Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

Data: 2010-11-01 08:59:33
Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

/// Kaszpir /// wrote:
> Witam !
>
> W nowo budowanym domu inwestor zastosuje ogrzewanie podłogowe w
> kuchni , przedpokoju i łazience. W łazience będzie także grzejnik. W
> innych pokojach normalne grzejniki.
>
> Ogrzewanie to piec na ekogroszek z podajnikiem.
>
> Chciałbym jeszcze kazać zamontować ogrzewanie podłogowe w salonie.
> Dlaczego ?
>
> W przedpokoju i kuchni będą kafelki. W salonie natomiast miały być
> panele. Jednakże stwierdziłem że brzydko by chyba wyglądało połączenie
> kafle-panele-kafle , a dodatkowo trzeba by jeszcze zrobić dodatkowy
> [...]

Podłogówka to całkiem oddzielny system ogrzewania.

Podłogówka może pełnić dwie role, wspomagający system dogrzewania podłogi w
kuchni korytarzu czy łazience albo zasadniczego systemu grzewczego.

W zależności od tego gdzie robimy OP i jaką pełni role możemy zastosować
różne systemu jej regulacji oraz podejście do wykonawstwa.

Systemu dogrzewania podłogi mogą być zrobione na uproszczonych regulatorach
z zaworem ograniczającym temperaturę powrotu. Mogą też być wykonane bez
projektu, na oko :)

Systemu ogrzewania zasadniczego powinny być zrobione na układach z
mieszaczami pompowymi zapewniającymi precyzyjniejszą regulację temperatury
zasilania oraz powinny być dokładnie obliczone. Najoptymalniej jest gdy
temperatura zasilania jest regulowana przez układ automatyki czy to
pogodowej czy z czujnikami temperatury w pomieszczeniach (mniej zalecane)
Błędy w projekcie i sterowaniu ogrzewaniem podłogowym w pomieszczeniach
gdzie na stałe przebywają ludzie mogą być szkodliwe dla zdrowia
przebywających tam osób.

IMHO to instalacje powinna wykonać i zaprojektować firma czy osoba mająca na
ten temat wiedzę a nie pan Kazio czy Henio.