Re: Pomysł na dorsza...

91. Data: 2016-04-04 00:12:45

Temat: Re: Pomysł na dorsza...
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-04-03 o 22:12, Ikselka pisze:
> Ryby w folii się praktycznie DUSI - a potem tylko rozchyla folię

Czytaliście gdzieś, że folia aluminowa jest rakotwórcza?
Kupiłam, upiekłam w niej schab, ale potem się naczytałam o tej
rakotwórczości.

--
animka

92. Data: 2016-04-04 13:05:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Czytaliście gdzieś, że folia aluminowa jest rakotwórcza?
> Kupiłam, upiekłam w niej schab, ale potem się naczytałam
> o tej rakotwórczości.

Nie trzeba gdzieś, można tutaj. Niektórzy specjalnie prenumerują
pl.rec.kuchnia po to, by mieć na bieżąco aktualizowaną listę tego,
co zabija i co truje.

--
Jarek

93. Data: 2016-04-04 13:12:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Apr 2016 00:12:45 +0200, Animka napisał(a):

> Czytaliście gdzieś, że folia aluminowa jest rakotwórcza?
> Kupiłam, upiekłam w niej schab, ale potem się naczytałam o tej
> rakotwórczości.

Nie folia, tylko związki aluminium powstające podczas styczności folii z
solą i kwasami w potrawie. Dlatego powinno się piec tak, aby GÓRNA
powierzchnia potrawy nie miała styczności z folią - dolna jest zanurzona w
sosie z mięsa, więc nie przegrzewają się na niej substancje.

94. Data: 2016-04-04 15:57:21

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> powierzchnia potrawy nie miała styczności z folią - dolna jest zanurzona w
> sosie z mięsa, więc nie przegrzewają się na niej substancje.

Bajki piszesz...

95. Data: 2016-04-04 16:39:14

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Bajki piszesz...

Czy tu jest mowa o tym słynnym kwasie foliowym?

--
Jarek (może sobie wyguglam...)

96. Data: 2016-04-04 17:59:25

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy tu jest mowa o tym słynnym kwasie foliowym?

Dokładnie - alufoliowym i lulu lemon :-)

Ale już się nic więcej nie dowiemy... Nasza miła grupowiczka nabrała
strategicznie wody w usta...

97. Data: 2016-04-04 18:16:16

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-04-04 13:05, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

A co nie zabije nas, to wzmocni nas.

98. Data: 2016-04-04 18:29:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 04 Apr 2016 18:16:16 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2016-04-04 13:05, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> A co nie zabije nas, to wzmocni nas.

Czysta homeopatia 3-)

99. Data: 2016-04-04 19:02:59

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czysta homeopatia 3-)

Trujdno.

100. Data: 2016-04-04 19:05:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 04 Apr 2016 19:02:59 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2016-04-04 18:29, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Trujdno.

Zmniejsz dawkę :->

w...nie
Postnie!