Prawa Podstawowe.

21. Data: 2016-05-07 13:35:04

Temat: Re: Prawa Podstawowe.
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 7 maja 2016 07:57:12 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> [...]
> wiadomości news:b943833d-edf0-4ad4-928c-002cf5d0e337@googlegrou
ps.com...

> Nie tylko...
>
> Prawdziwym wzorem tolerancji było imperium mongolskiego władcy Kublai Khana
> w Chinach (dynastia Yuan). Cywilizacja turańska, którą reprezentowało, jest
> nie tylko tolerancyjna, ale wręcz indyferentna. Po co odstraszać sobie
> podatnika?

> Jak mamy się zrozumieć, jak kłamiesz? Cywilizacja turańska bywała
> tolerancyjna dla różnych religii. Fakt. Dokąd tam nie pojawiły się religie

Ciekawe... katolicyzm za Yuanów miał się w Chinach jak nigdy (misje w Pekinie),
a także już szczególnie nestorianizm, który wyznawała połowa klasy rządzącej.
Przed Kublai Khanem były restrykcje na judaizm i islam (np. zakaz abdestu
i mykwy pod gołym niebem - dozwolone wyłącznie pod dachem), jednakże pomimo to
religie te zdołały rozplenić się w Chinach już przed ich zniesieniem, czemu
dziwił się nawet Marco Polo.

22. Data: 2016-05-07 13:44:21

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 7 maja 2016 08:56:02 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> [...]
> na początku przyszedł do Izraela- ale go odrzucili i to zdecydowanie
> (słyszałeś o ukrzyżowaniu?). Wcześniej jeszcze nie stronił od obcych- jak
> Samarytan czy Rzymian- co mu przecież Żydzi zarzucali. Po Rezurekcji a
> właściwie po Wniebowstąpieniu- powołał na apostoła pewnego obywatela
> rzymskiego- żeby Jego nauczanie zaniósł całemu światu. Objawił się też
> swojemu ukochanemu uczniowi, żeby się już nie wygłupiał z tą koszernością-
> bo nie ma już ani zwierząt ani ludzi nieczystych- chyba, że (ludzie)
> popełniają złe czyny. Nie słyszałeś o tem?

Co do Szawła, to pozostali apostołowie patrzyli na tegoż z podejrzeniami
i w zasadzie do dziś jest sporo ludzi, którzy sieją dookoła tego apostoła
różne wątpliwości.

W każdym razie prawosławie rosyjskie przynajmniej w swojej starej formie jest oparte
jeszcze na założeniu, że wśród pogan znajdują się mówiąc szeroko - dusze
duchowo żydowskie tj. ze skłonnościami do monoteizmu i należy wskazać im drogę.
Czyli nawracanie narodów ma interpretację przynajmniej częściowo przed-Pawłową.
Natomiast katolicyzm skoczył "w bok" - w stronę nawracania narodów odgórnie
i en masse, a nie via preferencje jednostek.

23. Data: 2016-05-07 14:27:01

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 7 maja 2016 09:07:59 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> [...]
> przypadki z przymiotnikiem- pogardliwą inwektywą choćby w tle. No ale to
> świadczy o posiadaniu w głowie zamiast wiedzy- różokrzyżowej propagandy.

Że co, że nie siedział brodaty mnich w białej szacie jak np. Roger Bacon czy
Ramon Lullus obkuty w "alchimijej" i nie święcił tych medalików z sentencjami
i "charakterami" aniołów? Siedział, odlewał i święcił. Ba, nawet na mieczach
wypisywane były mało ortodoksyjne modlitewki i zaklęcia, wystarczy sobie
pooglądać Szczerbca. A jeszcze lepiej poczytać modlitewnik Warneńczyka.

A co do Różokrzyża, to było jedno z tajnych bractw i zakonów rycerskich, jakie
powstały w późnym średniowieczu po upadku templariuszy. Katolicyzm od kasaty
templariuszy, zaś przed Trydentem - to była czarna dziura, kipiąca wszelakimi
kacerstwami i sekciarstwem. Przynajmniej z punktu widzenia autorów z okresu od
Trydentu do Vaticanum II - gdyż obecnie wracamy niemal oficjalnie do tego
stanu naturalnego (nie plewionego) i nikt już nie rzuca anatemami.

> [...]
> klasztorach w tamtych czasach nauczano retoryki, wręcz ćwiczono w niej
> mnichów (nie tylko- szlachta kształciła tam swoją progeniturę)- wyobraź
> sobie, żeby poprosić takiego mnicha prowadzącego dyskusję o poczytanie grup
> usenetowych. Oczywiście- natychmiast by stwierdził, że to jakaś awaria
> straszna, że tych durniów tu obecnych (nie wyłączając nas dwóch)- trzeba
> stąd pogonić. Natychmiast. Nie za treści. O nie. Wyłącznie za FORMĘ
> wypowiedzi. Następnie może wybrałby kilku z grup- może kilkunastu (realnie!)
> i pozwolił im usługiwać dyskutującym mnichom.

