Re: PSYCHOLOGIA kontra FILOZOFIA

Data: 2003-02-09 18:02:11
Temat: Re: PSYCHOLOGIA kontra FILOZOFIA
Od: eta minus zero <e...@o...pl>

On Sat, 8 Feb 2003 23:50:49 +0100, "Optymista" <p...@o...pl> wrote:

> No coz ja moge w tej chweili tylko powiedziec, ze nauka i filozofia w
>teorii nauki to pojecia tozsame. Filozofia = Nauka.

w jakiej teorii nauki?
nawet radykalni pozytywiści Koła Wiedeńskiego nie stawiali tego znaku
równości uważając filozofię za metanaukę.

> Biorac pod uwage fakt, iz wszystko co wytwarza czlowiek (teorie,
>narzedzia) jest tylko wynikiem reakcji chemicznych w mozgu to psychologia

nie. to nie jest FAKT.. redukcjonizm jest ślepy. spróbuj wyjaśnić
chemię w języku fizyki, a biologię w języku chemii - zobaczysz do jak
nędznych rezultatów dojdziesz.

to że poszczególne poziomy opisu są emergentne względem siebie, nie
oznacza, że tworzą jakąkolwiek hierarchię wiedzy.

meta - eta.

----
Ziemia jest kolebką umysłu; lecz czy
można pozostać w kolebce na zawsze?