Pasternak zachwyca.

11. Data: 2016-12-25 13:14:07

Temat: Re: Pasternak zachwyca.
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-25 o 13:03, Ikselka pisze:

> Brukwi mam pełną taczkę. Pierwszy raz uprawiałam. Jak na razie nie zachwyca
> saute, ale w postaci surówki, z jabłkiem i śmietaną/jogurtem, jest całkiem
> smaczna. Przede wszystkim zdrowa i długo można przechować, a o to mi w jej
> uprawie chodziło.
>
> PS. Tylko gdzie ja to wszystko w przyszłym sezonie będę uprawiać i
> przechowywać, jak ja sobie właśnie 40 odmian dalii zamówiłam u jednego
> miłośnika tychże, co ma ich 700, a większość z nich docelowo chciałabym
> mieć :-)))

Podobno lotnisko w Radomiu będzie na zbyciu, to byś pas startowy
obsadziła daliami, budynki przeznaczyć na przechowalnię (ty wiesz ile
karpieli tam się zmieści? ze cztery taczki!!!), z tego największego
zrobic kuchnię, na parkingu pomidory posadzić itp. Pomożemy ci
zaprojektować, jakby co :) :)
pozdr
Stefan

12. Data: 2016-12-25 13:33:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim <n...@p...tu> wrote:

> [...]
>
> A z zupą z białych korzeniowych świetnie komponuje się szynka sous vide
> z żurawiną i puree z tychże korzeni. Z pasternakiem, a jakże! Ja do
> takiego puree bardzo lubię dodać duże ilości natki z pietruszki. Sous
> vide można zastąpić konfitowaniem. Ach!
>
> A propos konfitowania. Ostatniej wielkiej nocy zamiast, tradycyjnie,
> sparzyć białą kiełbasę, zalałem ją smalcem i wstawiłem do piekarnika na
> 90 stopni na jakieś 2 godziny. Zupełnie inny smak. Rozpływała się w
> ustach. A po wystudzeniu można chleb smarować. Polecam.
>
> No i jeszcze a propos puree. Polecam do ziemniaków dodać trochę bobu.

Jak dotąd do puree ziemniaczanego używałam grochu - plus przecier z
pieczonych jabłek i z równie upieczonej słusznej główki czosnku.
Do golonki. Bosko smakuje.

> A jeszcze z korzeniowych białych - zwykły burak cukrowy wyszorowany i
> wstawiony do piekarnika - małmazja. Pomyśleć, że nasze babki podawały to
> [...]

Będę próbować Twych rad. A z tą kiełbasą zalaną smalcem w słoiku toś mi z
nieba spadł, bo właśnie w panice przekopywałam internet w poszukiwaniu
przepisu - kiełbasy mi się narobiło nie wiedzieć ile, przesadziłam chyba
trochę.
Myślę tylko, czy można przechowac to dłużej bez ryzyka, czy lepiej
trzykrotnie potraktować rzecz piekarnikiem?

--
XL

13. Data: 2016-12-25 13:36:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> [...]
> karpieli tam się zmieści? ze cztery taczki!!!), z tego największego
> zrobic kuchnię, na parkingu pomidory posadzić itp. Pomożemy ci

Dzięks, o dzięks, pomysł przedni, ale na szczęście już mi MŚK się
zadeklarował, że się wyrzeknie kawałka lasu jakby co :-D

--
XL

Jakie nietypowe dania robicie?
Nie ma już zwykłej soli?