Re: Poleccie dobra jedzenie nad morzem...

Data: 2005-04-20 10:30:32
Temat: Re: Poleccie dobra jedzenie nad morzem...
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl>

In article <d45aig$16k$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl>
>
> :-)))
> A protekcja?
> His naval career began on January 1, 1771, when he reported to the
> third-rate Raisonnable as an ordinary seaman and coxswain. The vessel
> was commanded by Nelson's maternal uncle and, shortly after reporting
> aboard, Nelson was appointed a midshipman and began officer training.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Horatio_Nelson%2C_1st_V
iscount_Nelson

Mógł zostać polecony na midshipmena, ale później, aby zostać kapitanem
musiał awansować wykazując się zasługami i zdając egzaminy przez
wszystkie kolejne stopnie oficerskie. Po osiągnięciu stopnia kapitana
dalsze awanse były już tylko kwestią stażu i opróżniania się wyższych
stanowisk, ale nadal przebiegały stopień po stopniu.
(Mogę się oczywiście mylić, wszystkie moje wiadomości o królewskiej
marynarce tamtych czasów pochodzą z cyklów powieści o Hornblowerze i o
Jacku Aubreyu ;-) )

Władysław