Re: polubic soczewice

From: "Andrzej Bienias" <a...@u...net>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: polubic soczewice
Date: Mon, 12 Jun 2000 11:28:49 +0200

"laute" <l...@i...pl> wrote in message
news:3944AC5F.174B6ADE@interia.pl...

> hej,

> Soczewice jadlam raz - w dzicinstwie, na kolonii w NRD w postaci
> bryjowatej zupy, niedoprawionej i srednio cieplej. Skojarzenia mam
> brrr...

Chyba zle ugotowali ta zupe. Ja uwielbiam soczewice pod
roznymi postaciami.

> Nie chce jednak ferowac wyrokow na podstawie tego jednego
> nieszczesliwego dania.
> Czy znacie jakis ciekawy, prosty przepis na danie z soczewicy? (moze byz
> salatka)

Dwa przepisy. Na paste do chleba i na salatke.

Pasta z soczewicy
1 szklanka zielonej soczewicy
1 płaska łyżka mąki kukurydzianej
3-6 ząbków czosnku (zależnie od upodobań)
6 łyżek oleju roślinnego
1 łyżka sosu sojowego
pieprz
bazylia, tymianek, zależnie od upodobań

Wypłukaną soczewicę zalać 2-ma szklankami wody i gotować do

niemal całkowitego wygotowania wody (ok. 40 minut). Na 3-5 minut

przed zakończeniem gotowania dodać mąkę kukurydzianą. Odstawić

do wystygnięcia. W międzyczasie posiekać czosnek. Do wystudzonej

soczewicy dodać czosnek, olej roślinny, sos sojowy, pieprz i przyprawy.

Całość wymieszać i rozgnieść widelcem (część ziaren soczewicy może

pozostać nierozgnieciona). Pasta jest doskonała do smarowania kanapek.

Dobrze smakuje z pokrojonym pomidorem, lub surówką z pomidorów.

Sałatka z soczewicy
85 g ugotowanej i ostudzonej zielonej soczewicy
1 pokrojony pomidor średniej wielkości
0,5 małego ogórka pokrojonego w drobną kostkę
0,5 małej, cienko posiekanej cebuli
2 łyżki oliwy
Siekana zielona pietruszka i zioła do smaku

Zmieszać składniki w misce. Podawać w podgrzanych bułkach od

hot-dogów. Można też podawać na liściach sałaty, jako oddzielną sałatkę.

> Czy soczewica z puszki jest OK?

Nie jadlem.

> laute

Pozdrawiam,