[P] Pieczone jabłka

1. Data: 2004-01-16 09:11:20

Temat: [P] Pieczone jabłka
Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W niedalekiej przyszłości zamierzam popełnić jeden z moich ulubionych
zimowych deserów, mianowicie pieczone jabłka. Poniżej podaję przepis, ale
uciekam się do Waszego doświadczenia z pytaniem, jakie jabłka najlepiej do
tego pasują ?

6-8 dużych jabłek ( w zależności na ile osób)
rodzynki
cynamon
odrobina cukru waniliowego
miód jasny albo ajerkoniak
bita śmietana
płatki migdałowe

Jabłka wydrążyć i usunąć gniazda nasienne, w które następnie wkładamy
wymieszane z cynamonem i cukrem waniliowym rodzynki (mogą być ewentualnie
także posiekane orzechy).Do jabłek nalać po trochu płynnego miodu, lub, w
wersji bardziej wyrafinowanej - ajerkoniaku. Zawinąć w folię aluminiową,
zakryć jabłka odciętymi z góry plasterkami i piec w piekarniku (ok. 180-200
C) aż zmiękną, czyli ok. 20 minut.
Następnie wyjąć z piekarnika, zdjąć folię i "przykrywkę" z odciętego
plasterka, posypać płatkami migdałowymi (można to zrobić przed włożeniem do
piekarnika) i udekorować bitą śmietaną.
Podawać z grzanym winkiem, genialnie pasuje grzaniec galicyjski :))
Mmmm, cudnie smakuje w zimowe paskudne wieczory ! :)

Smacznego
Kasia

1. Data: 2004-01-16 10:20:50

Temat: Re: [P] Pieczone jabłka
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Corrina wrote:

> [...]
> Podawać z grzanym winkiem, genialnie pasuje grzaniec galicyjski :))
> Mmmm, cudnie smakuje w zimowe paskudne wieczory ! :)

Zaiste to jest MNIAM!
Do tego nadaja sie najbardzie renety (lepiej zlote, ale jak sa tylko
szare, to tez dobrze).
Ja robie to w ten sposob, ze wkladam do srodna troche rodzynek, maselko
i troche cukru, a na koniec wlewam odrobine likieru, lub wisniowki.
Mowe Wam, to jest to!
Ostatnio robilem Krolewnie Fionie i widzialem w jej oczach laskawa
aprobate :D (a moze mi sie tylko wydawalo? :-/)

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-01-16 10:35:12

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakie jabłka najlepiej do tego pasują ?

Jakieś kwaśne, bo wtedy jest najlepszy kontrast w smaku.
Nie znam się na nazwach, ale w sklepie zawsze proszę o jabłka na szarlotkę i
sprzedawcy wiedzą o co chodzi.

--
Kinga "Słowotok" Macyszyn

*Jeśli za pieniaczy uważasz osoby, które były uprzejme zwrócić
koleżance Kindze 'Słowotok' Macyszyn uwagę, że grupa dyskusyjna
to nie irc i dzięki temu Kinga 'Słowotok' Macyszyn zaczęła
się pienić, to tak, jestem zdecydowaną pieniaczką* [Aneta Reluga]

1. Data: 2004-01-16 10:38:45

Od: Evunia <h...@n...year.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 16 Jan 2004 10:11:20 +0100, na pl.rec.kuchnia, Corrina napisał(a):

> W niedalekiej przyszłości zamierzam popełnić jeden z moich ulubionych
> zimowych deserów, mianowicie pieczone jabłka.

