Re: Pomysł na dorsza...

11. Data: 2016-04-01 14:34:21

Temat: Re: Pomysł na dorsza...
Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-31 o 16:10, Ikselka pisze:

> A zwłaszcza dla dorsza :-)
> Można panierować jaju i w samej mące - i wtedy do słoja w zalewę octową z
> cebulą. Małmazja.

Tak - zwłaszcza. Z ryby dawniej pospolitej ranga jego wzrosła do
szczytów wykwintności. Takiego świeżego, bałtyckiego nawet nie widziałem
już od ładnych paru lat.

12. Data: 2016-04-01 14:35:05

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-31 o 17:03, Stokrotka pisze:

> Zdecydowanie się nie zgadzam. Jest ciężka.
> Pieczona jest ok, albo zapiekana jak po gracku, tylko pracowita jest -
> to wada.

Może i za ciężka, ale gdy weźmiemy pod uwagę same walory smakowe to
chyba smażony (przyrumieniony) w panierce z mąki jest najbardziej
wskazany. Do tego odpowiednie wino i ... niech się chowają te wszystkie
szampany razem z kawiorem wzięte.

13. Data: 2016-04-01 15:37:03

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <C...@j...ru> wrote:

> Jakby na to nie patrzeć, brzmi apetycznie, ale mimo wszystko jest to
> moim zdaniem trochę psucie ryby.. Kapusta tak, ale jako dodatek.

Psucie ryby... :-)

No dobra, to się zrobi jakąś cienką, delikatną panierkę i do piekarnika
wrzuci :-)

> Post to chyba już był..

Podobno w każdy piątek go mają...

14. Data: 2016-04-01 15:37:04

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <C...@j...ru> wrote:

> Tak - zwłaszcza. Z ryby dawniej pospolitej ranga jego wzrosła do
> szczytów wykwintności. Takiego świeżego, bałtyckiego nawet nie widziałem
> już od ładnych paru lat.

U nas w USA i Kanadzie dalej ryba bardzo pospolita. Nic nadzwyczajnego ale
smaczna.

15. Data: 2016-04-01 15:37:05

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <C...@j...ru> wrote:

> [...]
> chyba smażony (przyrumieniony) w panierce z mąki jest najbardziej
> wskazany. Do tego odpowiednie wino i ... niech się chowają te wszystkie

Obtaczasz fileta tylko mąką czy czymś więcej?

16. Data: 2016-04-01 16:03:22

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Psucie ryby... :-)

Panowie, jeśli zabieracie się za psucie ryby, to najlepiej od głowy.
Tradycje i zwyczaje trzeba szanować.

Jarek

--
W końcu sekret kucharski: ryba nie krojona,
U głowy przysmażona, we środku pieczona,

17. Data: 2016-04-01 17:32:33

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Panowie, jeśli zabieracie się za psucie ryby, to najlepiej od głowy.
> Tradycje i zwyczaje trzeba szanować.

Ale ja mam już tylko filety z tego dorsza!

Jak tu żyć, panie premierze, jak żyć? :-)

18. Data: 2016-04-01 17:40:34

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-04-01 17:32, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> Ale ja mam już tylko filety z tego dorsza!

Gdzieś się zwęża chyba.

> Jak tu żyć, panie premierze, jak żyć? :-)

Mirabelki i szczaw.
Ale tylko polski, tylko prawdziwy.

19. Data: 2016-04-01 17:43:04

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-04-01 15:37, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

Ja (też?) tylko mąką.

20. Data: 2016-04-01 17:47:04

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak <q...@q...pl> wrote:
> Dnia 2016-04-01 15:37, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> Ja (też?) tylko mąką.

Dzięki dobry człowieku :-)

Bo my to takie niekumate w kuchni ;-)

w...nie