Masakra. Ile jednakże osób w wiekach średnich było na poziomie tych mnichów-
filozofów? Zaręczam, że to były jednostki. Tzw. dusze chrześcijańskie były
najczęściej na poziomie pańszczyźnianego z punku widzenia mnichów. O ile
w ogóle były chrześcijańskie więcej niż po powierzchownym pokropku i od święta.
Bo należy pamiętać, że obok tego dyskursu pisanego, który powoływał się na
autorytety Arystotelesa, Cycerona, Hieronima, Augustyna, Akwinaty - istniał
również dyskurs ludowy - ustny i pogański. Sama wiedza tajemna w średniowieczu
nie była zbrodnią, ale mnisi łacińscy postrzegali jako horror, że zgłębiają ją
również ludzie mówiący wyłącznie in vulgare - bo robią to przeciwko ich dominacji,
paskudzą im astral swoim barbarzyńskim szwargotem. "Przeciwnik
(satanas/diabolus) nie znosi łaciny", "dyaboł rozmawia po niemiecku" - głosiły
przysłowia tych mnichów i każdemu, kto szukał dojścia do wiedzy tajemnej
w swojej rodzimej kulturze niełacińskiej (zwłaszcza kobietom) zagrażała kara
ognia. Uczeni magowie nie lądowali na stosie, tylko nie znające alfabetu
łacińskiego i posługujące się runami, ogamami czy innymi znakami tubylczymi -
czarownice. Aj, waj, co za świętokradztwo, że wiejskie baby i ich admiratorzy,
tacy jak pervertus perfidusque magister artium Jacobus, traditor magnus
Academiae Romaeque = ściubią swoje pryszczate nosy w boskie misteria!

24. Data: 2016-05-07 16:12:06

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

****************

> A mógł przyjść do Polaków...

No ale wtedy wszystko by się opóźniło o circa 1000 lat

--
Chiron

25. Data: 2016-05-07 17:24:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 May 2016 08:56:07 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> bo nie ma już ani zwierząt ani ludzi nieczystych- chyba, że (ludzie)
> popełniają złe czyny. Nie słyszałeś o tem?

Dobre podsumowanie :-)

26. Data: 2016-05-07 17:30:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

****************

> A mógł przyjść do Polaków...

U Polaków nie było(by) szans na porządne odrzucenie, ukrzyżowanie i te
rzeczy, więc o boskość u nas byłoby Mu trudniej - widać Jezus dobrze
wiedział, do kogo po nią iść, żeby wniebowstąpić. I się nie zawiódł :->

27. Data: 2016-05-07 17:32:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

****************

> No ale wtedy wszystko by się opóźniło o circa 1000 lat

Żyłby 100 lat, a i tak nie doczekałby się ukrzyżowania->Boskości. Takie
rzeczy to tylko u Żydów - jak w banku 3-)

28. Data: 2016-05-07 18:12:29

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:cdf28dec-35da-4ec9-b14d-> No cóż: średniowieczny,
> [...]

wypisywane były mało ortodoksyjne modlitewki i zaklęcia, wystarczy sobie
pooglądać Szczerbca. A jeszcze lepiej poczytać modlitewnik Warneńczyka.
***********
No i ? To anatema i ochrona przed złym. Obowiązuje do dziś. Tak Cię
zabolało? Więc jakie imię Twoje?

[...]
Powiem Ci, że irytujące jest to Twoje sypanie wiedzą, w miejsce odpowiedzi.
Ja pisałem o walce różokrzyżowców z Kościołem- a wreszcie o wywołaniu
rewolucji we Francji, która od e o wiele poważniejszymi rzeczami. Aż
doczekali się czarci synowie maszy od...antypapieża, jak mniemam. No ale do
tego Twojego wyspu wiedzy należy bezwzględnie dodać, że od kasaty
Templariuszy (czym się ci panowie naprawdę zajmowali? Czcili belzebuba?) do
Soboru Wielkiego w Trydencie rzeczywiście różnie działo się w Kościele,
także źle- jednak co ważne- właściwie nie przekraczało to granic Państwa
Kościelnego. Byli w tym podobni do Imperium Romanum- w Rzymie działo się
źle, ale prowincja działała bez zarzutu. Dlatego jako całość mogli się
reformować i trwać dalej- jako przywódcy.

> [...]

tacy jak pervertus perfidusque magister artium Jacobus, traditor magnus
Academiae Romaeque = ściubią swoje pryszczate nosy w boskie misteria!
*****************
Naprawdękup si proszę na tym, co odpowiedzieć na_temat rozmówcy, a nie jak
wiele wiesz na dany temat. To uwala KAŻDĄ dyskusję. Pisałem o czymś innym.
Otóż stawiam tezę, że nawet ilościowo- w ówczesnej Polsce było więcej ludzi
przygotowanych do dyskusji na wysokim poziomie- mającym w jednym palcu
retorykę, niż dziś- w 38 milionowym narodzie. ROZUMIESZ??? A łacina to dziś
angielski- tyle, że dyskutanci znali ją perfect

--
Chiron

29. Data: 2016-05-07 19:22:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 May 2016 18:12:29 +0200, Chiron napisał(a):

> Naprawdękup si proszę na tym, co odpowiedzieć na_temat rozmówcy, a nie jak
> wiele wiesz na dany temat. To uwala KAŻDĄ dyskusję.

Przecież o to (mu) chodzi. Na egzaminach to chyba jednak nie dawało
pożądanego efektu 3333-]]]

30. Data: 2016-05-07 19:23:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> retorykę, niż dziś- w 38 milionowym narodzie. ROZUMIESZ??? A łacina to dziś
> angielski- tyle, że dyskutanci znali ją perfect

I - nic dodać, nic ująć :-)

Pietrzak
No się żegnamy
Merkel
Dzieki PiS wnuk Bronka bedzie mial na szkole
Mocne