Powidło z śliwek - JAK???

1. Data: 2004-09-28 17:07:17

Temat: Powidło z śliwek - JAK???
Od: "Bronek" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

witam
jestem pierwszy raz na tej grupie gdyż potzrebuje pomocy ??
dostałem sliwki węgeirki i chciałem zrobić powidło - gdziemoge znaleśc
przepis jak to zrobić
prosze pilnie o pomoc

1. Data: 2004-09-28 17:42:10

Temat: Re: Powidło z śliwek - JAK???
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jestem pierwszy raz na tej grupie gdyż potzrebuje pomocy ??
> dostałem sliwki węgeirki i chciałem zrobić powidło - gdziemoge znaleśc

Przejrzałe śliwki wydrylować.Na dno garnka wlać trochę wody. Smazyć i mieszać.
Tak długo aż się zrobi 1/2 całej masy , a nawet trochę mniej. ( to może nawet
być kilka dni , w zależności jakim czasem dysponujesz). Na koniec smakujesz i
oceniasz , czy dodać cukru i ile. Można dodać wanilię, a także skórkę
pomarańczy-smażoną. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-09-28 17:51:34

Od: "Bronek" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Przejrzałe śliwki wydrylować.Na dno garnka wlać trochę wody. Smazyć i
mieszać.
z przykryciem garnka czy bez ???

1. Data: 2004-09-28 18:07:02

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aretkka napisał:

> [...]
> oceniasz , czy dodać cukru i ile. Można dodać wanilię, a także skórkę

Bez wody. "Ideą" powidła jest odparowanie, a nie dodawanie wody.
Najlepiej początkowo śliwki zagrzać w przykrytym naczyniu(mozna w
piekarniku), by się rozgotowały we własnym soku, następnie
gotujesz/smażysz odkryte, mieszając. Mieszanie jest nie tylko po to, by
się nie przypaliło, ale przyspiesza odparowywanie. Cukier zbyteczny,
powidła sa slodkie (czasem bardzo), o ile z dojrzałych węgierek.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-09-28 18:35:00

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mieszać.
> z przykryciem garnka czy bez ???

Ja nie przykrywam.
Areta

1. Data: 2004-09-28 18:41:08

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się nie przypaliło, ale przyspiesza odparowywanie. Cukier zbyteczny,
> powidła sa slodkie (czasem bardzo), o ile z dojrzałych węgierek.
Kilka łyżek wody, podpowiedział pan Tadzio z ostatniej sobotniej "Domowej
Kawiarenki" i ja z tej podpowiedzi przy następnym robieniu powideł na pewno
skorzystam. Na pewno nie wpłynie to ujemnie na jakość powideł, a po prostu
mniej zachodu.
Ja nie dodaję cukru, ale znam takich co dodają w granicach 100 gram na 1 kg
śliwki.
Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-09-28 18:56:56

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skorzystam. Na pewno nie wpłynie to ujemnie na jakość powideł, a po prostu

Nie znam pana Tadzia. Nie dodaję wody, nie widzę powodu, dla którego
miałabym. Pan Tadzio wyjaśnił, czemu ma służyć?
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-09-28 19:00:52

Od: "prysia" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> Nie znam pana Tadzia. Nie dodaję wody, nie widzę powodu, dla którego
> miałabym. Pan Tadzio wyjaśnił, czemu ma służyć?
Pewnie boi się o garnek, że jak zapomni na początku zamieszać, to sliwki mu
opieczętują dno.
prysia

1. Data: 2004-09-28 22:09:52

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 28 Sep 2004 20:07:02 +0200, BasiaBjk <b...@q...pl>
wrote:

> [...]
>się nie przypaliło, ale przyspiesza odparowywanie. Cukier zbyteczny,
>powidła sa slodkie (czasem bardzo), o ile z dojrzałych węgierek.

Z woda. Bez wody przysmaza sie do dna zanim sok zdaza puscic... Tyle
ze tej wody ma byc minimalna warstewka na dnie - tak do dwoch
milimetrow, byle na poczatku grzania cieplo rosprowadzila. W
porownaniu z iloscia wody zawartej w sliwkach jest to tyle co nic.

--
Darek

1. Data: 2004-09-29 06:08:05

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie znam pana Tadzia. Nie dodaję wody, nie widzę powodu, dla którego
> miałabym. Pan Tadzio wyjaśnił, czemu ma służyć?
> --
> pa, BasiaBjk
"Domowa Kawiarenka" to program emitowany z Krakowa. Gospodarzem jest pan
Tadeusz Gwiaździński, starszy pan, grubasek, chyba przyjeżdża z Austrii. Na
każde spotkanie zaprasza kogoś znanego z Krakowa, no i ........ ciekawie
gawędzą a także robi przeróżne smakołyki. Co się tyczy wody, to wydaje mnie
się, że prościej wlać kilka łyżek wody, niż PILNOWAĆ by wielki gar śliwek się
zagrzał.
Mam pytanie, czy można w czasie smażenia ( tak nawet po paru godzinach)
dosypać nowych owoców?
Chodzi mi taka myśl po głowie, tylko nie wiem czy nie schrzanię całości:-(
Zapotrzebowanie na powidła u moich domowników w tym roku jest duże i
pomyslałam, że jak mam siedzieć w kuchni, to niech to już będzie "efektywnie
na maxa". Pozdrawiam Areta
Ps. wracając do p. Tadzia, wiesz co on jeszcze robił z powidłami? On, on ....
je przecierał przez sito, żeby nie było skórek!

Przyprawy kuchni egipskiej
Tahini - gdzie w Warszawie ?
Niewolnictwo kuchenne
Dostałam suma, co począć?