polubic soczewice

1. Data: 2000-06-12 09:25:41

Temat: polubic soczewice
Od: laute <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,

Soczewice jadlam raz - w dzicinstwie, na kolonii w NRD w postaci
bryjowatej zupy, niedoprawionej i srednio cieplej. Skojarzenia mam
brrr...
Nie chce jednak ferowac wyrokow na podstawie tego jednego
nieszczesliwego dania.
Czy znacie jakis ciekawy, prosty przepis na danie z soczewicy? (moze byz
salatka)
Czy soczewica z puszki jest OK?

dziekuje z gory!
laute

1. Data: 2000-06-12 09:28:49

Temat: Re: polubic soczewice
Od: "Andrzej Bienias" <a...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

"laute" <l...@i...pl> wrote in message

> hej,

> Soczewice jadlam raz - w dzicinstwie, na kolonii w NRD w postaci
> bryjowatej zupy, niedoprawionej i srednio cieplej. Skojarzenia mam
> brrr...

Chyba zle ugotowali ta zupe. Ja uwielbiam soczewice pod
roznymi postaciami.

> Nie chce jednak ferowac wyrokow na podstawie tego jednego
> nieszczesliwego dania.
> Czy znacie jakis ciekawy, prosty przepis na danie z soczewicy? (moze byz
> salatka)

Dwa przepisy. Na paste do chleba i na salatke.

Pasta z soczewicy
1 szklanka zielonej soczewicy
1 płaska łyżka mąki kukurydzianej
3-6 ząbków czosnku (zależnie od upodobań)
6 łyżek oleju roślinnego
1 łyżka sosu sojowego
pieprz
bazylia, tymianek, zależnie od upodobań

Wypłukaną soczewicę zalać 2-ma szklankami wody i gotować do

niemal całkowitego wygotowania wody (ok. 40 minut). Na 3-5 minut

przed zakończeniem gotowania dodać mąkę kukurydzianą. Odstawić

do wystygnięcia. W międzyczasie posiekać czosnek. Do wystudzonej

soczewicy dodać czosnek, olej roślinny, sos sojowy, pieprz i przyprawy.

Całość wymieszać i rozgnieść widelcem (część ziaren soczewicy może

pozostać nierozgnieciona). Pasta jest doskonała do smarowania kanapek.

Dobrze smakuje z pokrojonym pomidorem, lub surówką z pomidorów.

Sałatka z soczewicy
85 g ugotowanej i ostudzonej zielonej soczewicy
1 pokrojony pomidor średniej wielkości
0,5 małego ogórka pokrojonego w drobną kostkę
0,5 małej, cienko posiekanej cebuli
2 łyżki oliwy
Siekana zielona pietruszka i zioła do smaku

Zmieszać składniki w misce. Podawać w podgrzanych bułkach od

hot-dogów. Można też podawać na liściach sałaty, jako oddzielną sałatkę.

> Czy soczewica z puszki jest OK?

Nie jadlem.

> laute

Pozdrawiam,
Andrzej

1. Data: 2000-06-12 09:44:53

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

laute <l...@i...pl> wrote in message
> Czy znacie jakis ciekawy, prosty przepis na danie z soczewicy? (moze byz
> salatka)
> Czy soczewica z puszki jest OK?

Soczewicy z puszki nie probowalam, najczesciej kupuje ziarno i gotuje.
Przewaznie na opakowaniu jest napisane, zeby gotowac 40 min. ale po 20
minutach jest juz miekka.
Osobiscie BARDZO lubie zupe z soczewicy. Robie ja tak: biore jakies 20 dag
soczewicy zielonej, ze 2 duze cebule i 2 nieduze marchewki. Soczewice
gotuje, po ok. 10 min wrzucam pokrojona w plasterki marchew i cebule .Gotuje
az wszystko bedzie miekkawe. Przyprawiam sola, pieprzem, moze byc vegeta,
sos sojowy...Aha daje tez lyzke masla lub oliwy. Dobre i szybko "sie robi".
Z soczewicy mozna zrobic naprawde dobre potrawy, kiedys robilam chyba tarte,
ale nie mam w glowie tych przepisow. Musze spojrzec w domu.
Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2000-06-12 11:01:07

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <j...@h...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:pi215.27393$q...@n...tpnet.pl...

> [...]
vegeta,
> sos sojowy...Aha daje tez lyzke masla lub oliwy. Dobre i szybko "sie

pychota! moja żonka dodaje kaszy jaglanej, ryżu brązowego razem albo
jedno z nich (copyrights ki&gzyra ;-)

> Z soczewicy mozna zrobic naprawde dobre potrawy, kiedys robilam
chyba tarte,
> ale nie mam w glowie tych przepisow. Musze spojrzec w domu.

pasty do pieczywa, naleśników. polegają po prostu na zmiksowaniu
ugotowanej soczewicy z kaszami, płatkami, cebulą, czosnkiem, ziołami,
przyprawami, warzywami i czym tam chcesz. intuicyjnie na smaka ;-)
acha. najszybsza jest oczywiście czerwona soczewica - najszybciej się
gotuje. nawet kilka minut.

