Pomocy ! - chodza za mna fladerki

1. Data: 2003-02-11 07:53:23

Temat: Pomocy ! - chodza za mna fladerki
Od: Marek Smolinski <m...@h...chem.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczow !

Juz od dawna chodza za mna swieze fladerki, jadlem takie
pieczone nad morzem. Kupilem wreszcie.
Pytanie jak takie zrobic. Jak filetowac, piec itd.?

MarekS

_________________
Marek J. Smolinski E-mail: M...@C...UNI.TORUN.PL
OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY
Gagarina 7/112 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6114505
FAX NO. (+48) (056) 6542477
_________________

1. Data: 2003-02-11 08:47:33

Temat: Fląderki [P]
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie jak takie zrobic. Jak filetowac, piec itd.?

Odetnij łeb, trochę pod skosem. Ze środka wygrzeb flaczki
:(((((((((( Na pewno będziesz wiedział,jak.

Jeśli będą miały mlecz w środku (zorientujesz się, żew wyciągasz coś z
takiego "tunelu", to usmaż osobno)

Potem rybkę lekko posolić, popieprzyć (sic!), wytzarzać w mące,
otzrepać z mąki i na gorący olej.

Na średnim ogniu, dosłownie po 3-4 minuty z każdej strony.

Smacznego!

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-02-11 10:14:21

Temat: Re: Pomocy ! - chodza za mna fladerki
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam szanownych grupowiczow !
>
> Juz od dawna chodza za mna swieze fladerki, jadlem takie
> pieczone nad morzem. Kupilem wreszcie.
> Pytanie jak takie zrobic. Jak filetowac, piec itd.?

Takich jakie jadłeś nad morzem nigdy w domu nie zrobisz.
Skukces nadmorskich smażalni, to poprzepalane patelnie
i stary tłuszcz ;) Wierz mi, już nie raz chciałem zrobić
taką flądrę. Zawsze wychodziła dobra, ale nigdy taka.

Kararuh

1. Data: 2003-02-11 10:34:00

Od: Marek Smolinski <m...@h...chem.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@o...pl wrote:

> [...]
> i stary tłuszcz ;) Wierz mi, już nie raz chciałem zrobić
> taką flądrę. Zawsze wychodziła dobra, ale nigdy taka.

Pewnie masz racje, ale warto sprobowac.
Ciekawi mnie jak sie robi panierke do pieczenia ryb w
glebokim tluszczu.

MarekS.

_________________

1. Data: 2003-02-11 17:03:53

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Juz od dawna chodza za mna swieze fladerki

to straszne, a ludzie sie za Wami nie ogladają....?
;o)))
Myszka

1. Data: 2003-02-11 18:16:44

Od: "agniecha" <m...@W...iksserwis.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to straszne, a ludzie sie za Wami nie ogladają....?
> ;o)))
> Myszka

pewnie nie, ale gdyby fladerki były nieświeże to by się oglądali ;-)

agniecha

1. Data: 2003-02-11 18:33:14

Temat: Odp: Pomocy ! - chodza za mna fladerki
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Smolinski <m...@h...chem.uni.torun.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b2ajio$aj3$...@f...man.torun.pl...
> k...@o...pl wrote:
> Pewnie masz racje, ale warto sprobowac.
> Ciekawi mnie jak sie robi panierke do pieczenia ryb w
> glebokim tluszczu.
>
> MarekS

Mąka/jajko roztrzepane z łyżką mleka + bułka tarta/jajko bułka tarta,
obsuszyć na desce i smażyć. Jest to tzw. "ciężka panierka

--
pozdr.Alex
"Smakoszostwo jest aktem naszej władzy sądzenia, którym

1. Data: 2003-02-12 02:37:30

Od: "jarek" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Filetować ostrożnie, bo sobie łapy potniesz ich łuską, pieruńsko ostre
toto... A reszta to standardowo, jak każdą rybę.

> [...]
> i stary tłuszcz ;) Wierz mi, już nie raz chciałem zrobić
> taką flądrę. Zawsze wychodziła dobra, ale nigdy taka.

Nie przesadzasz troszeczkę, tam Sanepid przynajmniej raz w roku (w styczniu)
sprawdza, czy tłuszcz nie jest już zjełczały... Oczywiście żartuję,
pozdrowienia dla dzielnych urzędniczek tejże firmy. A tajemnica to chyba
tkwi w tym, że smażone są one (ryby, nie urzędniczki) na patelniach
elektrycznych, może to ma wpływ na smak (równomierna temperatura)...

j. - bez siga

1. Data: 2003-02-12 10:26:28

Od: m...@c...uni.torun.pl szukaj wiadomości tego autora

agniecha <m...@w...iksserwis.com.pl> wrote:

> pewnie nie, ale gdyby fladerki były nieświeże to by się oglądali ;-)

> agniecha
nie wiem czy na tej grupie wolno uzyc zwrotu "z ust mi to wyjelas" :)

A tak powazne to posrod wielu teorii tlumaczacych dlaczego ryby
nad morzem sa smaczniejsze jestem zwolnennikiem tej, ktora mowi:
jest smaczniejsza bo jest bardziej swieza.
Nie mieszkam nad morzem, wiec najczesciej ryby morskie mam mrozone.

MarekS.

_________________

1. Data: 2003-02-12 11:12:26

Od: "MaZi" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jarek" <z...@b...pl> napisał w wiadomości

[...]
> [...]
> tkwi w tym, że smażone są one (ryby, nie urzędniczki) na patelniach
> elektrycznych, może to ma wpływ na smak (równomierna temperatura)...

coz..., wg mnie tajemnica ich smaku nad morzem tkwi li tylko w ich
swiezosci tak jak w przypadku wszystkich ryb ;-), swoja droga najmilej
wspominam kazde wakacje u ciotki ktora pracowala we Wladyslawowie w
przetworni ryb, do woli rozkoszowalem sie rybkami smazonymi i wedzonymi
we wlasnym zakresie, wszystko prosto z kutra! Jesli ktos probowal
SWIEZEGO smazonego sledzia czy nawet dorsza to wie o czym pisze, nie
wspominajac o takich rarytasach jak fladerka, czy dziki baltycki losos
ktorego probowalem na surowo!

--
Mariusz a.k.a MaZi at m...@h...pl
GG 1199353

shoarme
Czy znacie jakis dobry przepis na ślimaki ???
Podudzia kurczece w sosie pieczarkowym
ciasto jogurtowe (długie)
Turystyczne potrawy z grzybów (długie)