Re: Pomysł na dorsza...

31. Data: 2016-04-01 19:13:36

Temat: Re: Pomysł na dorsza...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 01 Apr 2016 17:56:51 +0200, Trefniś napisał(a):

> Oj, czepiasz się...
> "u nas w USA i w Kanadzie", jak pisał nam "Polacks"...
> On już jest tam, gdzie _bez_ głowy.

> To już dla Pszemola wspomnienia. Może zapas jajek na twardo, że życzliwie
> podpowiem?
> Też tanio...

Byle w plecaku.

33. Data: 2016-04-01 19:29:25

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Filet [nieżyw.]. Z dorsza. Można i całego dorsza [żyw.], a nie tylko filet
> 3-]

Nazistka Gramatyczna! :-)

32. Data: 2016-04-01 19:29:25

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Piwną np - piwo plus mąka, bez jaja.

Brzmi ciekawie...

Piwo już mam:
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=102061
98822036065&id=1429860686

;-)
Jakie proporcje piwa do mąki?

34. Data: 2016-04-01 19:40:20

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

NIe zgadzam się: pyszne są pstrąg pieczony, albo flądra wędzona.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

35. Data: 2016-04-01 19:59:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Apr 2016 12:29:25 -0500, Pszemol napisał(a):

> Nazistka Gramatyczna! :-)

Estetka.

Wszelki zgrzyt w polszczyźnie odczuwam bardzo przykro i mocno -
zupełnie tak, jak niemal bolą mnie uszy, gdy ktoś fałszuje śpiewając,
grając na skrzypcach (uprzedzam - sfałszować grając na fortepianie się
raczej nie da).
Przebywanie za granicą nie zwalnia nikogo od poprawnej polszczyzny,
a wręcz przeciwnie, zobowiązuje - skoro już decyduje się jej nadal używać.
Nie przesadzam wcale; nie tropię WSZELKICH odstępstw, a tylko te
największe, które najbardziej boleśnie i trwale kaleczą mój ojczysty język.
A stało się już tak powszechnym używanie przez lud(zi) np. złych form
przypadków, że powoli ręce opadają, bardzo trudno już walczyć z powszechnym
"biorę ogórka", "zjadłem batona" it, a przecież wciąż jeszcze mówimy (dla
nieżywotnych) "zatrzymałem pociąg", "wziąłem kredyt", "pomyliłem
kierunek"... oraz (dla żywotnych) "mam psa", "głaszczę kota", "smażę
karpia", "spotkałem profesora". Ludziom się to wszystko zlało w jedno -
mówią o wszystkim jak o nieżywotnych, już nie ogarniając różnic, bo ani już
niczego nie czytają, ani niczego nie piszą, tylko OGLĄDAJĄ - obrazki...

A, tak mi się zebrało na smutki, ale przepraszać nie mam za co, o nie.

36. Data: 2016-04-01 20:01:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Apr 2016 19:40:20 +0200, Stokrotka napisał(a):

> NIe zgadzam się: pyszne są pstrąg pieczony, albo flądra wędzona.

To oczywiste! - jednak to coś zupełnie innego :-)

Ach, pstrąg, posmarowany masełkiem wewnątrz i na zewnątrz, z pęczkiem natki
pietruszki w brzuszku, zawinięty w alufolię i na pół godzinki do
piekarnika. Poezja :-)

37. Data: 2016-04-01 23:13:57

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.04.2016 o 14:34, Trybun pisze:

> Tak - zwłaszcza. Z ryby dawniej pospolitej ranga jego wzrosła do
> szczytów wykwintności. Takiego świeżego, bałtyckiego nawet nie
> widziałem już od ładnych paru lat.

Do Lidla się przejdź, to oczy otwiera.

Ewa

38. Data: 2016-04-01 23:23:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 Apr 2016 23:13:57 +0200, FEniks napisał(a):

> Do Lidla się przejdź, to oczy otwiera.

Aż TAKI świeży???? LOL
33333-]

39. Data: 2016-04-02 09:00:01

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-04-01 o 15:37, Pszemol pisze:

> Psucie ryby... :-)
>
> No dobra, to się zrobi jakąś cienką, delikatną panierkę i do piekarnika
> wrzuci :-)

Myślę że na eksperymenty z dorszem pozwolić sobie można gdy się ma do
dyspozycji większa ilość ryb. W innym wypadku najlepiej - panierka i
patelnia.

> Podobno w każdy piątek go mają...

No tak, jednak nie jest to chyba post zalecany przez Kościół?

40. Data: 2016-04-02 09:00:35

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

> U nas w USA i Kanadzie dalej ryba bardzo pospolita. Nic nadzwyczajnego ale
> smaczna.

Szczęściarz! Już dla samego tego warto wyemigrować do Ameryki.
Aczkolwiek dorsz atlantycki to nie do końca to samo co nasz bałtycki...
Nasz wydaje się być bardziej delikatny, bardziej soczysty. No i ma taki
charakterystyczny posmak którego nie idzie pomylić z inną rybą.

w...nie
Postnie!
Re: Pomysł na dorsza...
Re: Pomysł na dorsza...