Podróże kulinarne

11. Data: 2005-07-06 19:44:38

Temat: Re: Podróże kulinarne
Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Tafelspitz to nasz sztukamięs, robiony zwykle z pierwszej krzyżowoej, a
> "svickova" to znaczy "polędwica", powinna być to polędwica, a obecnie, w
> lepszych restauracjach jest to rzeczywiście polędwica. Co prawda
> podawanie polędwicy duszonej w sosie może się wydawać barbarzyństwem,
> ale dobrze zrobione jest to znakomite.

za dawnych czasów podawano Tafelspitza jako svickova, czyli trochę
chachmencili :-)
Tafelspitz to właściwie znaczy pierwsza krzyżowa, jak sprawdziłem, ale
kojarzy się z tymto gotowanym w sosie chrzanowym.

Waldek

12. Data: 2005-07-07 07:59:58

Od: "Wojtek H." <s...@c...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Użytkownik medea <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:dagvcj$l84$...@p...provider.pl...

> Jeśli chodzi o Słowację, to nigdy mi sie nie udało zjeść tam niczego
> dobrego.

Drodzy moi! Słowacy mają wspaniałe sery!
Kurcze blade wte i nazad....
Zdaje się, że nasi górale kłócąc się o czyste ręce stracili w UE rejestrację
oscypka na rzecz Słowaków. Tego potwierdzić nie mogę (info z trzeciej ręki,
a nasze "wadze" informują tylko o "sukcesach").

Najwspanialsze "bryndzowe pirohy" jadłem na Słowacji.
Jadłem je maniakalnie przez ponad tydzień, kiedy zaczęły mi pękać wargi
z braków witaminowych - przestałem je jeść.
W tej chwili takie pierogi robię z fety - bo pseudobryndza polska się nie
nadaje.
--
Serdecznie - Wojtek H.

13. Data: 2005-07-07 08:12:30

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek H." <s...@c...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> z braków witaminowych - przestałem je jeść.
> W tej chwili takie pierogi robię z fety - bo pseudobryndza polska się nie

O, wybacz, po prostu nie wiesz, gdzie kupować prawdziwą bryndzę :)

Margola Z Bryndzą Pienińską

14. Data: 2005-07-07 09:38:17

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek H. napisał(a):

> W tej chwili takie pierogi robię z fety - bo pseudobryndza polska się nie
> nadaje.

To jeszcze zdradz przepis na taki farsz do pierogow z fety lub bryndzy.

tapta
GG:4082847

15. Data: 2005-07-07 12:22:11

Od: "Aska" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamil Raczynski" <r...@r...yupe.net> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich.
> W najbliższym czasie planuję odwiedzić: Słowację, Austrię, Węgry,
> Szwajcarię. Oczywiście takiej okazji nie wolno zmarnować, dlatego
chciałem
> zapytać: co warto jeść?

To ja sie dolacze do polecania austriackich slodkosci (pisze fonetycznie
gdyz niemieckiego ni w zab): apfelstrudel (strudel z jabłkami) + wanila sos
(ciastko plywa w tym sosie co bardzo mi smakowo odpowiada) i germknudel mit
mon mit - oczywiscie - wanila sos. To drugie to taki parzak nadziewany
marmolada posypany mielonym makiem z cukrem i polany sosem waniliowym -
absolutny hit ostatniego mojego narciarskiego wyjazdu. Dzien bez germknudla
byl dniem straconym.
Pozdrawiam
Joanna

16. Data: 2005-07-07 14:59:14

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Aska wrote:
poprawiam, coby w menu można było znaleźć.

> To ja sie dolacze do polecania austriackich slodkosci (pisze fonetycznie
> gdyz niemieckiego ni w zab): apfelstrudel (strudel z jabłkami) + wanila sos

Apfelstrudel mit Vanillensoße

> (ciastko plywa w tym sosie co bardzo mi smakowo odpowiada) i germknudel mit
> mon mit - oczywiscie - wanila sos. To drugie to taki parzak nadziewany
Germknödel mit Vanillesoße

taki pączek na parze, tylko większy

> marmolada posypany mielonym makiem z cukrem i polany sosem waniliowym -
powidła śliwkowe (czyli Pflaumenpowidl) lub marmolada z moreli
(Marillenmarmelade)

> absolutny hit ostatniego mojego narciarskiego wyjazdu. Dzien bez germknudla
> byl dniem straconym.

tylko trzeba uważać by dupsko potem pasowało do siedzenia, bo to
cholerna bomba kaloryczna.

No i jest jeszcze Palatschinken, czyli po naszemu naleśniki.

Waldek

17. Data: 2005-07-08 02:20:46

Od: Monica <v...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

W tej chwili takie pierogi robię z fety -

> Serdecznie - Wojtek H.

A przepisik mozna prosic?

18. Data: 2005-07-08 13:46:35

Temat: "svickova" (was: Podróże kulinarne)
Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Waldemar Krzok
Wed, 06 Jul 2005 21:44:38 +0200 napisałeś:

> kojarzy się z tymto gotowanym w sosie chrzanowym.

svickova na smitanie (jakos tak sie nazywa) - slodkawy, gesty, smietanowy
sos, na poledwicy konfitura, do tego knedliki i najczesciej kapusta
zasmazana.
takie danie Czesi serwuja w okolicach Nachodu, Broumova, Kralik. nie wiem
jak gdzie indziej.
--
Laik
"zasadniczo, moim zdaniem, ceny sie zmienia. albo spadną albo wzrosną .

19. Data: 2005-07-08 13:51:24

Temat: Re: "svickova"
Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka-wytnij-precz.com> szukaj wiadomości tego autora

Wysoki Sadzie, przychodzi do mnie Fri, 8 Jul 2005 15:46:35 +0200 w imieniu
grupy trzymajacej wladze Laik i mowi:

> [...]
> zasmazana.
> takie danie Czesi serwuja w okolicach Nachodu, Broumova, Kralik. nie wiem

Wszędzie, wszędzie - to właśnie takie danie prawie narodowe. A z innej
beczki, to na Słowacji mają piękny zwyczaj okraszania pierogów wędzoną
słoniną - mniam!

mucher

Jak zrobic szynke na kanapki
Czemu kobiety się maluja i perfumują?