Pomysły na pierś z indyka poproszę

1. Data: 2008-12-17 11:26:46

Temat: Pomysły na pierś z indyka poproszę
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

...na świąteczny obiad. Znudziło mi się trochę nadziewanie pieczarkami
lub śliwką suszoną. Może macie przetestowane jakieś inne sposoby, żeby
była soczysta i wyrazista w smaku? Aha, i koniecznie z sosem, bo lubimy
sosy. :)

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2008-12-17 11:36:18

Temat: Re: Pomysły na pierś z indyka poproszę
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Dec 2008 12:26:46 +0100, medea napisał(a):

> [...]
> lub śliwką suszoną. Może macie przetestowane jakieś inne sposoby, żeby
> była soczysta i wyrazista w smaku? Aha, i koniecznie z sosem, bo lubimy

Piersi kaczki posmarowane miodem i pieczone z majerankiem i
jabłkaaaaaamniammmmmmmniammmm... Nic innego nie istnieje w Święta ;-)

PS. Sorry za wtręt niezgodny z oczekiwaniami; indyka to my nie bardzo, więc
będę piekła, jak zawsze, w pierwszy dzień, kaczkę (elementy, sprzedają w
Makro, można sobie wybrać potrzebne, więc biorę piersi i udka). W drugi
dzień Świąt - steki z polędwicy wołowej z cebulą.
PS. A jakbyś tak tego indyka też upiekła z jabłkiem? A'la kaczka? Sos do
niego bedzie spod pieczenia, można mąka ziemniaczaną zagęścić...

3. Data: 2008-12-17 12:33:27

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Piersi kaczki posmarowane miodem i pieczone z majerankiem i
> jabłkaaaaaamniammmmmmmniammmm... Nic innego nie istnieje w Święta ;-)

Nie wiem, czy kiedykolwiek jadłam dobrze przyrządzoną kaczkę. Nawet w
naprawdę ekskluzywnej restauracji mi nie smakowała, więc sama się tym
bardziej za nią nie biorę.

> PS. Sorry za wtręt niezgodny z oczekiwaniami; indyka to my nie bardzo, więc

My ostatnio jadamy wołowinę na przemian z wieprzowiną, indyka dawno już
nie jedliśmy, więc uznałam to za dobry pomysł, zwłaszcza że udało mi się
kupić ładną pierś.

> będę piekła, jak zawsze, w pierwszy dzień, kaczkę (elementy, sprzedają w
> Makro, można sobie wybrać potrzebne, więc biorę piersi i udka). W drugi
> dzień Świąt - steki z polędwicy wołowej z cebulą.

Stania przy garach w święta nie uznaję. Zawsze staram się robić coś
takiego, co da się przyrządzić wcześniej np. zamarynować, a potem tylko
upiec, najlepiej w folii. Smażenia steków sobie nie wyobrażam w święta.

Ewa

4. Data: 2008-12-17 13:15:09

Od: "MagdalenaST" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message
> [...]
> śliwką suszoną. Może macie przetestowane jakieś inne sposoby, żeby była
> soczysta i wyrazista w smaku? Aha, i koniecznie z sosem, bo lubimy sosy.

Mi bardzo smakuje z morela zamiast śliwki.

Pozdrawiam
Magda

5. Data: 2008-12-17 16:28:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Dec 2008 13:33:27 +0100, medea napisał(a):

> Nie wiem, czy kiedykolwiek jadłam dobrze przyrządzoną kaczkę. Nawet w
> naprawdę ekskluzywnej restauracji mi nie smakowała, więc sama się tym
> bardziej za nią nie biorę.

Mnie w żadnej restauracji nic nie smakuje tak, jak w domu, więc robię
kaczkę z jabłkami tylko w domu. W tym roku się wykpię nieco, bo kupiłam
elementy, a dotąd piekłam dwie kaczki w całości, nadziane jabłkami -
renety, tylko renety się nadają. Teraz tylko dam jabłka do pieczenia wokół.
Kaczuszkę (tj. piersi i udka) natrę solą i pieprzem, majerankiem obficie,
oliwą, miodkiem (rączkami, a co) - i do gęsiarki :-)
Jabłka dają wilgoć - nie trzeba w trakcie pieczenia podlewać wodą, tylko
parę razy sosem, który sie wytworzy. Wsio.

Spróbuj kiedyś, poza jakąkolwiek okazją - jak przetrenujesz, będziesz miała
świetne danie na domowe występy świąteczne w przyszłości :-)
Można przygotować to wcześniej, a do piekarnika wstawić o oznaczonym
czasie.

