Pieczeń duszona z pręgi.

11. Data: 2010-05-27 14:22:12

Temat: Re: Pieczeń duszona z pręgi.
Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

Z niebejcowanej pręgi mięso i rosół na bazę do flaków - niebo w gębie - o
ile samemu czyści się flaki, bez wapna.

12. Data: 2010-05-27 23:55:59

Od: "Xena" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

w wiadomości: htlodm$pks$...@n...net.icm.edu.pl,
E. <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> laurowe, pieprz, ziele angielskie - zemleć na proszek, obsypać mięso).
> w brytfance ukladać warstwami: na dół ciut oleju, potem warstwa mięsa,
> warstwa cebuli pokrojonej w piórka i znów mieso, na wierzch cebula.
> Podlewasz wodą lub bulionem tak do połowy.
> Pakujesz pod przykryciem do piekarnika i dusisz ok. 1,5 do 2 godzin
> zaglądając i przekładając mięso, by to z wierzchu nie wyschło.
>
> Dobrze upieczona wołowica jest krucha tak, że rozpada się w ustach i
> noża nie trzeba używać do jedzenia :)
> Już kilka osób zrazonych do wołowiny z powodu podeszwy pozytywnie się

Potwierdzam. Czytając to - jakbym czytała o osobie, która mnie wołowiną
przekonała do tego, że nie musi być podeszwą. A potem popatrzyłam w adres
mailowy i wszystko jasne - to właśnie Ty ;)

pozdrawiam Tatiana
--
Każde uogólnienie jest niebezpieczne, nawet to
/Aleksander Dumas/

13. Data: 2010-05-28 08:31:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 May 2010 14:25:07 +0200, E. napisał(a):

> W dużym mieście nie ma szans - kupuje się taką, jaką akurat mają w sklepie.

200 000 mieszkańców to faktycznie malutkie miasteczko :-)

14. Data: 2010-05-28 08:34:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 May 2010 16:20:15 +0200, Panslavista napisał(a):

> I maszynka 32 - można ostrym nożykiem przemleć całą świnkę na kiełbasy bez
> zbytniego zmęczenia, z czasem można kupić motoreduktor do 1,5kW 100 - 120
> obrotów na min. Zrobić sprzęgło i mieć super maszynkę do przetworów za małe
> pieniądze.

Dzięki-dzięki, taką to ja mam, no, trochę mniejszą. Waży chyba z 4 kilo,
więc do zmielenia mięsa na 4 kotlety nie będę jej wyciągać. Służy do
mielenia mięsa na kiełbasy tylko. Pojemność korpusu to ma chyba na kilogram
mięsa na raz :-)

15. Data: 2010-05-28 08:46:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 May 2010 16:22:12 +0200, Panslavista napisał(a):

> Ikselka wrote:
>
> Z niebejcowanej pręgi mięso i rosół na bazę do flaków

Takie podstawowe rzeczy wie chyba każda gospodyni, czyż nie? Zawsze do
rosołu daję pręgę, szponder, prócz oczywiście antrykotu jako głownego
składnika. Generalnie rosół uznaję tylko wołowy, odkąd nie sposób kupić
dobrego koguta mięsnego (nie kura, nie kurczak, lecz młody, tuczony
kogut!). Ostatnio dostaję czasem takie koguty od rodzinki, ale przeciez nie
mogę żerować na ich pracy. Prędzej sama sobie zacznę hodowac - mam warunki
i ochotę. A mięso z takiego kogutka, nawet po prostu ugotowane w rosole, to
w porównaniu z "miejskimi" kurczakami rzecz... absolutnie BEZ porównania. I
to nie jest przesada. To inna forma białka, no po prostu.
Kiedy pierwszy raz dostałam taki prezent, ciocia powiedziała: "Masz,
jedzcie, bo już zapomnieliście, jak smakuje dobry kurak. Wujek to takiego
ze sklepu nawet nie tknie! Raz kupiłam, to ugryzł kawałek i wypluł."
Myślałam, że ciocia żartuje. Tymczasem odkąd spróbowaliśmy jej "kuraków",
też te "sklepowe" znikły prawie zupełnie z listy moich zakupów... No nie
mogę/możemy ich jeść już. Jeszcze skrzydełka w KFC mogą być, bo
nafaszerowane chemią, przyprawami, można zjeść raz w roku i nie umrzeć...

> - niebo w gębie - o
> ile samemu czyści się flaki, bez wapna.

Ponieważ flaki nieoczyszczone trudno kupić, bo nawet w moich ulubionych
sklepach sprzedają już poddane obróbce, w zw. z tym flaki gotuję tylko na
więta i to nie zawsze, bo jest tyle innego jedzenia.

16. Data: 2010-05-28 08:49:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 May 2010 14:25:07 +0200, E. napisał(a):

> Dobrze upieczona wołowica jest krucha tak, że rozpada się w ustach i
> noża nie trzeba używać do jedzenia :)

O to chodzi. A spróbuj jeszcze przed pieczeniem/duszeniem zambajcowac
jednak - to oprócz kruchości zyska także soczystość. Tzn zniknie efekt
"kruchych włókien".

17. Data: 2010-05-28 09:04:45

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> sklepach sprzedają już poddane obróbce, w zw. z tym flaki gotuję tylko na
> więta i to nie zawsze, bo jest tyle innego jedzenia.

Bo z flakiami jest tak samo jak z brojlerami.

18. Data: 2010-05-28 09:04:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 May 2010 10:49:15 +0200, Ikselka napisał(a):

> O to chodzi. A spróbuj jeszcze przed pieczeniem/duszeniem zambajcowac

Miało byc "zamarynować", potem "zabajcować", więc wyszło, co wyszło ;-P

> jednak - to oprócz kruchości zyska także soczystość. Tzn zniknie efekt
> "kruchych włókien".

suchych włókien

19. Data: 2010-05-28 09:05:37

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> więc do zmielenia mięsa na 4 kotlety nie będę jej wyciągać. Służy do
> mielenia mięsa na kiełbasy tylko. Pojemność korpusu to ma chyba na

Czyli 22...

20. Data: 2010-05-28 09:30:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 May 2010 11:05:37 +0200, Panslavista napisał(a):

> Czyli 22...

Zapakowana - a ja nie pomnę. W każdym razie duża. Kupię małą.

Nóż elektryczny - ostrze do mrożonek
Marynata na grila
mrożenie szpinaku - pilne
smacznego!
syfon do bilej smietany - co jeszcze da sie ubic?