Re: Posilki niskoglikemiczne

1. Data: 2010-08-29 20:01:49

Temat: Re: Posilki niskoglikemiczne
Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lebowski" <lebowski@*****.com> napisał w wiadomości
news:i5dq0k$qbq$1@speranza.aioe.org...
> Witam.
> Czy zna ktos moze jakies przykladowe kanapki, dania,
> praktyczne i latwodostepne z czegos
> co mozna dostac w zwyklym sklepie, a nie jakies obstrakcyjne
> i wydziwione?
> Lebowski

W tej niskoglikemicznej diecie wg Montignaca (możesz kupić książkę z jego
przepisami) chodzi o zasadę łączenia białek z tłuszczami i węglowodanów z
białkami, reszta konfiguracji odpada. Łatwiej sporządzić i zjeść (ze
smakiem) białka z tłuszczami, więc np. jak sobie usmażysz pierś z kurczaka
na oliwie, i do tego zjesz sałatę z oliwą i cytryną, to masz taki posiłek.
Można pierś zastąpić wołowiną, albo innym ścierwem. Natomiast z posiłkami
węglowodanowo-białkowymi bez dodatku tłuszczu jest ciężko. Ja kiedyś robiłam
sobie makaron razowy z jogurtem 0% zmiksowanym z truskawkami. Twaróg 0%
można kupić nawet w supermarkecie, więc jeśli Ci smakowałby chleb razowy z
takim twarogiem, to masz szybką kanapkę. Chyba, że zmiksujesz ten twaróg z
jogurtem 0%, żeby nie był taki suchy i dodasz szczypior np. Komponowanie
tych posiłków węglowodanowo-białkowych jest rzeczywiście trudne, bo nie są
one smaczne. Jednak na białka z tłuszczem to masz chyba całą paletę
pomysłów?
Pozdr.
A.

2. Data: 2010-08-29 21:07:54

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to moge niechcacy kogos w domu urazic.
> Ale powiedzmy problem miesa na tluszczu dam rade jakos ogarnac.
> A na twarog mozna dac komfiture slodzona fruktoza.
> Tylko jesc ciagle twarog z komfitura to po paru tygodniach moze troche
> zemdlic. O makaronie razowym pierwsze slysze, wiec go raczej w
> hipermarkecie nie dostane. I musi byc chyba obrzydliwy. Natomiast jogurt z
> truskawkami bardziej kojarzy mi sie z napojem niz posilkiem. Wiec
> faktycznie przydalo by sie jeszcze kilka pomyslow na kanpki. O ile ten
> chleb razowy to nie jest tylko handlowa nazwa petardy glikemicznej.

Makaron razowy masz też w markecie, poważnie. Tylko trzeba czytać i
przeglądać. A nie rzucać okiem. Równie dobrze może to być makaron z pszenicy
twardej durum, choć ja wolę razowy, taki ciemny, on chyba nawet ma wyższy
indeks glikemiczny niż ten z durum. Chleb razowy też musisz wybierać i
czytać skład. Trudno o takie chleby w markecie, ale się da znaleźć coś, co
ma na oko dobry wygląd, nie jest barwiony, a w składzie ma mąkę żytnią, wodę
i sól bez żadnego słodu i innych dupereli. Jednak jak chcesz być
hiperpoprawny w tej diecie, to lepiej znaleźć taki sklep, gdzie mają dowóz
od piekącego i on tam sam mówi, że jest to mąka z pełnego przemiału - to
jest ważne. I ważne jest to, że taki chleb niskoglikemiczny jest ... ciężki!
Poważnie.
Jogurt z truskawkami możesz wylać na ten makaron razowy! I masz posiłek.
Pomysł na kanapkę niskoglikemiczną to jeszcze chleb z tuńczykiem w wodzie z
puszki, do tego wszelkie ogórki, pomidory i co tam jeszcze z warzyw o niskim
IG.
Pozdr.
A.