> [...]
> takiego, co da się przyrządzić wcześniej np. zamarynować, a potem tylko
> upiec, najlepiej w folii. Smażenia steków sobie nie wyobrażam w święta.

Z polędwicy? - przecież to tylko parę minut (plus ok. pół godziny na
wstępne zamarynowanie w oliwie z octem balsamicznym jasnym i pieprzem, może
być z zielonym, no i z tą cebulą, z którą się ją potem usmaży). Po
obustronnym szybkim usmażeniu i potrzymaniu minutę pod przykryciem bez
ognia i ponownym dosmażeniu bez przykrycia mamy wykwintne, a równocześnie
najbardziej "olewackie" w robocie danie :-)

6. Data: 2008-12-17 21:04:48

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Spróbuj kiedyś, poza jakąkolwiek okazją - jak przetrenujesz, będziesz miała
> świetne danie na domowe występy świąteczne w przyszłości :-)

Spróbuję. To dobry sposób z tymi mrożonymi częściami.

> Z polędwicy? - przecież to tylko parę minut

Parę minut to jeden stek. Jak chcesz ich zrobić kilka, to więcej czasu.
Na patelni zmieszczą się 2 maks. 3. Możesz mieć dwie patelnie, ale to
już się robi spore przedsięwzięcie. Nie lubię tego pryskania tłuszczu
naokoło, przekładania w pośpiechu i to jeszcze w stroju odświętnym. To
nie dla mnie. Steki mogę robić na co dzień. ;)

Ewa

7. Data: 2008-12-17 22:19:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Dec 2008 22:04:48 +0100, medea napisał(a):

> [...]
>
> Parę minut to jeden stek. Jak chcesz ich zrobić kilka, to więcej czasu.
> Na patelni zmieszczą się 2 maks. 3. Możesz mieć dwie patelnie, ale to

Mam dużą patelniuchę, specjalnie do befsztyków - chodziło mi oczywiście o
befsztyki, nie o steki. Na tej mojej mieści się z 10 plastrów poledwicy
plus cebula spoko.

> Nie lubię tego pryskania tłuszczu
> naokoło,

No tak, na kuchence gazowej czy elektrycznej to problem - czyszczenie nie
jest potem przyjemne. Ale na fajerkach - tłuszczyk się pięknie wypala, czy
może wyparowuje i niemagowcaleawcale - zostaje zawsze czyściutka blacha :-)

> przekładania w pośpiechu i to jeszcze w stroju odświętnym. To
> nie dla mnie. Steki mogę robić na co dzień. ;)

Ja nie, boby mi się przejadły ;-P

8. Data: 2008-12-17 22:38:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> lub śliwką suszoną. Może macie przetestowane jakieś inne sposoby, żeby
> była soczysta i wyrazista w smaku? Aha, i koniecznie z sosem, bo lubimy

http://zpierwszegotloczenia.pl/przepisy/sznycle-z-in
dyka-z-bananami/

Brzmi baaaaardzo ciekawie, choć może trochę pracochłonnie, ale na pewno
jest przesmaczne, no i z sosem, o który Ci chodzi.
Wydrukowałam sobie - na pewno przećwiczę przy najbliższej okazji.

9. Data: 2008-12-18 05:44:42

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, czy kiedykolwiek jadłam dobrze przyrządzoną kaczkę. Nawet w
> naprawdę ekskluzywnej restauracji mi nie smakowała, więc sama się tym
> bardziej za nią nie biorę.

Polecam chińską kuchnię. Jadłem kiedyś w Hongkongu kaczkę, która była
podwędzana, potem gotowana w rosole, następnie nie wiem co się z nią działo,
ale znalazła się w moim daniu, z ryżem, przyprawami i sosem sojowym. Po
prostu niesamowicie dobre mięsko. Niestety nie mam pojęcia jak to
przyrządzić, ale zainteresuj się chińskimi przepisami i eksperymentuj.

> My ostatnio jadamy wołowinę na przemian z wieprzowiną, indyka dawno już
> nie jedliśmy, więc uznałam to za dobry pomysł, zwłaszcza że udało mi się

Niezdrowo...

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

10. Data: 2008-12-18 05:47:54

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Nadziej ją nadzieniem z 50 kg bigosu co go zrobił Panslavista. Sos możesz
przyrządzić z roztopionego salcesonu z ozorków, też od niego.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Re: DZISIAJ...
Dobry sklep z kawą i herbatą