Pory w beszamelu

1. Data: 2006-10-27 09:25:17

Temat: Pory w beszamelu
Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys w bardzo zamierzchlej przeszlosci a jakiejs imprezie jadlem pory w
beszamelu, na goraco.
Bylo to przepyszne ale nie mam pojecia jak to bylo przyrzadzone.
Czy ktos z Was robi cos takiego lub zna sprawdzony przepis?
--
Arek

2. Data: 2006-10-27 09:36:33

Temat: Re: Pory w beszamelu
Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

jeśli spróbujesz zrobić po prostu sos śmietanowy na szalotce odrobinie
białego wina z lekkim dodatkiem masła będzie o niebo lepiej . musisz
pamiętać o tym że beszamel to sos powoli odchodzący w niebyt
przedstawiciel starej sztuki kulinarnej i przez wielu obecnie uważany za
"kaszanę" ze względu na użycie mąki do zagęszczenia.

pozdro piotr

3. Data: 2006-10-27 09:39:10

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał

beszamel to sos powoli odchodzący w niebyt
> przedstawiciel starej sztuki kulinarnej i przez wielu obecnie uważany za
> "kaszanę" ze względu na użycie mąki do zagęszczenia.

Ja nawet nie wiem jak sie ten sos do tych porow nazywal, tak po prostu
strzelilem.
Jesli podasz mi dokladnie jak sie robi ten sos o ktorym piszesz to bede
bardzo wdzieczny.
--
Arek

4. Data: 2006-10-27 09:46:53

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ok nie ma sprawy.
na patelnię rzucasz troszkę posiekanej szalotki lub cebuli zalewasz
winem białym redukujesz prawie w całości ale to zależy od gustu zalewasz
śmietaną od 30% wzwyż zagotuj i wmieszaj kawałki chłodnego mmasła ilośc
też zależy od ciebie jaką wolisz konsystencję i smak popróbuj.
a na koniec możesz dodać składniki jakie przyjdą ci do głowy kawałki
pomidora np.
aha no i nie zapomnij o magicznym proszku.

pozdro piotr

5. Data: 2006-10-27 10:12:28

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> pomidora np.
> aha no i nie zapomnij o magicznym proszku.

To co piszesz musi byc bez smaku przeciez tam nie ma zadnych przypraw.
Piszesz cos o pomidorach, a gdzie tu pory.
Ja pytalem czy ktos zna przepis na pyszne pory na goraco w jakims sosie
przypominajacym beszamel.
--
Arek

6. Data: 2006-10-27 11:34:03

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

masz gotowy sos pory sparzysz i chwilę poddusisz w tym sosie jeśli
zechcesz. wykaz trochę inwencji i pomysłowości nie wszystko znajdziesz w
necie. kuchnia to nieustanne eksperymentowanie.

piotr

7. Data: 2006-10-27 11:39:33

Od: k0m0r <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

clafoutis napisał(a):
> [...]
> przedstawiciel starej sztuki kulinarnej i przez wielu obecnie uważany za
> "kaszanę" ze względu na użycie mąki do zagęszczenia.

Mysle, ze tez niebagatelny wplyw ma to, ze latwo go po prostu zepsuc,
wiec dzisiaj w czasach latwej i szybkiej kuchni beszamel odchodzi w
zapomnienie.

8. Data: 2006-10-27 13:11:08

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Oct 2006 11:36:33 +0200, Waćpanna lub waćpan clafoutis, w
wiadomości <news:ehsk4t$aka$3@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> pamiętać o tym że beszamel to sos powoli odchodzący w niebyt
> przedstawiciel starej sztuki kulinarnej i przez wielu obecnie uważany za
> "kaszanę" ze względu na użycie mąki do zagęszczenia.

A szkoda, bo ja go uwielbiam, szczególnie tę nutkę gałki muszkatołowej.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

9. Data: 2006-10-27 13:17:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tatiana" <y...@g...pl> wrote in message
> [...]
> --
> Pozdrawiam, Ti`Ana
> "The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

Pewnie! Nie wiem, dlaczego niektóre kobiety uważają, że kobieta bez odrobiny
ciała jest ładna i co więcej, że podoba się mężczyznom (chyba, że o ukrytych
skłonnościach homoseksualnych)...

10. Data: 2006-10-27 13:43:25

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> witam,
> musisz pamiętać o tym że beszamel to sos powoli odchodzący w niebyt
> przedstawiciel starej sztuki kulinarnej

A za to stara sztuka kulinarna przeżywa renesans, bo ludzie sa znudzeni tymi
nowosciami.

>i przez wielu obecnie uważany za "kaszanę" ze względu na użycie mąki do
>zagęszczenia.

Mozesz to rozwinąc?

DJD

Jaką polecacie lodówko-zamrażarkę
krem czekoladowy
Do wbijania gwozdzi, albo pieczonego.
Fajny przepis Wieprzownia po neapolitańsku spolszczona
Spokój czy to tak wiele?