Re: PSYCHOLOGIA kontra FILOZOFIA

Data: 2003-02-08 22:50:49
Temat: Re: PSYCHOLOGIA kontra FILOZOFIA
Od: "Optymista" <p...@o...pl>

No coz ja moge w tej chweili tylko powiedziec, ze nauka i filozofia w
teorii nauki to pojecia tozsame. Filozofia = Nauka.
Biorac pod uwage fakt, iz wszystko co wytwarza czlowiek (teorie,
narzedzia) jest tylko wynikiem reakcji chemicznych w mozgu to psychologia
bedzie "krolowa nauk", lecz tu tkwi jeszcze inna polapka. Wiele osob w ten
sam sposob uzna wlasnie teologie za "krolowa nauk", ze niby uczy o tym,
ktory stowrzyl nas, a wiec u nasz umysl:))))
Z tego punktu widzenia i ci ludzie z (ostatnie odkrcie) przed bodajrze 6
czy 7 mln lat tez cos mysleli itd.

Moze nieco a priori ale ja sie bede upieral przy tym, ze filozofia jest
najwyzej. Umilowanie madrosci - to wyznawcom tej zasady zawdzieczamy
najwiecej, wszystkie nauki (podstawy, teorie, religie, narzedzia, prawa itd)
gdyby nie owi mysliciele nie bylo by nic.
Uzurpowanie sobie prawa przez psychologie do bycia na gorze - jest nie
doprzyjecia i calkowicie sie nie zgadzam tez, ze sa to pojecia rowne. Ja je
ososbiscie rozrozniam :))))))