Okooo! Boooli!

1. Data: 2003-04-27 17:29:35

Temat: Okooo! Boooli!
Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie. Konkretnie, lewe (choć to pewnie bez znaczenia). Ból jest
tępy, zupełnie niepodobny do podrażnienia jak przy zapaleniu spojówek ani
wrażenia "piasku o oczach" po długim siedzieniu przy kompie, wrażenie jakby
gałka oczna ocierała o coś na spodzie oczodołu. Rano i wieczorem widzę jak
przez mgłę (przecieranie pomaga na chwilę, wydzieliny żadnej nie ma). I tak
od prawie dwóch miesięcy, właściwie cały czas, czasem mniej i wtedy daje się
zapomnieć, czasem bardziej i wtedy idzie się wściec - promieniuje na pół
głowy.

Oglądały to gruntownie dwie panie okulistki. Jedna powiedziała, że nic nie
widzi i wysłała mnie do diabła, druga (z braku lepszego pomysłu) kazała
zmienić okulary na mocniejsze (w lewym mam -2,25, szkło -2), "bo może oko się
męczy przy słabszym szkle" i przepisała Dicortineff, "bo może jakiś stan
zapalny" (a raczej na wszelki wypadek). Szkła jak dotąd nie zmieniłam,
Dicortineff nie pomaga.

Zanim wydam po raz trzeci 50 PLN, żeby usłyszeć "ja tu nic nie widzę" -
jakieś pomysły? Sugestie? Propozycje?

JoP

2. Data: 2003-04-27 18:40:43

Temat: Re: Okooo! Boooli!
Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrek <f...@w...pl> napisał(a):

> kiedys slyszalem, ze bole na dnie oka moga byc spowodowane zlym
> cisnieniem, zmierz je kilka razy i zobacz
>
> czy panie okulistki mierzyly tez cisnienie na dnie oka? jest
> jakies takie cudo do tego - bo zwykle cisnienie mozna miec ok, a
> to oczne nie

Tak, ciśnienie mierzone było, jest OK. Aczkolwiek metodą bezdotykową
wyłącznie, która ponoć nie jest super wiarygodna, ale nie wyobrażam sobie
inaczej.

JoP

4. Data: 2003-04-27 19:05:11

Od: "piotrek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bezdotykową
>wyłącznie, która ponoć nie jest super wiarygodna, ale nie

sa jeszcze aparaty, ktore uderzaja w oko jakims strumieniem
silnego powietrza i mierza w ten sposob

ponoc starsza generacja i do tego jest to niebezpieczne w
nielicznych sytuacjach, ale nie pamietam na czym to polega

5. Data: 2003-04-27 19:56:27

Od: "piotrek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jeszcze jedna rzecz przyszla mi na mysl - moze powinnas wziasc
ze 3 tygodnie urlopu i nie uzywac okularow i zobaczyc rezultat

inna sprawa - latwo radzic w dzisiejszych czasach, by wziasc tyle
urlopu ;))) ale jesli mialabys mozliwosc?

6. Data: 2003-04-27 19:57:03

Od: "piotrek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

i sory, ze tak na raty - sprawdz, czy nie masz jakis zaburzen
pracy nerek

7. Data: 2003-04-27 20:00:10

Temat: Odp: Okooo! Boooli!
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jolanta Pers <j...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b8h41v$dde$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> Dicortineff nie pomaga.
>
> Zanim wydam po raz trzeci 50 PLN, żeby usłyszeć "ja tu nic nie widzę" -

...właściwie z tego opisu trudno jest wywnioskować, co może być przyczyną
bólu.. ..i 2 okulistki nic nie wypatrzyły widząc oko!... ...można sobie
pofantazjować, że np. źródło bólu może nie być w samej gałce ocznej, ale np.
w oczodole - naczynie, część pozagałkowa nerwu wzrokowego, może jeszcze coś
innego?... ..czynność nerwu wzrokowego można ocenić za pomocą badania np.
wzrokowych potencjałów wywołanych, sprawdza się w ten sposób funkcjonowanie
nerwu, ale to może również nie dać odpowiedzi, jaka jest przyczyna stanu
rzeczy... ...istnieje też ból związany z tzw. migreną oczną, ale jest on
raczej napadowy, a nie stały... ..nie wiem, czy oko przy tym jest prawidłowo
nawilżone, czy suche i czy stosowanie jakiegoś nawilżania coś zmienia (tzw.
"sztuczne łzy")... ...u mnie typowe badanie okulistyczne nic nigdy nie
wykazywało oprócz krótkowzroczności, która mam od dziecka, dopiero
specjalistyczne bad. siatkówki odpowiednim aparatem ujawniło, że ból i
iskierki oraz mroczki w polu widzenia są spowodowane odklejaniem się
siatkówki i konieczny jest zabieg laserowy - ale wnioskuję z twojego opisu,
że to trochę inny rodzaj bólu... ..przyczyn może być dużo, od
okulistycznych, po neurologiczne czy nawet reumatyczne... ..warto chyba
poszukać dobrego specjalisty, bo zaocznie to się chyba nie da - może lekarz
pierwszego kontaktu coś podsunie i gdzieś skieruje?...

