Re: Patelnia dwustronna do naleśników

From: Aneczka <a...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Patelnia dwustronna do naleśników
Date: Wed, 11 Jan 2006 21:45:40 +0100

Skakanka napisał(a):

> A jeśli nie to może znacie sposób na smażenie puchatych naleśników
> (takich pod syropek klonowy albo konfiturę) na zwykłej patelni? Na
> zwykłej niestety zawsze ślicznie rosną do czasu, kiedy próbuję je
> odwrócić, wtedy robi się z tego taki smutny, płaski placek. Moja
> Prabacia smażyła naleśniki (nazywała to omletami, ale to był słodki
> naleśnik z jajek, mąki i mleka), które były bardzo puszyste i
> niewyobrażalnie pyszne. Od lat próbuję coś takiego zrobić i kończy się
> żałosnie.

Omlet to nie naleśnik (przynajmniej dla mnie - naleśnik jest cienki i ma
trochę inną konsystencję), ale co tam ;)
Co do przewracania (omletów, bo z naleśnikami radzę sobie za pomocą
szerokiej łopatki)- miałam ten sam problem. Kiedyś moja Przyjaciółka
zdradziła mi swój sposób i od tamtego czasu omlety wychodzą mi super :)
Biorę dwie patelnie i jak omlet jest już wyrośnięty, lekko podpieczony
od spodu, podważam go leciutko łopatką (leciutko, żeby go nie porwać -
tylko ja wsuwam), przykładam na wierzch (nie mam dwóch jednakowych, ale
i tak działa) tą drugą, rozgrzaną, lekko posmarowaną tłuszczem i szybko
przekręcam. Pierwszy wyszedł tak sobie, od drugiego już super :)

Nie wiem czy ten przepis był na grupie (ja mam go z Outcook), ale bardzo
polecam:

Omlet Cesarski:

Składniki:
25 dkg mąki
1/2 litra mleka
6 dkg cukru
4 jajka
sól
rodzynki
masło (do smażenia)

Przepis jest na dwie porcje (mnie wyszło 3)

Żółtka, cukier, sól, mleko i mąkę zmieszać, dodać sporo rodzynek i
delikatnie połączyć z ubita pianą z białek. Ciasto powinno byc dośc
luźne, stężeje podczas smażenia.
Wylać na patelnię teflonową z roztopionym masełkiem i smażyć na niezbyt
dużym ogniu. Przełożyc omlet na drugą stronę i dosmażać na złoto.
Plastikową albo drewniana łopatką podzielić toto na patelni na cząstki,
bo omlet cesarski podaje się w kawałkach (nie dzieliłam, bo wolę w
całości).

A ten zwie sie elastycznym naleśnikiem i taki jest - nadaje się do nauki
obracania naleśników :)

Składniki:
200 gr mąki
200 ml mleka
2 jajka
6 łyżek zimnej wody
szczypta soli
1 łyżka cukru
2 łyżki oleju

Do mleka dodać mąkę, jajka, wodę, sól i cukier.
Zmiksować na gładką masę.
Dodać olej.
Smażyć na gorącej patelni z dwóch stron.

--
Pozdrówki,
Aneczka