Pekińska kapusta

1. Data: 2003-03-29 16:21:22

Temat: Pekińska kapusta
Od: "MaKa" <maka[NoSpam]@chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pekińską kapustę i nie wiem co dalej z nią zrobić poza podaniem jej ze
śmietaną. Może ma ktoś jakiś fajny pomysł ;o)

1. Data: 2003-03-29 16:58:45

Temat: Re: Pekińska kapusta
Od: "Basia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest taki fajny przepisik na sałatkę -kapusta
pekińska,ananas,rodzynki,majonez,jogurt naturalny,pieprz i chrzan(1 łyżka
chrzanu na porządną porcję).ja do tej sałatki dodałam jeszcze gotowanego
kurczaka.Całość ma bardzo oryginalny smak -polecam
Pozdrowionka
Basiek

1. Data: 2003-03-29 17:56:23

Od: "KaRoLa" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja uwielbiam z sosem jogurtowo- tzatzikowym [ czosnek ogorek zielony]
do srodka daje mieszanke warzyw jakie tylko mam pod reka - ogorek kiszony,
dymka, kukurydza, papryka itp.
Pozdrawiam
K.

1. Data: 2003-03-29 17:57:20

Temat: Odp: Pekińska kapusta
Od: "Małgorzata" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja robię tak:
pekińska, pomidory, ogórek świeży, rzodkiewka, kukurudza z puszki na to
oliwa z oliwek plus zioła z przyprawy do sałatek Kamisa mieszm i gotowe..
Można dorzucić ser feta lub obsmażone kawałki kurczaka ( pomiziane
papryką)..
Proporcje dowolne..
Smacznego

1. Data: 2003-03-30 06:38:28

Temat: Re: Pekińska kapusta (+ cos do niej)
Od: "Charty" <a...@b...net.anti.spam> szukaj wiadomości tego autora

Drobno siekam ;)
do tego robie DIP chrzanowo pieprzowy
podaje w miseczkach ;) dip w osobnym naczyniu i kazdy sam sobie miesza
kapuste z DIPem, jak sie wczesniej zmiesza kapuste z dipem to sie robi
miekka, a lepsza jest chrupiaca ;)

do tego moj taki dziwny pomysl ;) filet z kurczaka a'la krewetki ;)
filet z kurczaka pokroic na male kawaleczki, mniejwiecej wielkosci krewetki
koktailowej przyprawic na ostro (chilli, sol, pieprz) zalac sosem sojowym,
wymieszac i odstawic na 30 minut do lodowki
pozniej smazyc w WOKu na maxymalnym ogniu (okolo 4 - 5 minut) ciagle
mieszajac
kawalki kurczaka ladnie sie poskrecaja przybierajac postac krewetki ;)
SMACZNEGO

Pozdrawiam
Arth.

1. Data: 2003-03-30 08:32:19

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam pekińską kapustę i nie wiem co dalej z nią zrobić poza podaniem jej ze
> śmietaną. Może ma ktoś jakiś fajny pomysł ;o)

OJOJOJOJ! Przesmaczna jest ta kapusta :)
A mozna z niej robic naprawde wiele rzeczy! Mnostwo salatek, surowek do
obiadu, dodawac do zup, dusic z pomidorami i podawac z zmieniakami.
Jezeli pozwolisz podrzuce Ci linki do tego, co ja zazwyczaj robie (procz
tego robie sporo innych rzeczy, ale nie warto ich wklepywac na strone, bo
stanowia po prostu wariacje ;-) Wczoraj np. zrobilam salatke, z tego co w
domu, czy li z kapuchy pekinskiej, gotowanej i pieczonej piersi kurczaka,
sera zoltego, papryki, oliwek, odrobiny kaparow, majonezu, jogurtu i ziol.
Maz sie oblizywal, ja uwazam, ze salatka byla najnormalniejsza w swiecie.
Kapusta po prostu jest uniwersalna i latwo cos z niej wykombinowac.
Zobaczysz, polubisz to warzywo.

http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis4.html
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis81.html
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis96.html
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis193.html
pasuje tez do drugich dan, np.
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis183.html
poniewaz wystarczy ja wymieszac przed podaniem z sosem zlozonym z oliwy,
octu winnego do smaku i odrobiny wody oraz dowolnych ulubionych ziol, np.
mieszanki ziolowej do salatek, pieprzu, soli, papryki, koperku.
Jezeli nie umiesz robic sosow, to mozesz kupic sosy w torebkach np. knorra
czy winiary, takie malutkie, wystarczy dodac olej i wode.

Generalnie z kapusty pekinskiej mozesz robic dodolne surowki, dodajac wedle
gustu skladniki takie jak: pomidor, ogorek, papryka, kukurydza, rzodkiewka,
tunczyk, ser feta, kurczak, wedlina, ser, oliwki. Do tego sos majonezowy,
majonezowo-jogurtowy, majonezowo-smietanowy, z dodatkiem czosnku, ziol albo
odmiany vinaigrette.

pozdr.
Wkn_idzie_na_rower (bo w Sopocie sprzedaja pyszne gofry!)

1. Data: 2003-03-31 06:06:00

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

==========
Oprocz wszystkich fantazyjnych salatek
mozesz pocieta w waskie paski
kapuste po prostu polac czosnkowym
vinigretem. W zaleznosci od tego, z czym jest
podawana mona dodac troche cukru.
I juz.

waldek
==========

1. Data: 2003-03-31 15:50:44

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MaKa" <maka[NoSpam]@chello.pl> napisał w wiadomości
> Mam pekińską kapustę i nie wiem co dalej z nią zrobić poza podaniem jej ze
> śmietaną. Może ma ktoś jakiś fajny pomysł ;o)

Ostatnio bylo u mnie:
kapusta pekinska + kurczak smazony + kukurydza + ogorek konserwowy + sos
majezonowo-smietanowo-jogurtowo-musztardowy. Mniam. Wchlonelismy niczym
rasowe jamochlony :)
A poza tym przegladnij posty z ostatniego tygodnia (zdaje sie); bylo cos tam
:)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-03-31 17:07:30

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MaKa napisał:
> Mam pekińską kapustę i nie wiem co dalej z nią zrobić poza podaniem jej ze
> śmietaną. Może ma ktoś jakiś fajny pomysł ;o)
>
> --

Ja wczoraj pekinska popelnilam. Pokrojona kapusta, ogorek. Sos: 1/4
kostki fety rozmieszana z jogurtem naturalnym. To wymieszac z kapusta i
ogorkami, posypac koperkiem.

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-04-02 16:36:15

Od: "brzoskwinia" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kruszynka <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b69o4q$bom$...@n...news.tpi.pl...
> Użytkownik "MaKa" <maka[NoSpam]@chello.pl> napisał w wiadomości

Ja przyrzadzam surowko-salatki z kapusta na 100 sposobow. Dodaje do niej
groszek, kukurydze, ogorki kiszone lub konserwowe (ogory sa bardzo
wskazane - nadaja calosci wyrazu), parowki, jajka, czerwona fasole,
pomidory... itd. w roznych kombinacjach. Co tam akurat mam pod reka. Do tego
sos typu vinegret albo jakis z gotowych sosow Knorra, takich co to sie je
miesza z woda i olejem (najlepiej mi podchodzi koperkowo-ziolowy). Calosc
robi sie 15 minut. Pusc zatem wodze fantazji.
Monika

lubczyk
Co ze szczupaka ?
fernet