Pralka Candy brudzi pranie

1. Data: 2006-02-12 21:52:18

Temat: Pralka Candy brudzi pranie
Od: "Mims" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam problem. Pralka ładowana od góry, ma dwa lata i od jakiegoś czasu -
niezależnie czy plyn wlewany jest do dozownika czy do bębna, na praniu, na
niektórych rzeczach pojawiają się plamy - ciemnoszare, jak z błota czy
jakiegoś smaru.
Jak do tej pory, rzeczy ponownie idą do pralki, tym razem bez płynu - i ..
po drugim, czy trzecim praniu są czyste. Czasem trzeba je potraktować
odplamiaczem...
Co najciekawsze w tym, to to, ze bez płynu nie zdarzyło się wyciągnąć nic
brudnego.
Fakt, guma (kołnierz?) trochę brudny jest, pomimo, ze co jakis czas jest
czyszczony; pralka praktycznie - jak nie pierze, to jest otwarta. Filtr też
czysty..
Pytanie brzmi - czemu ona plami - gdy się pierze z płynem??
Bo bez niego - nie ma zadnych zatrzeżeń...

2. Data: 2006-02-13 07:00:41

Temat: Re: Pralka Candy brudzi pranie
Od: "sebgab" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie brzmi - czemu ona plami - gdy się pierze z płynem??
> Bo bez niego - nie ma zadnych zatrzeżeń...

Wniosek jest prosty - te szare plamy to niedopłukany płyn do płukania. Też
miałem taki problem w pralce ładowanej od góry - co chyba jednak nie ma
większego znaczenia czy ładowana od góry czy nie. Po pierwsze chyba za dużo
płynu do płukania dajesz, po drugie może być jakiś problem z programem
płukania w twojej pralce. Ja nie pamiętam już jaki był wtedy problem w mojej
pralce, ale pamiętam że problem się rozwiązał w jakiś prosty sposób. Spróbuj
dodawać mniej płynu do płukania

pozdrawiam

sebgab

3. Data: 2006-02-13 07:48:02

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a może w dozowniku na płyn "zarosło" pozostałościami płynu i przy plynaki
zabiera ten brud wraz z płynem?
Nie znam tej pralki ale radzę pooglądać pojemnik na płyn (wyjąć i
wyszorować)
jack

4. Data: 2006-02-13 09:28:47

Od: "Onzo" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mims" <s...@p...com> napisał w wiadomości

To ja się trochę wtrącę w temat bo problem podobny a nie chcę zakłądać
innego wątku. Mam problem z odpłukiwaniem proszku w pralce. Na niektórych
ciuchach zostaje niespłukany proszek, nawet jak sypię dużo mniej niżjest
zalecane. Mniej jużsię nie da bo pranie sięnie dopiera a nawet jak płuczę 2x
to często nei wystarcza. Czy to kwestia pobieranai za małej ilości wody do
płukania czy może coś gdzieś przeczyscić??

Pzdr
Onzo

5. Data: 2006-02-13 09:30:00

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Onzo" napisał:

> [...]
> to często nei wystarcza. Czy to kwestia pobieranai za małej ilości wody do
> płukania czy może coś gdzieś przeczyscić??

Dwie kwestie. Jedna to czysty filtr wylotowy, żeby woda sobie cala szybko
odplynela.
Druga to syp polowę dawki niż zalecane i używaj dobrych a nie takich z
Kaufhauza.

P.

6. Data: 2006-02-13 09:47:55

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w moim Indesicie podwyższyłem poziom wody przez regulację hydrostatu (ale
można też bez regulacji, jeżeli da się go na mocowaniu odgiąć, tak, żeby był
jakieś 2 cm wyżej). Te 3 dodatkowe litry wody nie zmienią mi ani rachunku za
nią ani nie spowodują przekonania, że stałem się nagle trucicielem rzek wodą
z pralki.
Od tego czasu zero problemów ze śladami po proszku

JAck

7. Data: 2006-02-13 09:51:06

Od: " zayzayer" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <n...@w...pl> napisał(a):

> w moim Indesicie podwyższyłem poziom wody przez regulację hydrostatu (ale
> można też bez regulacji, jeżeli da się go na mocowaniu odgiąć, tak, żeby
> był jakieś 2 cm wyżej).
To nic nie da. Poziom wody nie zależy od wysokości hydrostatu.
A co do tego nie wypłukiwanego proszku, to jak już ktoś napisał - stosować
dobre proszki. Jeżeli jest klawisz poprawiający płukanie, to włączyć go na
stałe. Kiedyś, jak pralki pobierały właściwą ilość wody, to problemów takich
nie było, ale teraz klienci zaślepieni są tymi pierd.... klasami A

8. Data: 2006-02-13 09:55:12

Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niezależnie czy plyn wlewany jest do dozownika czy do bębna, na praniu, na
> niektórych rzeczach pojawiają się plamy - ciemnoszare, jak z błota czy

To rozpuszcza się w wodzie stop aluminium z cynkiem, z którego Candy robi
części :). Nic się nie martw, to niedługo się rozpuści do końca, pralka się
rozleci i przestanie brudzić w ogóle. Na drugi raz NIE KUPUJ CANDY.

Pozdrawiam

Czapla

9. Data: 2006-02-13 13:19:34

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiem, że Zayzayer to fachura, a ja tylko skromny amator
ale w tym przypadku, podniesienie hydrostatu podwyższy poziom wody o tyle
samo. No chyba, że hydrostaty teraz działają na innej zasadzie (ja znam typ
z membraną i wężykiem - poziom wody w bębnie podnosi się i przez weżyk
ciśnienie jest przekazywane na membranę, aż do wyłączenia styku).
Oczywiście można też pokręcić ale z reguły są dwie śruby regulacyjne (jedna
od wartości nastawianej - tą kręcić a druga od histerezy - tej nie ruszać)
JAck

10. Data: 2006-02-13 14:33:23

Od: " zayzayer" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <n...@w...pl> napisał(a):

> podniesienie hydrostatu podwyższy poziom wody

Nie podniesie ani o 1mm. Hydrostat może nawet leżeć na podłodze (tak jest
często w zmywarkach), liczy się słup wody, a nie powietrza,

Piec gazowy dwufunkcyjny - jaka temperatura wody
kolektor sloneczny - kupowac czy nie?
Pralka Candy i halasliwy beben
Czym wyczyścić mosiężne klamki?
Piec C.O. "PRDOM TERMET"