004-12-08 10:09:44

Temat: Re: Odp: c.o. gazowe - jaki piec dla 65mkw??
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agness napisał(a):

> [...]
> i on ma osobny komin więc może da sie w to miejsce zamontowac nowy...oby...

Miejsce to nie wszystko. Popytaj kogoś kto by ewentualnie ów kocioł
instalował.

> hmmm... miejskiego nie ma....mam piece ;-( i założone konwektory (takie
> montowane na stałe do prądu)

Koszt ogrzewania spadnie.

1. Data: 2004-12-08 19:21:43

Od: Julian <j...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Dec 2004 10:09:12 +0100, "Agness" <a...@w...pl> wrote:

> [...]
>Acha, mieszkanie ma 3,30 wysokości...
>Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne sugestie i odpowiedzi.

Witam,

Ja w swoim mieszkaniu 75 m2 mam od sierpnia br. zainstalowany piec
atmosferyczny Vaillant o mocy 23 kW. Przy obecnych temperaturach na
zewnatrz od 3 do 6 stopni i zalozonej temperaturze wewnatrz 21 stopni
spalam na dobe po 4 m3 gazu, co nalezy pomnozyc przez koszt 1,20 zł za
m3 (w tym miesci sie cena 1 m3 gazu oraz dodatkowe oplaty stale).
Pewnie gdybym mial szczelniejsze drzwi na korytarz i okna zuzycie
byloby nieco mniejsze, ale, uwazam, ze jest niezle. Teraz najbardziej
ciekaw jestem niezawodnosci pracy kotla. Do instalacji mam
podlaczonych lacznie 5 grzejnikow: dwa w pokoju o pow. 34 m2, po
jednym w pokoju 17 m2, przedpokoju 10 m2 i lazience (drabinkowy). Nie
znam marki grzejników, ale sa chyba zwykle, w kazdym razie nie
zeberkowe. Turbinka pieca jest cicha.

Pozdrawiam
Julian

1. Data: 2004-12-09 08:17:37

Od: "Agness" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Julian <j...@b...poczta.onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:6...@4...com..
.

> [...]
> jednym w pokoju 17 m2, przedpokoju 10 m2 i lazience (drabinkowy). Nie
> znam marki grzejników, ale sa chyba zwykle, w kazdym razie nie

Dziekuje. Az Ci zadzdroszcze ;-) tego ciepla. U mnie nieszczelne sa tylko
drzwi na klatke, musze pomyslec o ich wymianie ;-(. Cena za dzien grzania
obecnie za prad dziennie - ok. 5,50 jak sobie policzylam (ale tylko za
pokój i lazienke) - a przy starych oknach to bylo ok 8zl wiec szczelnosc ma
duze znaczenie ;-)
Nie moge sie juz doczekac zalatwienia tych wszystkich formalnosci.
Powiedz mi jescze gdzie macie zainstalowanego vaillanta??? No i jaki byl
koszt zalozenia instalacji c.o.???
Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2004-12-09 10:37:04

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 9 Dec 2004 09:17:37 +0100, na pl.rec.dom, Agness napisał(a):

> [...]
> Nie moge sie juz doczekac zalatwienia tych wszystkich formalnosci.
> Powiedz mi jescze gdzie macie zainstalowanego vaillanta??? No i jaki byl

no u mnie na 100 m2 mieszkanie koszt dzienny temperatury 21 stopni to jest
czasem ponad 10 zl dziennie za gaz, do tego odglosy strzelania rur
miedzianych jelsi sie wychladzaja albo nagrzewaja po wylaczeniu/wlaczeniu
pieca sa uciazliwe, szczegolnei w nocy i nie mozna sie do tego
przyzwyczaic, piec mam w aneksie kuchennym, bo tak mi wypadlo, jest to
dwufunckyjny Jumkers Euroline, pompe slychac, wcale nei jest taka cicha...
W ogrzewaniu calosciowym mieszkania, gazowym problemem bedzie utrzymanie
stalej temp. w lazience bo po wylaczeniu na termostacie w salonie, lazienka
szybciej sie wychladza niz inne pomieszczenia i musze ja dogrzewac
dodatkowo elektrycznie... w kosztach tak sobie, srednio jestem zadowolony,
wczesniej mialem konwektory elektryczne i lepiej w kosztach wychodzilem na
tym

1. Data: 2004-12-09 19:51:22

Od: Julian <j...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Dec 2004 09:17:37 +0100, "Agness" <a...@w...pl> wrote:

>Nie moge sie juz doczekac zalatwienia tych wszystkich formalnosci.
>Powiedz mi jescze gdzie macie zainstalowanego vaillanta??? No i jaki byl
>koszt zalozenia instalacji c.o.???

Kociol jest zainstalowany w lazience i zajmuje niewiele wiecej miejsca
niz poprzednio junkers.
Calkowity koszt przekroczyl 13 tys. zl.

Pozdrawiam
Julian

1. Data: 2004-12-09 20:00:58

Od: Julian <j...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Dec 2004 11:37:04 +0100, Ormianin <o...@c...pf.pl>
wrote:

> [...]
>przyzwyczaic, piec mam w aneksie kuchennym, bo tak mi wypadlo, jest to
>dwufunckyjny Jumkers Euroline, pompe slychac, wcale nei jest taka cicha

W pierwotnym projekcie byl wlasnie przewidziany kociol Euroline, ale
dowiedzialem sie, ze znacznie cichszy jest Vaillant, chociaz o
kilkaset zl drozszy. Jak na razie nie zaluje.

Julian

1. Data: 2004-12-10 06:15:55

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agness napisał(a):

> Jaki może być koszt potem ogrzewania - wysokosc rachunków??

Mo to wczoraj sprawdziłem. Od 04.10.19 do wczoraj poszło z dymem 161 m^3
gazu, na CO, cwu i gotowanie, średnio 3.15 m^3/dobę. Mieszkanie 80 m^2,
nowe budownictwo. W tym roku całkowite zużycie gazu szacuję na niecałe
900 m^3.
Kocioł Elexia Comfort w kuchniosalonie, obudowany meblem. Słychać
głównie mechaniczny wyrzut spalin i proces zapalania. Może kiedyś
przyłożę się do jego wyciszenia.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

stary tapczan do spania
Przepalająca się żarówka.
Ceny nowych mieszkan w duzych miastach za m2 ?????
Lodówka whirlpool ARC 5551AL
Gdzie szukac mebli kuchennych zgodnych z Fama Wyszkow?