3. Data: 2010-08-30 08:23:59

Od: panta_rei <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Użytkownik "Lebowski" <lebowski@*****.com> napisał w wiadomości
>
> W tej niskoglikemicznej diecie wg Montignaca (możesz kupić książkę z
> jego przepisami)

http://dietamm.com/ na prawdę nie znacie tej strony? Cała kopalnia
przepisów na forum- POLECAM!

> Komponowanie tych posiłków węglowodanowo-białkowych jest rzeczywiście
> trudne, bo nie są one smaczne.

No teraz to Cię poniosło ;)

--
Pozdrawiam, Sławomir panta_rei Frąc

4. Data: 2010-08-30 18:30:43

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu jest wyłuszczone szybko, jasno i na temat:

http://dietamm.com/indeks_glikemiczny

Skoro zatem mięsa i tłuszcze mają z założenia niski indeks, sprawa
nasycenia ryby tłuszczem przy smażeniu nie ma najmniejszego
znaczenia.

Nie myl IG z kalorycznością i wtedy sprawa się wyjaśni.

Zatem - kromka pumpernikla z choćby i sześcioma plastrami szynki wciąż
będzie miała niski indeks.

http://www.u.waw.pl/indeks-glikemiczny-tabela.php?ig
=11

Zgodnie z tą tabelą - nawet carbonara czy lasagne przyrządzona z serem
zółtym /byle z makaronem razowym/ - też. Itd, itp.

Ania

5. Data: 2010-08-30 22:02:15

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lebowski" <lebowski@*****.com> napisał
> Jednak w calym tym IG chodzi wlasnie o to, co napisala Ania (ffiona) zeby
> nie laczyc weglowodanow z tluszczami, bo IG jest wtedy jeszcze wyzsze.

A ja nigdzie nie podpisałam się jako Ania...

6. Data: 2010-08-31 18:27:53

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałam o tym tłuszczu nieszczęsnym.

Chleb piekę sama, więc jeśli tego nie robisz, zostaje ci chleb
chrupki /wasa/ o indeksie 35. Albo zawijanie czegoś w rodzaju
naleśników bazując na płatach ugotowanego pełnoziarnistego lasagne.

Rybę do kanapek można zrobić grilowaną. Mięso drobiowe, wołowe i
wieprzowe /chude/ - upiec w folii aluminiowej. Przyprawy są
"bezkarne", więc to wcale nie musi być bezsmakowe.

Jajka można ugotować w skorupkach, w "koszulkach" albo w mikrofalówce.

Szukaj pieczywa "Benus" i "Mestermacher" - wiele z nich nie zawiera
słodu ani cukru.

Są ogólnodostępne w sprzedaży.

http://www.benus.pl/

Ania

7. Data: 2010-08-31 21:10:12

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Sie, 21:39, Lebowski <lebowski@*****.com> wrote:

> Z tym jajkiem w mikrofali to mnie chyba troszke podpuszczasz ;-)

Nie, skądże ;-)

Np to:

http://www.galerialimonka.pl/118,187/pojemnik-do-got
owania-jaj-w-kuchence-mikrofalowej-msc-gadgets

Osobiście używam czegoś, co wygląda jak podwójna plastikowa patelenka
z pokrywką, można w tym zrobić dwa jajka "nibysadzone". Dodaje się po
łyżeczce wody, więc zero tłuszczu. Można też roztrzepać jajko z łyżką
- dwiema mleka i zrobić w mikrofalówce jajecznicę beztłuszczową.

Ania

8. Data: 2010-08-31 21:13:41

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Sie, 22:10, czeremcha <c...@t...pl> wrote:

> Osobiście używam czegoś, co wygląda jak podwójna plastikowa patelenka
> z pokrywką,

Coś jak to - tyle, że ja swoje kupiłam w sklepie "Wszystko za 2 euro".

Ania

9. Data: 2010-08-31 21:14:19

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Sie, 22:13, czeremcha <c...@t...pl> wrote:

> Coś jak to - tyle, że ja swoje kupiłam w sklepie "Wszystko za 2 euro".

Zapomniałam o linku

http://www.amazon.com/Nordic-Ware-Microwave-Cavity-P
oacher/dp/B00004W4UR

Ania