Pieprz czerwony

1. Data: 2001-08-28 11:39:07

Temat: Pieprz czerwony
Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich sympatycznych grupowiczow (u Was naprawde mozna
dpoczas:-) ).

Przepisu na razie dla Was nie mam (na razie!), ale za to mam pytanie.
Kolezanka z Turcji przywiozla czerwony pieprz w ziarnach i zadala mi
klopotliwe pytanie: "do czego mozna go wykorzystac?" Poniewaz ja nie mam
zielonego :-) pojecia, zaproponowalam,ze napisze na grupe pl.rec.kuchnia.
Pomozecie ?

besitos
evelyna

1. Data: 2001-08-28 11:45:16

Temat: Re: Pieprz czerwony
Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik evelyna <e...@r...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mfvrr$249$...@s...rmf.pl...
> [...]
> zielonego :-) pojecia, zaproponowalam,ze napisze na grupe pl.rec.kuchnia.

nie znam dokładnych przepisów na to cudo, ale wiem, że czerwony pieprz jest
łagodniejszy niz czarny i można go używać do jasnych sosów, mięs, ryb, a
takze warzyw.

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-08-28 12:35:41

Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "evelyna" <e...@r...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> zielonego :-) pojecia, zaproponowalam,ze napisze na grupe pl.rec.kuchnia.

do tego samego co inne pieprze :-))
Dojrzały pieprz ma kolor czerwony, jeżeli zedrzemy z niego skórkę mamy
pieprz biały. Niedojrzały pieprz jest zielony, a jeżeli przed suszeniem
został poddany fermentacji to się robi czarny. ( tak jak zielona i czarna
herbata )

--
pozdrawiam:-))
Sławomir J. Marusiński

1. Data: 2001-08-28 14:44:10

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamas" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pieprz biały. Niedojrzały pieprz jest zielony, a jeżeli przed suszeniem
> został poddany fermentacji to się robi czarny. ( tak jak zielona i czarna

Aha!:-) Dzieki za uswiadomienie ;-) i za pomoc

evelyna
ktora poczula sie straszna ignorantka :-)

1. Data: 2001-08-28 22:26:40

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Aug 2001 14:35:41 +0200, "Kamas" <m...@k...net.pl>
wrote:

> [...]
>pieprz biały. Niedojrzały pieprz jest zielony, a jeżeli przed suszeniem
>został poddany fermentacji to się robi czarny. ( tak jak zielona i czarna

No nie calkiem - ziarna na pieprz zielony zbiera sie jednak wczesniej
- powinny byc jeszcze miekkie, na czarny pozniej, kiedy zawieraja
wiecej piperyny. Bialy i czerwony (fioletowym tez przez niektorych
zwany) to faktycznie ziarno dojrzale - przy czym zrobienie bialego to
tez jakies cuda z moczeniem w solance zeby lupinka z ziarna odeszla...

--
Darek

Kiszona papryka
Do francuskich grupowiczow.