Re: Potrzebne adresy lekarzy leczacych borelioze

Data: 2007-08-25 18:59:40
Temat: Re: Potrzebne adresy lekarzy leczacych borelioze
Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

Jeff wrote:

> To produkcja jest tansza, ale opracowanie nowej technologii, wynalezienie
> nowego produktu technicznego czy leku sa nadal bardzo drogie. Ponadto
> wprowadzenie na przyklad nowego leku do obrotu, wymaga przeprowadzenia
> kosztownych, czesto dlugoletnich badan klinicznych.

co nie zmienia faktu, że produkcja już istniejących jest wielokrotnie
tańsza - więc i same leki powinny być tańsze. No, ale nie ma wolnego rynku,
więc płaćcie i płaczcie.

> Konsekwencje tego typu polityki odczuwaja obywatele krajow w ktorych
> zamykane sie zaklady produkcyjne w poszukiwaniu taniej sily roboczej w
> krajch biednych. Zdolnosci nabywcze spoleczenstwa w ktorym sprzedawny jest
> produkt finalny
> stopniowo maleja....itp i itd. Kolko sie zamyka.

oj, nie łapiesz. Zakład pracy się zamknie, jasne, ale też produkty będą o
wiele tańsze. O tyle tańsze, że summa summarum społeczeństwo wyjdzie na
olbrzymi plus.

Czym się ten plus będzie objawiał? Tym, że ludzie - zamiast tyrać w
fabryczkach - przejdą do sektora USŁUG, czyli zamiast tworzyć coś, co można
za grosze kupić z chin - będą tworzyć dobra luksusowe, czyli usługi. A
pozostałą część społeczeństwa będzie na te usługi stać, bo zaoszczędzi na
produktach robionych za grosze w chinach.

> [...]
> porzadkowych w tym panstwie. Glownie policji.
> Zwiazane jest to z tzw. polityka globalizacji, ktorej celem jest ochrona
> praw najbogatszej warstwy spoleczenstwa, kosztem warstw srednich, ktore sa
> glowna sila napedowa gospodarki krajow prowadzacych polityke wolnorynkowa.
> Coraz bardziej odczuwa sie np. w Kandzie ograniczanie praw obywatelskich
> pod pretekstem ochrony spoleczenstwa przed zagrozeniem terrorystycznym.
> Policja uzyskala w zwiazku z ta polityka dodatkowe prawa, ktore stoja w
> jaskrawej sprzecznosci z Karta Praw Czlowieka i Obywatela.

ten problem pojawia się na całym świecie, mniej więcej tutaj się zgadzamy -
ale nijak się to ma do dyskusji, więc może odłożymy to na jakąś nasiadówkę
przy tanim winie w stylu "eh, za moich czasów to było..."

:D

> Jak to po co? Niektore ubezpieczenia sa konieczne, bo sa pewnym
> zabezpieczeniem egzystencji. Nie sa jednak obowiazkowe. Jesli chcesz
> mozesz sie nie ubezpieczac, ale jesli np. ktos na terenie Twojej posesji
> zlamie sobie noge bo spadnie ze schodow, to moze zadac od Ciebie
> wyplacenia mu wysokiego odszkodowania.

Ooo, o to właśnie chodzi - nieobowiązkowe ubezpieczenia. To mi się podoba.

> Jest to dosc uproszczone rozumowanie. Kwota ktora podajesz nie ma zadnegon
> odniesienia do wartosci uslug ktore musialbym zaplacic np. w przypadku
> zachorowania na przewlekla chorobe.
> Takie sytuacje maja miejsce np. w USA, gdzie czesto czlowiek ktory
> powaznie zachorowal (np. nowotwor), traci caly dobytek swojego zycia w
> celu kontynuuowania leczenia, mimo ze byl wczesniej ubezpieczony.
> Michael Moore w swoim filmie pokazuje dosc dokladnie mechanizmy dzialania
> prywatnego systemu ubezpieczenia zdrowia.

Problem w tym, że w USA NIE MA prywatnego systemu ubezpieczenia. Jest jakaś
hybryda z kosmosu.

> Nieeeeee. Robia to do czego zmusza ich kondycja finansowa, a wlasciwie
> tragiczna utrata tej kondycji na skutek wadliwie dzialajacego prywatenego
> systemu ubezpieczenia zdrowia.

wadliwie działający - owszem. Prywatny - nie. Jak pisałem, to jakieś
kosmiczne nieporozumienie a nie żaden system ubezpieczeń.

> Alez Tomku wlasnie tak wyglada dokladnie gospodarka wolorynkowa i
> umozliwienie ludziom wolnego wyboru:)
> Dlatego tez w USA jest bardzo duzo obszarow, gdzie strach sie pokazac bez
> broni w kieszeni:)

Akurat przyczyny tego, że strach się pokazać są nieco inne, ale co do
gospodarki wolnorynkowej - zgadzam się. Powiem więcej, podoba mi się to.
Mądrzejsze zwierzęta przeżywają, głupsze przechodzą na DO, idą do
macdonalda albo zaczynają się leczyć na boreliozę :P

> Tak nawiasem mowiac chyba jestes pod pewnym wplywem
> teoretyka gospodarki wolnorynkowej, polityka kanapowego, Janusza Korwina
> Mikke. Prawda?

nah, sam sobie wszystko ułożyłem, korwin to taki raczej pajac - ale fakt że
w wielu sprawach ma rację

> Prawdopodobienstwo jest takie samo. W Polsce jest tragicznie, ale powodem
> tej sytuacji jest fatalne zarzadzanie polska sluzba zdrowia.

serio takie samo? A sprawdź dokładnie. W USA każdego chorego kieruje się na
10 000 badań, większość niepotrzebnych, ale... sam chyba wiesz, jak bardzo
rośnie prawdopodobieństwo wyleczenia raka jeśli takie "niepotrzebne"
badanie go wcześnie wykryje.

> Zerknales chociaz na strone dr Zbigniewa Halata, ktory jest ekspertem od
> polskich problemow zdrowia?

nie mam czasu, staram się zarobić kasę na emigrację :D

> Moze i mozna, ale mam powazne obawy, ze efekt bedzie podobny do tego ktory
> oglada sie w USA, o ile nie duzo gorszy.

Jeszcze kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu nie było takiej sytuacji,
dopiero "reforma" i "chęć pomocy najuboższym" pchnęły ceny usług medycznych
w USA w górę - i to 10krotnie.

--
www.vegie.pl