Re: Pomysł na dorsza...

21. Data: 2016-04-01 17:56:51

Temat: Re: Pomysł na dorsza...
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2016 o 17:40 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> Dnia 2016-04-01 17:32, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> Gdzieś się zwęża chyba.

Oj, czepiasz się...
"u nas w USA i w Kanadzie", jak pisał nam "Polacks"...
On już jest tam, gdzie _bez_ głowy.

> Mirabelki i szczaw.
> Ale tylko polski, tylko prawdziwy.

To już dla Pszemola wspomnienia. Może zapas jajek na twardo, że życzliwie
podpowiem?
Też tanio...

--
Trefniś

22. Data: 2016-04-01 18:33:42

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> On już jest tam, gdzie _bez_ głowy.

> To już dla Pszemola wspomnienia. Może zapas jajek na twardo, że życzliwie

I znowu puściłeś śmierdzącego bąka w towarzystwie...

23. Data: 2016-04-01 18:36:36

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2016 o 18:33 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> I znowu puściłeś śmierdzącego bąka w towarzystwie...

My, "polacks", tak mamy...

--
Trefniś

25. Data: 2016-04-01 18:36:36

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

24. Data: 2016-04-01 18:36:36

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

26. Data: 2016-04-01 19:05:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Apr 2016 14:33:44 +0200, Trybun napisał(a):

> Jakby na to nie patrzeć, brzmi apetycznie, ale mimo wszystko jest to
> moim zdaniem trochę psucie ryby.. Kapusta tak, ale jako dodatek.

Tak właśnie myślę.

27. Data: 2016-04-01 19:09:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Apr 2016 14:34:21 +0200, Trybun napisał(a):

> Tak - zwłaszcza. Z ryby dawniej pospolitej ranga jego wzrosła do
> szczytów wykwintności.

W odróżnieniu od czasów socjalizmu teraz dorsz jest łowiony we właściwej
porze, a nie tuż po tarle, kiedy to jest właściwie samą skórą i żółtymi,
twardymi włóknami mięśniowymi. Łowiony we właściwej porze ma białoróżowe,
tłuste, delikatne mięsko. Cena zależy od jakości - a ryba nby ta sama :-)

> Takiego świeżego, bałtyckiego nawet nie widziałem
> już od ładnych paru lat.

Mąż mi przywozi co roku świeżą porcję - mrożę i mam.

28. Data: 2016-04-01 19:10:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Apr 2016 14:35:05 +0200, Trybun napisał(a):

> Może i za ciężka, ale gdy weźmiemy pod uwagę same walory smakowe to
> chyba smażony (przyrumieniony) w panierce z mąki jest najbardziej
> wskazany.

Tak robię - i to nawet bez jajka. To samo z karpiem. Młody, kilogramowy
karp, w dzwonkach, panierowany w mace krupczatce i smażony na klarowanym
masełku - to jest to!

29. Data: 2016-04-01 19:11:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Apr 2016 08:37:03 -0500, Pszemol napisał(a):

> No dobra, to się zrobi jakąś cienką, delikatną panierkę i do piekarnika
> wrzuci :-)

Piwną np - piwo plus mąka, bez jaja.

30. Data: 2016-04-01 19:12:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Apr 2016 08:37:05 -0500, Pszemol napisał(a):

> Obtaczasz fileta tylko mąką czy czymś więcej?

Filet [nieżyw.]. Z dorsza. Można i całego dorsza [żyw.], a nie tylko filet
3-]

w...nie
Postnie!
Re: Pomysł na dorsza...