Re: Patelnia do nalesnikow

Data: 2005-12-29 23:34:11
Temat: Re: Patelnia do nalesnikow
Od: Mati <m...@S...wp.pl>

w <news:dp04cf$i7m$1@news.onet.pl>
Kyllyan napisał(a):

> a ile sztuk naleśników z tego wyjdzie?
> bo robiłem według takiego przepisu:
>
> 200 g mąki
> 200 ml mleka
> 200 ml wody
> 2 jaja sól do smaku
>
> i ledwo mi i żonie na obiad starczyło
> a było to jeszcze nadziane ruskim nadzieniem:
>
> twaróg i ziemniaki po równo
> podsmażona cebula
> sól i dużo pieprzu do smaku
> zamiast ziemniaków może być ugotowana i zmielona fasola.

Ja zawsze robi w duzej takiej misce jakby :D i starcza mi na 2 dni :D a
przepis jest taki :).

Nalesniki.------------------------------------------
-

5 jajek
0.8 kg maki
troche oliwy do ciasta to troche to jakies pol szklanki :P
mleka okolo 0.8 litra
cukru z 5 lyzeczek
plaska lyzka soli

Ja robie zawsze tak:
Na poczatku wbijam wszystkie jajka potem sypie make i leje mleko ale
nie cale ktore mam. Tylko okolo 0.5l. Miskuse pozadni potem do sypuje
oraz dolewam inne skladniki i dopieszczam tzn. Dosypuje maki jesli jest
za zadkie albo mleka jesli za geste. Jesli wlalismy juz za duzo mleka
wg nas mozna dolac szklanke wody :) i nic sie nie stanie. No i na
patelnie wlawam wazowka rozprowadam przechylajac patelnie potem jak
cala widoczna czzesc nalesnika sie zetnie tzn bedzie miala taki zoltawy
kolor przwracam na jakas minutke i nalesnik gotowy.

Nadzienie.----------------------------------------

Najelpiej mi smakuja z Twarogiem.

potrzebne nam bedzie:
2 zoltka od jajek
twarog - najlepiej dosyc tlusty albo taki do sernikow czyli hmm taki
konsystencji smietanki ;)
Cukier okolo 8 lyzeczek - zalezy ile kto lubi :)

Do miski nie musi byc duza wkladamy twrog wbijamy jedno zoltko od jajka
i mieszamy az bedzie jednolita konsystencja potem cukier i jelsi bedzie
za gesty to mozna 2 zoltka jak kto lubi ja wole gestrzy.

Wykonczenie.---------------------------------------

Smarujemy nalesnika serem. Skladamy w trojkaciki czyli razn bierzemy go
na pol i potem jak powstanie nam pokole to je znowu na pol :) i
powstaja nam takie jak to moj kolega nazywa kliny. Wejda maksymalnie 4
na patelnie :). Rozgrzewamy maslo na patelni na srednim ogniu zeby sie
nam nalesniki nie przypaliy kladziemy juz gotowe (posmarowane serkiem
;)) nalesniki na patelnie. (trzeba je podsmazyc poniewaz w serze jest
zoltko a sorowe jest niezdrowe) Smazymy je az bedzie lekko zarumienione
. Przewracamy i to samo.

Normalny czlowiek 4 kawalkow razej nie zje :D bo ciezko dosyc. (bardzo
sa syte)
kladziemy okolo 2-3 na talerz polawamy smietana i posyujemy cukrem :),
albo ostatno polewalem polewa czekoladowa i tez byly pyszne :)

Kurcze ale sie rozpisalem :)

--
mati
m...@g...mm.pl