Pieczeń duszona z pręgi.

21. Data: 2010-05-28 12:55:48

Temat: Re: Pieczeń duszona z pręgi.
Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Zapakowana - a ja nie pomnę. W każdym razie duża. Kupię małą.

Korbka na wojnę, a na dzisiaj kup maszynkę Zelmer i oba zespoły mielące nr.5
i nr.8. Naprawdę warto, cena nie tragiczna. Młunek do ziaren suchych i
oleistych, szatkownica z tarką, praska do owoców miekkich i akcesoria di
kiełbas, ciastek i makaronu.

22. Data: 2010-05-28 13:03:01

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> [...]
> i oleistych, szatkownica z tarką, praska do owoców miekkich i akcesoria di

I cytrusiarka.

http://www.zelmer.pl/sprzet_kuchenny/maszynki-do-mie
lenia/maszynka-do-mielenia-986/

23. Data: 2010-05-28 15:13:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 May 2010 14:55:48 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]
> i nr.8. Naprawdę warto, cena nie tragiczna. Młunek do ziaren suchych i
> oleistych, szatkownica z tarką, praska do owoców miekkich i akcesoria di

Dzienks - obecnie mam MUMa Professional i przystawki, tudzież Zelmer-kę na
szybko :-)

24. Data: 2010-05-30 16:32:20

Od: Diabełson <"hellboyNO SPAM"@satan.org> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Ponieważ flaki nieoczyszczone trudno kupić, bo nawet w moich ulubionych
> sklepach sprzedają już poddane obróbce, w zw. z tym flaki gotuję tylko na
> więta i to nie zawsze, bo jest tyle innego jedzenia.

tak, z flakami to jest duży problem. Ostatnio, jak kupiłem "gotowe", to
4 razy odlewałem wodę, zanim zniknął smak i zapach wapna. Krfa mać!
Dawniej sam sobie czyściłem bez żadnego wapna pod strumieniem wody,
nawet książki, strona za stroną ;). Ale to był smak...

--
INVINCIBLE LIKE VALLEY OF ROSPUDA...LIKE GRACIE'S...LIKE GOLDEN
ORDA...LIKE MROCZEK BROTHERS...

25. Data: 2010-05-30 18:28:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 May 2010 18:32:20 +0200, Diabełson napisał(a):

> [...]
> Dawniej sam sobie czyściłem bez żadnego wapna pod strumieniem wody,
> nawet książki, strona za stroną ;). Ale to był smak...

Mam pomysła: pójdę na targ mięsny (jest taki u nas) i spytam, czy sprzedają
flaki nieoczyszczone. Nie mam wielkiej nadziei, ale...

26. Data: 2010-05-31 08:06:38

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miało byc "zamarynować", potem "zabajcować", więc wyszło, co wyszło ;-P

Zabejcowac.. z tego co wiem ^^

27. Data: 2010-05-31 10:00:14

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
http://www.przepisy.rzeszow.pl/content/bajcowanie-dz
iczyzny-zaj%C4%85c-sarna-dzik

> Bejca to barwnik do drewna.

Jako i zaprawka do mięsa. Bakca wyszła komuś z niemieckim "ei"...

28. Data: 2010-05-31 10:15:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

29. Data: 2010-05-31 10:21:31

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Bejca to barwnik do drewna.

Polecam edukacyjnie:
http://sjp.pwn.pl/slownik/2443391/bejca
--
Bbjk

30. Data: 2010-05-31 12:45:35

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.przepisy.rzeszow.pl/content/bajcowanie-dz
iczyzny-zaj%C4%85c-sarna-dzik

> Bejca to barwnik do drewna.

Okazuje sie ze nie tylko :P
http://www.kucharz.pl/strona.php?id=91
Co należy wiedzieć o zaprawianiu wołowiny:
- Zaprawiać (bejcować) należy w lodówce, nigdy w temperaturze pokojowej.
- Mniej kruche kawałki mięsa powinny być marynowane przez co najmniej sześć
godzin; bejcowanie dłużej niż przez 24 godziny może sprawić, że mięso stanie
się gąbczaste.

http://www.nagrilla.com/Przepis/bejca_do_miesa/

a więc bejca :-)

http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=bejcowanie+m
i%C4%99sa&rlz=1R2SUNC_plPL363&aq=1&aqi=g10&aql=&oq=b
ejcowa&gs_rfai=&fp=52a50db09d5eae44

Nóż elektryczny - ostrze do mrożonek
Marynata na grila
mrożenie szpinaku - pilne
smacznego!
syfon do bilej smietany - co jeszcze da sie ubic?