Opinie na temat bojlerów Atlantic i Nibe

1. Data: 2002-09-17 10:57:35

Temat: Opinie na temat bojlerów Atlantic i Nibe
Od: "Darek" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Czy ktoś ma doświadczenia z bojelrami firm Atlantic i Nibe. Stoję przed
problemem wyboru bojlera do prysznica, a konkretnie wyboru między dwoma
modelemi :

Atlantic PC 50
50L
2000W
1,36h(do temp. 50 st. C)
0,99 kwh/24h
380 zł

Nibe Viking E
55L
1500W
2,9h(do temp. 80st. C)
0,69 kwh/24h
550 zł

Będę wdzięczny za jakiekolwiek opinie na temat tych produktów

Darek

1. Data: 2002-09-19 09:23:15

Temat: Re: Opinie na temat bojlerów Atlantic i Nibe
Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 17 Sep 2002 12:57:35 +0200, "Darek" <d...@p...fm> napisal:

>Czy ktoś ma doświadczenia z bojelrami firm Atlantic i Nibe.

Tak. Ja mam doświadczenia (niemiłe) z Atlantic'kiem. 3 nieskuteczne
serwisowania, wymiana... teraz działa, ale...

>Atlantic PC 50
>50L
>2000W
>1,36h(do temp. 50 st. C)
>0,99 kwh/24h
>380 zł
>
>Nibe Viking E
>55L
>1500W
>2,9h(do temp. 80st. C)
>0,69 kwh/24h
>550 zł

Moim zdaniem wybór nie powinien przyspożyć Ci żadnego problemu.
Zużycie prądu i temperatura osiągana przez Nibe to duże zalety. Wydasz
mniej pieniędzy (wiem, na starcie więcej, ale szybko się zwrócą) a
gorącej wody nigdy nie za wiele. Regulowanie temperatury wody pod
prysznicem w przypadku Atlantica polegałoby po kilku chwilach na
zmniejszaniu jej ciśnienia - uwierz, to nie jest dobry pomysł. W
przypadku Nibe puszczasz więcej zimnej i pluskasz się dłużej. Fakt -
czas oczekiwania na osiągnięcie maksymalnej temperatury w Nibe jest
dłuższy, ale nie będziesz prysznica używał non-stop, więc te 1,5h
różnicy to betka.

hmmm

1. Data: 2002-09-19 15:11:49

Od: "Darek" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

> Moim zdaniem wybór nie powinien przyspożyć Ci żadnego problemu.
> Zużycie prądu i temperatura osiągana przez Nibe to duże zalety.

Dlaczego uważasz, że Atlantic zużyje więcej prądu ?
Mimo mocniejszej grzałki osiąga jednak kótszy czas podgrzewania i może wyjść
na to samo. Na zużycie prądu wpływa raczej wydajność grzałki (a nie jej moc)
i izolacja termiczna zbiornika.
Pozatym Atlantic ma także regulowany zakres temperatury, zdaje się że 30-70
st. C

> Regulowanie temperatury wody pod
> prysznicem w przypadku Atlantica polegałoby po kilku chwilach na
> zmniejszaniu jej ciśnienia - uwierz, to nie jest dobry pomysł.

Czy to samo nie dotyczy także produktu Nibe ?

> ale nie będziesz prysznica używał non-stop, więc te 1,5h różnicy to betka.

Nie non-stop ale jeśli np: mój braciak zużyje mi całą ciepłą wodę (a u
niego to bardzo prawdopodobne) to z Atlantic'em będę czekał sporo krócej

Darek

1. Data: 2002-09-19 17:09:46

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 19 Sep 2002 17:11:49 +0200, "Darek" <d...@p...fm> napisal:

>Dlaczego uważasz, że Atlantic zużyje więcej prądu ?

Atlantic:
0,99 kwh/24h

Nibe:
0,69 kwh/24h

to zużycie jest, tak? (jestem lajkonik)

> [...]
>i izolacja termiczna zbiornika.
>Pozatym Atlantic ma także regulowany zakres temperatury, zdaje się że 30-70

Może wyjść, ale nie musi. Ja może jestem uprzedzona do Atlantica...

>Czy to samo nie dotyczy także produktu Nibe ?

W Nibe, który nagrzeje wodę do wyższej temperatury puszczasz siobie
więcej zimnej, więc ciepłej zużywasz mniej.

