Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

Data: 2010-11-01 20:37:05
Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

Użytkownik nacocito napisał:

> Mieszkałeś w bloku? Jeśli tak to pewnie wiesz że tam kaloryfery były
> cały czas ciepłe. Mniej lub więcej w czasie całej doby ale ciepłe. To
> wiedz że w twoim domu z kaloryferami tak nie będzie.
> Jak tylko w domu zostanie osiągnięta zadana temperatura to piec się
> odstawi i ze względu na nikłą bezwładność układu za chwilę kaloryfery
> będą zimne.

Ale ale...
Jak będzie piec na ekogroszek z podajnikiem, to nbiby dlaczego ma się
'odstawić'?
Przecież jak kolega zrobi sobie układ, który co i rusz będzie mu
wyłączał piec, to temperatura na nim będzie taka, że z dużą dozą
prawdopodobieństwa on skoroduje.

Na kotle na ekogroszek musi być utrzymywana temperatura minimum 58 st C
i nie ma miejsca na takie wyskoki, że niby to w domu zostanie osiągnięta
zadana temp, to się piec wyłączy. Co wtedy z temperaturą...? a no
spadnie poniżej wymaganego poziomu - np do 40, czy 30 st C i jak się
znowu uruchomi, to będzie pracował przez stosunkowo długi czas na
zaniżonej temperaturze - to dla mniego bardzo szkodliwe.

U mnie kocioł pracuje cały czas i utrzymuje temp zadaną ok 65 st C. Jak
się dom nagrzewa, to grzejniki stają się po prostu letnie, nie zimne...

Kotła na ekogroszek nie wolno co chwila wygaszać... A kaloryfery są cały
czas co najmniej letnie, chyba że zrobi się cieplej niż zakładają to
ustawienia zaworów termostatycznych.

pozdr
robercik-us