Parowar - refleksje.

31. Data: 2012-03-09 22:12:51

Temat: Re: Parowar - refleksje.
Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1vjohxttcmhg7.1dfq2m5qux73a$.dlg@40tude.net...

> E tam, dwukrotnie włączałam od początku, czyli dwa razy po 15 minut. Były
> cząstkach, takich ćwiartkoósemkach - no i z zewnątrz rozmoknięte, w srodku
> szkliste i twardawe. Ble.

Wprawdzie parowar inny, ale wg instrukcji 6-7 małych ziemniaków obranych
potrzebuje 35-40 minut. Może spróbuj wydłużyć czas parowania.
A pytałaś córkę, w jaki sposób i jak długo ona gotuje (bo Wasze maszyny są
dosyć podobne) ?

JBP

32. Data: 2012-03-09 22:13:22

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Gryczaną też paruję. I w ogóle wszystkie kasze. Tylko koniecznie trzeba
> dodać wody bezpośrednio do kaszy.

> Jak chcesz. Mnie nigdy nie wyszedł taki fajny ryż na sypko, jak w
> parowniku.

Ja dostałam od brata takie cudo, ze ryż wychodzi idealny. To jest płyta
indykcyjna jako samodzielne, przenośne urządzenie z różnymi bajerami, co
do obróbki termicznej. Jest opcja ryż i ryż wychodzi ekstra.
Niemniej sporo też zależy od ryżu. Ja wolę ryż na wagę, a nie porcjowany
w torebkach.

--

Paulinka

33. Data: 2012-03-09 22:13:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Mar 2012 23:02:37 +0100, medea napisał(a):

> Ja nawet jak w połówki pokroję ziemniaki, to wychodzą dobre. Paruję
> przez 30 minut.
> Może być inna kwestia - za dużo ziemniaków naraz. Kiedyś zrobiłam
> większą ilość, bo akurat miałam gości, i się faktycznie nie dogotowały.

Może za dużo - jedna dosyć pełna tacka, ale z prześwitami.
--

XL

34. Data: 2012-03-09 22:14:32

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Na pewno. Tyle ze jak nie jadłaś takich z parnika, całych, to nie wiesz, o
> jaki efekt chodzi...

Nie przesadzaj, masz fajerki, możesz spokojnie takie z parownika zrobić,
wystarczy mieć sitko na garnek.

--

Paulinka

35. Data: 2012-03-09 22:16:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Mar 2012 23:09:52 +0100, Anai napisał(a):

> Na parownikach się nie znam, ale ryż do chińszczyzny nie powinien być sypki.

Ano to chciaam własnie napisać.
Ryż (tylko okrągły!!!) zagotowuję tylko, przykrywam i wstawiam na godzinę
do piekarnika, Wychodzi taki jak trzeba, trzymający się w kupie ;-), dobry
do jedzenia pałeczkami, choc oczywiście nie jemy go nimi.
--

XL

36. Data: 2012-03-09 22:17:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Mar 2012 23:12:51 +0100, JBP napisał(a):

> [...]
> potrzebuje 35-40 minut. Może spróbuj wydłużyć czas parowania.
> A pytałaś córkę, w jaki sposób i jak długo ona gotuje (bo Wasze maszyny są

Spytam, ale ziemniaków chyba nie parowała, bo oni jedzą raczej ryż, choć u
mnie zażerają sie ziemniakami, ponieważ one zawsze są "z fajerek" - nie ma
porównania z niczym :-)

--

XL

37. Data: 2012-03-09 22:19:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Mar 2012 23:13:22 +0100, Paulinka napisał(a):

> Ja wolę ryż na wagę, a nie porcjowany
> w torebkach.

Podobnie i ja - w torebkach gotowałam tylko ze dwa razy w życiu. Dla mmnie
nie ma to jak garnek i dochodzenie ryżu w piekarniku.
--

XL

38. Data: 2012-03-09 22:20:25

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.03.2012 23:16, Ikselka pisze:

> [...]
> do piekarnika, Wychodzi taki jak trzeba, trzymający się w kupie ;-), dobry
> do jedzenia pałeczkami, choc oczywiście nie jemy go nimi.

Ja jem.. ;)
a taki sypki, to z tydzień bym jadła zanim bym skończyła :D

Anai

*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
***** http://photo-of-anai.gu.ma/ *****
"Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone
możliwości regeneracyjne."

39. Data: 2012-03-09 22:21:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Mar 2012 23:14:32 +0100, Paulinka napisał(a):

> Nie przesadzaj, masz fajerki, możesz spokojnie takie z parownika zrobić,
> wystarczy mieć sitko na garnek.

Póki co od czasu do czasu piekę w popielniku - pycha. A parowanie - owszem,
spróbuję, ale to na pewno nie będzie TO - tak twierdzi MŚK. Parnik to
parnik - ilość też ma znaczenie, każdy czynnik ważny.
--

XL

40. Data: 2012-03-09 22:21:29

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Podobnie i ja - w torebkach gotowałam tylko ze dwa razy w życiu. Dla mmnie
> nie ma to jak garnek i dochodzenie ryżu w piekarniku.

Mama robi w piekarniku, kasze zresztą też. Jest różnica.

--

Paulinka

Tematu obieraczek finalizacja.
Dla Pan na tej grupie i osobiscie dla XL-elki
Trująca sol !
Garnki Thomas Cook and Pour by Rosenthal Group
Nóż