Jeszcze nigdy tak jabłek nie robiłam, ale zanosi się na pychotę :)
Dzięki za przepis, zrobie najszybciej, jak się da. Aleś mi smaku na te
jabłka narobiła ;) Mniam mniam ! :D

--
Eva Sheers
FAQ pl.rec.kuchania http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2004-01-16 10:40:07

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Evunia wrote:

> Fri, 16 Jan 2004 10:11:20 +0100, na pl.rec.kuchnia, Corrina napisa?(a):

> Jeszcze nigdy tak jab?ek nie robi?am, ale zanosi sie; na pychote; :)
> Dzie;ki za przepis, zrobie najszybciej, jak sie; da. Ales' mi smaku na te
> jab?ka narobi?a ;) Mniam mniam ! :D

Zapomnialem dodac:
Ja pakuje jabluszka do miseczek i niczym nie przykrywam.
TYrzymam w ok. 180 st. tak dlugo, az skorka im calkiem popeka i zrobia
sie kapciowate.
Moze to nie wyglada najestetyczniej, ale wtedy wlasnie sa najlepiej
rozprozone i najlepsze :D

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-01-16 10:47:20

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evunia" <h...@n...year.pl> napisał w wiadomości

> Jeszcze nigdy tak jabłek nie robiłam, ale zanosi się na pychotę :)
> Dzięki za przepis, zrobie najszybciej, jak się da. Aleś mi smaku na te
> jabłka narobiła ;) Mniam mniam ! :D

Haha, a sobie jakiego smaku teraz narobiłam !! :D Ta grupa to przekleństwo
!!!! ;)))))
pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-01-16 20:16:51

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> uciekam się do Waszego doświadczenia z pytaniem, jakie jabłka najlepiej do
> tego pasują ?

Renety trudno dostac, przynajmniej w moich okolicach, ale dobre beda tez
jablka Boskop -sa kwasne i sie rozprazaja, zawsze daje je do plackow z
jablkami
Pozdrawiam
Myszka

1. Data: 2004-01-16 20:45:21

Od: "Fiona" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio robilem Krolewnie Fionie i widzialem w jej oczach laskawa
> aprobate :D (a moze mi sie tylko wydawalo? :-/)

Aprobata była :)

Byłaby jednakowoż większa, gdyby slowo "ostatnio" znaczyło rzeczywiscie
OSTATNIO a nie W ZESZLYM ROKU! ;-)

Jutro kupuję renety :)

KST, Fiona

1. Data: 2004-01-17 22:38:05

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do tego nadaja sie najbardzie renety (lepiej zlote, ale jak sa tylko
> szare, to tez dobrze).
====
Veni, vidi, vici - kupione, upieczone, zjedzone.
Mialem piec doswiadczalnaego karpia z grzybami wg niedawnego watku, ale
skonczylo sie na jablkach (nie udalo mi sie kupic dostatecznie swiezej
ryby).
Pieklem z czterech gatunków. Wsród nich genialna na surowo alba.
Po upieczeniu na placu boju zostala jedynie szara reneta - cudo!. Alba sie
rozpadla na ciapowate kawalki, a inne byly bez wyrazu.

waldek
====

1. Data: 2004-01-17 22:52:12

Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <x...@o...pl> a écrit dans le message news:
bucda8$19n$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> Po upieczeniu na placu boju zostala jedynie szara reneta - cudo!. Alba sie
> rozpadla na ciapowate kawalki, a inne byly bez wyrazu.

i ja dzis robilam jablka, gatunku nie znam, ale wszystkie francuskie jablka
smakuja tak samo :-)) bez wzgledu na kolor i wyglad. Jablka robilam wg
przepisu zdaje z linka podrzuconego na grupie. Cynamon , platki migdalow,
miod, rodzynki ( tyle ze w rumie moczylam, a nie w soku jablkowym) Efekt
bylby pewnie lepszy gdyby jablka byly wlasciwe (czyli renety), ale i tak
slyszalam pochwaly wymagajacej badz co badz rodziny.
Piekly sie 20 minut, ale moglyby spokojnie polezec jeszcze 5 minut w
piekarniku, bo skorka nawet im w jednym miejscu nie pekla.
I jeszcze jedno, nie wiem czy to zasluga/wina konserwantow (przypuszczam ze
tak) ale upieczone mialy ten sam blyszczacy czerwoniuski kolor co swieze
:-))

No i nastepnym razem wrzuce do naczynia z jablkami wiecej masla i podleje
mocniej rumem i rozpuszczonym miodem. Fajny sosik sie z tego tworzy, mozna
tym potem polac gotowe jablka.

pzdr
fela

Multimedialna książka kucharska