>Nie non-stop ale jeśli np: mój braciak zużyje mi całą ciepłą wodę (a u
>niego to bardzo prawdopodobne) to z Atlantic'em będę czekał sporo krócej

To prawda... Bierz prysznic jako pierwszy ;-)

A poważnie - zawsze, przy ograniczonej ilości wody istnieje możliwość
zużycia tejże - moim zdaniem oczekiwanie w Nibe jest prawie takie samo
jak w Atlanticu - podany czas oczekiwania mówi o maksymalnej osiąganej
temperaturze, a skoro Nibe ma ją wyższą, to do maksymalnej Atlantica
dojdzie szybciej... ale to zagmatwałam...

Od 8 lat mieszkam w mieszkaniach z bojlerami i marzę o przepływowcu...

hmmm

1. Data: 2002-09-20 12:03:56

Od: "Darek" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

> Atlantic:
> 0,99 kwh/24h
>
> Nibe:
> 0,69 kwh/24h
>
> to zużycie jest, tak? (jestem lajkonik)

Koszt miesięcznego podtrzymania wody (temp 65 st. C) dla Atlantic :
0,99 kwh/24h * 30 dni * 0.36 zł/kwh = 10,692 zł

Koszt miesięcznego podtrzymania (temp 65 st. C) dla Nibe :
0,69 kwh/24h * 30 dni * 0.36 zł/kwh = 7,452 zł

Różnica = 3,24 zł

Teoretycznie Nibe jest lepszy o 3,24 zł na miesiąc. Licząc dalej oznacza to,
że po 52.5 miesiącach (4 lata i 3 miesiące) zwróci się różnica cen mędzy
tymi podgrzewaczami. Czy to tak wiele ?

Winę za większe zużycie energii podtrzymania składam na gorszą(cieńszą)
izolację termiczną Atlantica, którą można polepszyć np: owijając go jakąś
otuliną termoizolacyjną.

> W Nibe, który nagrzeje wodę do wyższej temperatury puszczasz siobie
> więcej zimnej, więc ciepłej zużywasz mniej.

Max. temp. wody w Nibe wynosi 80 st. C, w Atlanticu 70 st. C. Ale to nie ma
znaczenia ponieważ i tak praca z tak dużymi temperaturami nie jest zalecana
(zwiększone ciśnienie w zbiorniku, większe ryzyko poparzenia z baterii,
wzrost kosztów podtrzymania temperatury itp.) i praktycznie zaleca się temp
do ok. 65 st. C.

> [...]
> temperaturze, a skoro Nibe ma ją wyższą, to do maksymalnej Atlantica
> dojdzie szybciej... ale to zagmatwałam...

Według wszelkich instrukcji i dokumentacji podany czas oczekiwania nie
koniecznie odnosi się do max. temp. bojlera, ale do jakiejś temperatury przy
której producent robił tesy.W Nibe podana jest akurat max.= 80 C, w
Atlanticu 50 C chociaż max. = 70 C, nie jest natomiast wiadomo ile będzie
trwało podgrzewanie w Atlanticu do 70 C, ale sądzą, że krócej niż w Nibe.
A to jest dla mnie ważne kryterium wyboru.

..ale bronię tego Atlantica.
Napisz co ci się psuło w twoim egzemplarzu.

Pazdrowienia
Darek

1. Data: 2002-09-23 10:14:40

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 20 Sep 2002 14:03:56 +0200, "Darek" <d...@p...fm> napisal:

>..ale bronię tego Atlantica.
>Napisz co ci się psuło w twoim egzemplarzu.

1. ciekło

przyszedł Henio (wszystkich Henryków przepraszam, dla mnie każdy
serwisant to Henio i już) i naprawił. uszczelka, czy coś, nie
wnikałam.

2. z kranów szła para a nie gorąca woda

przyszedł Henio, pogmerał, powiedział, że 'poszedł' ogranicznik
temperatury

3. znów para

znów Henio... ograniczył temperaturę, teraz jest ok, ale się boję, że
bydlę któregoś pięknego dnia wybuchnie...

poza tym rachunki za prąd mam przerażające...

hmmm
(wciąż marząca o przepływowym...)

Re: zna ktos niedrogi typ pieca c.o. na olej opalowy?
Re: Jak to jest z tymi klasami energochlonnosci - lodowki
Re: Pralko-suszarka - jaka jest prawda?
Re: Robotnicy i obiad
Re: Lepsze poddasze czy "normalne"???