Re: Popiół z węgla kamiennego - co z nim zrobić?

Data: 2010-12-30 05:00:43
Temat: Re: Popiół z węgla kamiennego - co z nim zrobić?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

"p 47" <k...@w...pl> wrote in message
news:ifgvl5$fri$1@news.task.gda.pl...

> Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
>>
> (...)>
>

> Uzupełniając mój wczesniejszy post, jako ciekawostkę (a także jpewne
> ostrzeżenie) dodam tu, że w Głównym Instytucie Górnictwa przebadano
> popioły powstałe w wyniku spalenia węgla różnych gatunków, granulacji i z
> różnych kopalni. Okazało się, ze zaledwie 27% z tych kilkuset badanych
> próbek spełniało normy promieniowania pozwalające użyć je do produkcji
> elementów budowlanych,- pozostała znaczna większość badanych popiołów, bo
> [...]

Dlatego też wykorzystanie popiołów powinno odbywac się pod kontrolą oraz
przy intensywnym mieszaniu popiołów z niską radioaktywnością z tymi o
wysokiej radioaktywności i rozpraszanie ich na dużej powierzchni.
Najbardziej radioaktywne należałoby uczynić składnikiem betonów pod drogi z
dodatkami hydrofobowymi, aby uniknąć ich wypłukiwania.