pozdrawiam, Agata

8. Data: 2003-04-27 20:11:40

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czy panie okulistki mierzyly tez cisnienie na dnie oka? jest
> jakies takie cudo do tego - bo zwykle cisnienie mozna miec ok, a

Dno oka nie boli. Nie mierzy sie cisnienia na dnie oka, tylko cisnienie w
galce ocznej. W dnie oka mozna zbadac zmiany nadcisnieniowe, ale to dotyczy
ogolnego nadcisnienia i jest zupelnie inna sprawa.
Takie male wyjasnienie.

casus

9. Data: 2003-04-27 20:23:31

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> ...właściwie z tego opisu trudno jest wywnioskować, co może być przyczyną
> bólu.. ..i 2 okulistki nic nie wypatrzyły widząc oko!

Tak bywa niekiedy, ze badajac nie widzimy przyczyny...i to wcale nie jest
rzadkie.

> [...]
funkcjonowanie
> nerwu, ale to może również nie dać odpowiedzi, jaka jest przyczyna stanu

Przy poczatkowej diagnostyce nie robilbym badan VEP, to badanie jest jednym
z koncowych w diagnostyce okulistycznej.

... ...istnieje też ból związany z tzw. migreną oczną, ale jest on
> raczej napadowy, a nie stały... ..

racja

nie wiem, czy oko przy tym jest prawidłowo
> nawilżone, czy suche i czy stosowanie jakiegoś nawilżania coś zmienia
(tzw.
> "sztuczne łzy").

wlasnie - trzeba zaczac jakosc systematycznie - przegladnac dokladnie
spojowki i rogowke, moze faktycznie suche oko lub nieduzy stan zapalny
dajacy dosyc duze dolegliwosci.

> [...]
> iskierki oraz mroczki w polu widzenia są spowodowane odklejaniem się
> siatkówki i konieczny jest zabieg laserowy

Tez racja - charakter bolu nie sugeruje odklejanie siatkowki, aczkolwiek
konieczne jest dokladne zbadanie dna oka oraz , co wazniejsze, pola
widzenia.

- ale wnioskuję z twojego opisu,
> że to trochę inny rodzaj bólu... ..przyczyn może być dużo, od
> okulistycznych, po neurologiczne czy nawet reumatyczne... ..

Zastanawialbym sie na przemeczeniem galki ocznej powiazane z jej suchoscia i
niedokorygowaniem wady wzroku, zwlaszcza, jezeli okaze sie, ze monitor
komputera ma ustawiony ze strony bolacego oka.
Szukalbym jednostronnej alergii.
Szukalbym niedokrwienia lub skokow cisnienia ogolnego, zwlaszcza, ze lubi
wysadzac galke oczna jednostronnie i ma charakter podobny do opisanego.
Ostatnio jest zbyt duzo gwaltownych wahan cisnienia atmosferycznego i bardzo
duzo ludzi, zwlaszcza mlodych (!) zle to znosi.
Ostatecznie wykonalbym RTG oczodolu.
Koniecznie konsultacja neurologiczna.
Aha....stan zapalny nerwu wzrokowego na poczatku nie daje innych
dolegliwosci, tylko bile galki ocznej przy jej ruchach, potem dochodzi
obnizanie ostrosci...wiec: dno oka i pole widzenia koniecznie !!!!

warto chyba
> poszukać dobrego specjalisty, bo zaocznie to się chyba nie da - może
lekarz
> pierwszego kontaktu coś podsunie i gdzieś skieruje?...

moze najpierw jeszcze raz okulista?

> pozdrawiam, Agata

pozdrawiam

casus
spec. ch. oczu

10. Data: 2003-04-27 20:39:27

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik casus napisał:

> pozdrawiam
>
> casus
> spec. ch. oczu

..ojej, to chyba się niepotrzebnie wypowiadałam... :-( ..przecież moja
znajomość oczu wynika głównie z faktu ich posiadania... :-(

ale i tak pozdrawiam,
Agata

Złamane,obtłuczone żebra?
film