pozdrawiam

wojmat

1. Data: 2000-06-12 12:10:44

Od: laute <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim (Andrzejowi, Asi i Wojmatowi) za przepisy i rady dot.
soczewicy.
Wyprobuje na pewno! Szczerze mowiac - nie liczylam na tak szybka reakcje,
Widac, soczewica jest lubiana - mam nadzieje, ze nie bede ousider'em! :-)

laute

1. Data: 2000-06-12 14:37:13

Temat: Odp: polubic soczewice
Od: "kianit" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik laute <l...@i...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@i...pl...
> hej,
>
> Soczewice jadlam raz - w dzicinstwie, na kolonii w NRD w postaci
> bryjowatej zupy, niedoprawionej i srednio cieplej. Skojarzenia mam
> brrr...
ja czesto gesto wyrabiam zupke z czerwonej soczewicy i nawet szanowny
malzonek nie tolerujacy jej z nazwy ;) wcina.
podotowuje czerwona soczewice, drobno pokrojona marchewke, ziemniaczki,
troszke selera (choc ostatnio wole wrzucic zielony), pozniej koncentrat
pomidorowy, zmiazdzony czosneczek...
do pogryzania szykuje pieczywko serowe i mmmm....
o wlasnie, juz mam pomysl na jutrzejszy obiad :))))
aha, dobrze ze sie nie zrazilas, zeby tak wiecej ludzi podchodzilo do
potraw, ktore kiedys jedli u kiepskich kucharzy(rek)

1. Data: 2000-06-12 15:04:35

Temat: Re: Odp: polubic soczewice
Od: laute <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za przepis!
Wiesz, co mnie najbardziej do niego przekonalo???
Jedno niepozornie brzmiace zdanie: "... i nawet szanowny
malzonek nie tolerujacy jej z nazwy ;) wcina."
Niesamowite - musze wyprobowac to na moim Malzonku, ktory najbardziej z
wszystkich nowalijek lubi zeberka. Raz tylko udalo mi sie przemycic soje w
risotto (uwierzyl, ze to mieso i nawet mu smakowalo !!!) ale teraz jest
czujny.
pozdrawiam,
laute

1. Data: 2000-06-13 07:39:29

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> risotto (uwierzyl, ze to mieso i nawet mu smakowalo !!!) ale teraz jest

I ladnie to tak meza oszukiwac ?! Zaczyna sie od soi zamoast kotleta, a
konczy debetem na koncie i sasiadem w szafie :>

Jader ;)

1. Data: 2000-06-13 09:33:17

Od: "Danka" <d...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zupę gotuję na wędzonce, przyprawiam majerankiem
pycha!
Danka

1. Data: 2000-06-13 10:42:21

Od: "Aleksandra Stachurska" <S...@s...iis.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

laute <l...@i...pl> napisał(a) w artykule
<3...@i...pl>...
> hej,
>
> Czy znacie jakis ciekawy, prosty przepis na danie z soczewicy? (moze byz
> [...]

Soczewica jest IMHO pycha!! To jedyna roslina 'grochowata', ktora
toleruje. Jest bardzo delikatna i mozna ja przygotowywac naprawde na 1001
sposobow. Poza tym jest kilka rodzajow soczewicy - najpopularniejsza
ciemnozielona, dosc duza. Trzeba uwazac, bo niektore soczewice zawieraja
male kamyczki, ktore moga przy jedzeniu uszkodzic uzebienie!!! Nie chce
zniechecac, tylko przestrzec. Pamietam taka soczewice kupowana w Makro
Cashu. To niby zaden problem, trzeba ja garsc po garsci przebrac i
wyrzucic wszystkie kamyczki.

Proponuje najpierw wyprobowac przepisy, w ktorych z soczewicy nie robi sie
rozgotowanej ciapy - bo oprocz mniej korzystnego smaku, nabiera wyjatkowo
niekorzystnego wygladu...

Ja zwykle soczewice mocze w zimnej wodzie cala noc, a potem gotuje
doslownie 10-15 min. - by ugotowala sie, ale pozostala chrupiaca. I w
takiej formie stanowi idealna podstawe do salatki, ktora mozna z
powodzeniem potraktowac jako glowne danie (b. pozywne). Konieczna drobno
pokrojona cebulka, pomidorek. oliwa z oliwek, przyprawy i co kto lubi. Na
drugi dzien jeszcze pyszniejsza.

I jeszcze jedna refleksja. Pisalas, ze Twoj maz z nowalijek najbardziej
lubi zeberka. Otoz jeszcze nic straconego... Moj tata przez cale zycie byl
miesozerca, obiad bez miesa nie byl obiadem. Poza tym jest potezny (100
kg), w mlodosci uprawial intensywnie kolarstwo itd... Pod 60-tke przeszedl
zupelnie niespodziewanie na wegetarianizm. Teraz miesa nie tyka i uwaza,
ze sie duzo lepiej czuje.

Pozdrawiam.
Alex.

grzybki shii take
Re: kebab, czy kebap?
Jaki filtr do wody?
Serwis Makaron i kolejny przepis tygodnia
TATUAŻE